Małopolska bajka

Malowana wizja Krakowa … Więcej

Najbardziej kochane bajki kończą się happy-endem. Nie inaczej było w Małopolsce na kolejnej z cyklu imprez wykorzystujących motywy kampanii znanej pod nazwą „bajkowej", kończącej i podsumowującej projekt Polskiej Organizacji Turystycznej „Promujmy Polskę Razem" i kampanię „Polska. Come and find your story".

- Na bajkową scenerię Małopolski wybrano Rynek Krakowski oraz zimowy pejzaż Jeziora Czorsztyńskiego wraz z Zamkiem w Niedzicy, zbiega się z kierunkami promocji małopolskich atrakcji - podkreślił Leszek Zegzda, prezes Małopolskiej Organizacji Turystycznej. - Promocja i rozwój produktu turystycznego zbudowanego wokół takich marek jak Kraków, małopolskie miejsca UNESCO czy Szlak Architektury Drewnianej to istotne czynniki widocznego z roku na rok wzrostu ilości turystów odwiedzających nasz region. Co do tego zgodni byli obecni na konferencji gospodarze regionu: marszałek województwa małopolskiego Marek Sowa, wiceprezydent miasta Krakowa Magdalena Sroka i poseł na Sejm RP, przewodniczący sejmowej Komisji kultury fizycznej, sportu i turystyki, Ireneusz Raś.

Nagroda dla całego zespołu MOT

By wprowadzić uczestników spotkania w szczegóły kampanii promocyjnych POT, Bartłomiej Walas, wiceprezes POT i Barbara Tutak, wicedyrektor Departamentu Planowania Marketingowego przypomnieli przebieg zrealizowanych kampanii, począwszy od rejsu żaglowca Fryderyk Chopin i Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej. Zasięg kampanii i przedstawione efekty promocyjne, zwłaszcza materiały prasowe w zagranicznych tytułach sprowokowane polską kampanią robią wrażenie. Tym bardziej, że poparte są liczbą określającą wzrost wskaźników turystyki przyjazdowej w stosunku do ubiegłego roku, wynoszącą około 7 proc. w skali kraju. Symbolicznym akcentem zakończenia wspólnie przygotowanej przez POT i regionalne organizacje turystyczne „bajkowej" kampanii Polski było przekazanie na ręce prezesa MOT obrazu będącego artystyczną kopią malarską promocyjnej wizji bajkowego Krakowa, czyli sceny z Kopciuszkiem na krakowskim rynku. Obraz będzie wisiał w siedzibie MOT, zapewnił prezes Zegzda, jednocześnie podkreślając, że nagroda i pochwała należy się całemu zespołowi MOT, bez którego wysiłków nie byłoby sukcesów organizacji.
O tym, które miejsca „bajkowych " reklam wybrano na motyw bajkowy w poszczególnych regionach decydowano w POT wspólnie z regionalnymi organizacjami turystycznymi. W scenerii miejsc i obiektów reprezentatywnych, stanowiących magnes przyciągający turystów w każdym z szesnastu polskich województw, wykreowano niezwykłe sytuacje nawiązujące do lokalnej specyfiki, a z drugiej strony do scen ze znanych i lubianych bajek.

Aktywni uczestnicy niekonwencjonalnych działańKto zostanie twarzą Małopolski … Więcej

Wraz z zakończeniem kampanii w Krakowie rozpoczęła się kampania podsumowująca projekt „Promujmy Polskę Razem", a jej adresatami są mieszkańcy, turyści i media w regionach Polski. Stają się oni aktywnymi uczestnikami niekonwencjonalnych działań. Zgodnie z tymi założeniami, na krakowskim rynku stanęła 11 czerwca scena, a wraz z nią ścianka z wielkoformatową grafiką nawiązującą do layoutu „Bajkowy urlop w Polsce", przedstawiającą dorożkę w roli karocy uwożącej Kopciuszka spod Sukiennic w stronę Kościoła Mariackiego, który zostawił zakochanego chłopca – (anerfakt księcia z bajki) i upuścił pantofelek na krakowskim bruku. Jest to pełnowymiarowa i kompletna reprodukcja billboard, jaki wykorzystany był w kampanii w wielu krajach świata. Zabawa w bajkowo-turystyczne inscenizacje animowana była w Krakowie przez znaną aktorkę Joannę Koroniewską. Polegała na pokazaniu na mini-scenie bajkowej scenki, inspirowanej atrakcjami turystycznymi regionu. Gra doprowadzi do wyłonienia osób, które w ramach kontynuacji – tym razem już ogólnopolskiego konkursu staną się „twarzą regionu". Dla zwycięzców Polska Organizacja Turystyczna przygotowała niezwykłą nagrodę: możliwość udziału w prawdziwej kampanii reklamowej. Laureaci konkursu staną się bohaterami ogólnopolskiej kampanii billboardowej, otrzymają też stosowne honorarium w wysokości 2 tys. złotych. Gra warta świeczki.

Ten nieoceniony małopolski camper

Prezentacji na scenie towarzyszył, jak to często bywa podczas akcji promocyjnych, w których uczestniczy MOT, małopolski koralowy camper, który przyciągał uwagę publiczności, a zaaranżowane przy nim stoisko promocyjne obsługiwane przez pracowników MOT, wyposażone w materiały i ekran z materiałem filmowym dopełniały tego, co działo się na scenie. - Wielu widzów wprost spod sceny przychodziło do nas i zaopatrywało się w mapy Małopolski, broszury i gadżety - mówi Szymon Flaga, specjalista ds. Małopolskiego Systemu Informacji Turystycznej. Oczywiście nie zabrakło czerwonych korali, które towarzyszą zawsze wystąpieniom promocyjnym Małopolski i są rozpoznawalnym symbolem regionu.
Do końca września podobne inscenizacje odbędą się we wszystkich regionach kraju. Towarzysząca im bajkowa aranżacja i rekwizyty nawiązujące do bajkowego motywu, który jest stosowany w reklamach regionów w kampanii realizowanej przez POT, to nie tylko okazja do zaprezentowania działań zrealizowanych w ramach projektu, ale przede wszystkim pokazania potencjału turystycznego poszczególnych regionów.
Elżbieta Tomczyk-Miczka

 

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit