Kampania z kluczem

Nie jest ich wiele, ale rzucają się w oczy, gdy znajdą się w zasięgu wzroku osób spieszących przez miasto. Bilbordy promujące produkty turystyczne polskich regionów w styczniu pojawiły się na ulicach największych polskich miast.
Konwencja plakatów utrzymana jest w formule scen nasuwających na myśl popularne bajki i skojarzenia z fabułami filmowymi. Którymi? Tego autorzy obrazów nie zdradzają. Widz sam musi dopasować klucz interpretacyjny. Artystycznej treści zaszyfrowanej w plakatach towarzyszy (niekodowana) podpowiedź, w którym regionie i jakiego rodzaju bajeczne zdarzenia, mogą spotkać turystów zainteresowanych niecodziennymi przygodami. Kampania przygotowana przez Polską Organizację Turystyczną przy współpracy z regionalnymi organizacjami turystycznymi znana jest już zagranicą. W kraju to jej druga odsłona pod nazwą "Bajkowy urlop w Polsce". Pierwsza miała miejsce na jesieni 2013 roku. W tej edycji kampanii zachęcani do baśniowego wypoczynku są mieszkańcy Warszawy, Gdyni, Wrocławia, Łodzi, Krakowa, Bydgoszczy, Opola, Poznania i Katowic - a polecanymi regionami, w których czekają baśniowe przeżycia są województwa zachodniopomorskie, wielkopolskie, warmińsko-mazurskie, świętokrzyskie, śląskie, podlaskie, opolskie, lubuskie i kujawsko-pomorskie. Zaproszenie do urlopu, choć kierowane jest w styczniu, nie dotyczy wprost sezonu zimowego. Promowane produkty turystyczne posiadają wszak walory o każdej porze roku. Kto zatem zimą na narty wybiera się w rejon Europy, gdzie szczodrzej niż w rodzimych kurortach górskich sypnęło śniegiem, po powrocie być może zechce rozważyć propozycję oferty wypoczynku w którymś z zakątków własnego kraju. No bo gdzież indziej na świecie przeżycia mają ten bajecznie intensywny urok, jak nie tu? – pytają zza kadru zdjęć kreatorzy kampanii.