Porozumienie o współpracy między POT i DZT

Jeśli na urlop to w Krainę Odry

Partnerzy podpisanej w marcu 2009 roku umowy kooperacyjnej określającej zakres współpracy i promocji turystyki  w Polsce i Niemczech – przewodnicząca  Zarządu Niemieckiej Centrali Turystyki Petra Hedorfer i prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Rafał Szmytke

- Podróże turystyczne zbliżają społeczeństwa naszych krajów. Turystyka bardzo poprawiła relacje sąsiedzkie pomiędzy mieszkańcami Polski i Niemiec. Jako sąsiedzi lepiej się znamy, potrafimy się wzajemnie docenić i darzyć szacunkiem – mówił Andreas Meitzner, minister pełnomocny z Ambasady RFN w Polsce w trakcie wspólnej konferencji prasowej Niemieckiej Centrali Turystyki (DZT) i Polskiej Organizacji Turystycznej w salach warszawskiego hotelu Bristol.

W spotkaniu z przedstawicielami mediów wzięli udział między innymi wiceminister sportu i turystyki  Katarzyna Sobierajska, przewodnicząca Zarządu Niemieckiej Centrali Turystyki Petra Hedorfer i prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Rafał Szmytke. Konferencję prowadziła Anna Gmurczyk, kierownik DZT w Polsce.

Walory rejonów przygranicznych

Przed dwoma laty Niemiecka Centrala Turystyki rozpoczęła w naszym kraju zakrojoną na szeroką skalę kampanię medialno-marketingową, w której promuje Niemcy jako cel podróży - kraj przyjazny dla odwiedzających, dysponujący szeroką paletą ofert dla każdego i oferujący atrakcyjne ceny. Twarzą pierwszej części chwytliwej kampanii był niekwestionowany pod względem popularności przedstawiciel kraju zza Odry - Steffen Möller, z urodzenia Niemiec, a Polak z wyboru. W spotach reklamowych wcielał się w postać dżentelmena w eleganckim smokingu bądź, przewrotnie, w rycerza Zakonu Krzyżackiego, ucieleśnienie jednego ze stereotypów postrzegania Niemców w Polsce. Hasłem reklamowym był sugestywny zwrot  „Niemcy - trochę inaczej niż myślisz”. Grupę docelową stanowiły osoby w wieku od 25 do 49 lat, które rokrocznie najliczniej goszczą w kraju najbliższych zachodnich sąsiadów. Dobór i sposób przekazu treści zachęcał do wyjazdów urlopowych stanowiących nadal około 45 procent wszystkich podróży rodaków do Niemiec, jak też przekonywał do planowania ich w gronie rodzinnym, nie zapominając o pobudzaniu wyobraźni szczególnie reprezentantów młodszego pokolenia. Jak wskazują statystyki, wypoczynek w otoczeniu najbliższych oraz udział młodszych wiekiem turystów z naszego kraju jest ponadprzeciętny w porównaniu do  innych nacji odwiedzających Niemcy. Częstym celem wyjazdów są też wyjazdy na zakupy, turystyka aktywna oraz wydarzenia kulturalne. Konsekwentnie kontynuowana kampania skupia się przede wszystkim na pokazaniu turystycznych walorów niemieckich krajów związkowych położonych najbliżej granic z Polską.

Zawartość  portfeli turystów znad Wisły podwyższa niemieckie PKB o 1.4 mld euroKonferencję prowadziła Anna Gmurczyk kierownik oddziału Niemieckiej Centrali Turystyki w Polsce

 Działania marketingowe DZT rozpoczęte na początku 2008 roku okazały się nader przekonywujące i skuteczne. Niemiecka Centrala Turystyki może zapisać je po stronie sukcesów. Pomimo kryzysu, który szczególnie w ubiegłym roku odcisnął się negatywnie na kondycji przemysłu turystycznego, w podróż do  Niemiec udało się ponad 1.2 mln Polaków. W tym roku ta liczba będzie wyższa. W każdym razie wskazują na to dane pierwszego półrocza opublikowane przez Federalny Urząd Statystyczny mówiące o jej dziesięcioprocentowym wzroście w porównaniu z sześcioma miesiącami roku ubiegłego. Od stycznia do czerwca 2010 roku zatrzymało się na nocleg w Niemczech 633 tys. gości z Polski. Tylko w czerwcu odnotowano 25-proc. wzrost liczby nocujących. Klienci z Polski są coraz milej widziani, a dawne uprzedzenia i stereotypy odchodzą w przeszłość. Między innymi racjonalny wpływ na to mają obiektywne prawa rynku. Wysoka frekwencja przekłada się bowiem na wskaźniki ekonomiczne potwierdzając silną pozycję rynku przyjazdowego z Polski. Zawartość  portfeli turystów znad Wisły podwyższa niemieckie PKB o 1.4 mld euro rocznie. Dodajmy, że rozwój gospodarki turystycznej stanowi jeden z priorytetów państwa. Wielkość uzyskiwanych dochodów plasuje tę branżę na trzecim miejscu po przemyśle chemicznym i motoryzacyjnym.

Z kolei liczba niemieckich turystów, którzy wybrali Polskę na miejsce urlopu wyniosła w ubiegłym roku ponad 4.5 mln. W pierwszym kwartale tego roku po polskiej stronie granicy nocowało ponad 880 tys. osób w podróży turystycznej.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit