Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny

Nabywcy zachęceni ofertą promocyjną, kupują częściej, już jako regularni klienci

Minister Sportu i Turystyki Witold Bańka, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Robert Andrzejczyk i dyrektor Departamentu Produktu Turystycznego i Współpracy Regionalnej POT Jacek Janowski, podsumowali na wspólnej konferencji prasowej jesienny weekend niższych cen w usługach turystycznych. Od 6 do 8 października skorzystało z nich około 110 tys. turystów.

Pilotażowa akcja „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny” przeprowadzona przez Ministerstwo Sportu i Turystyki została dobrze przyjęta przez biorących w niej udział przedsiębiorców turystycznych. Zyskała również popularność wśród polskich turystów. Kolejne edycje prowadzone są wspólnie z Polską Organizacją Turystyczną, która przyjęła koordynację i promocję przedsięwzięcia dającego impuls krajowemu ruchowi turystycznego poza tradycyjnym szczytem urlopowym i wyjazdami na ferie zimowe.

Prawie 8 mln dodatkowych wpływów

Liczba 110 tys. klientów korzystających z oferty turystycznej podczas weekendu niższych cen, to blisko dwa razy więcej niż miało to miejsce podczas pierwszej edycji we wrześniu 2016 roku. Z analiz wynika, że trzy dni pierwszego weekendu października, przyniosły przedsiębiorcom świadczącym usługi turystyczne, dodatkowo prawie 8 mln zł. Pomimo udzielanych w tych dniach rabatów. Średnio, jak wynika z badań statystycznych, klienci oszczędzali średnio ponad 70 zł. Uzyskane dane wskazują, że kampanię weekend za pół ceny, zna prawie co czwarty Polak. Prawie 90 proc. biorących udział w badaniu respondentów wskazało, że odnieśli oni korzyść biorąc udział w akcji. Dwie trzecie wypowiadających się turystów uznała za największą zaletę kampanii niższe ceny noclegów i usług świadczonych przez obiekty zaangażowane w projekt. Połowa pytanych zwraca również uwagę na to, że wzięcie udziału w akcji jest dobrą okazją do spędzenia wolnego czasu z rodziną lub znajomymi. Nieznacznie mniej odpowiedzi wskazuje, że zaletą akcji według pytanych turystów jest aktywizacja społeczeństwa. 86 proc. ankietowanych deklaruje chęć udziału w kolejnej edycji kampanii.

Niższe ceny, wyższe obroty

Jak wynika z doświadczeń przeprowadzonych akcji promocyjnych, indywidualni nabywcy usług turystycznych w weekendy za pół ceny, zachęceni rodzajem oferty, kupują je częściej, już jako regularni klienci. Decydują się na wyjazdy wypoczynkowe poza sezonem, wybierając się z reguły w okolice nieodległe od miejsca zamieszkania. Bezsporną korzyść odnosi branża turystyczna. Wpływy finansowe podczas promocyjnego weekendu niższych cen nie muszą być mniejsze, ponieważ w te dni rosną obroty. Koszt udziału w akcji promocyjnej nie jest więc wysoki, zaś efekty skonsolidowanej, ogólnokrajowej kampanii koordynowanej przez Polską Organizację Turystyczną przy współudziale regionalnych organizacji turystycznych, wielokrotnie przewyższają skutecznością działania marketingowe podejmowane przez przedsiębiorców we własnym zakresie.

Powodzenie akcji weekend za pół ceny wynika z kilku reguł rynku usług. Zyskują przede wszystkim klienci, polscy turyści, którzy otrzymujący w skondensowanej formie, ofertę zawierającą wykaz ofert w obniżonych cenach. Tego typu działanie uświadamia ludziom możliwość wyjazdu poza sezonem, w często nieznane, atrakcyjne turystycznie rejony, usytułowane niedaleko miejsca zamieszkania. Niemniejszym beneficjentem akcji jest branża turystyczna, która może liczyć na wpływy finansowe ale również poprzez konsolidację działań, zyskuje możliwość wspólnej promocji. Efektem akcji jest też widoczna zmiana mentalności przedsiębiorców, skłaniająca do wspólnych działań marketingowych. Niewątpliwie takich działań spodziewa się całe środowisko turystyczne od instytucji zarządzających i animujących wzrost znaczenia turystyki jako dziedziny gospodarki.

 

 

 

 

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit