Rok Chopinowski na targach Fitur w Madrycie

Hiszpanie słuchają Chopina (i tańczą poloneza)

Gośćmi podejmowanymi na polskim stoisku narodowym ze szczególną kurtuazją była koronowana para - Juan Carlos z małżonką Sophią

 W jednym z trzech największych wydarzeń targowych na Półwyspie Iberyjskim, targach Fitur w Madrycie, wzięło w tym roku udział 125 tys. specjalistów profesjonalnie trudniących się świadczeniem usług turystycznych oraz w dni otwarte prawie 90 tys. targowych gości zainteresowanych ofertą turystyczną. wystawcy na stoisku narodowym Polskiej Organizacji Turystycznej wrócili do kraju zadowoleni z nawiązanych kontaktów i wyraźnego zainteresowania Hiszpanów wypoczynkiem w Polsce.

  

Królestwo Hiszpanii, kraj prawie 40-milionowy, jest jednym z najliczniej odwiedzanych przez turystów krajem świata. Sami poddani króla Juana Carlosa do niedawna należeli do społeczeństw niechętnie ruszających się z domu. Obecnie nie stronią od zagranicznych podróży. Na zmianę nawyku wpłynął między innymi wyższy do niedawna niż średnia europejska wzrost gospodarczy, z drugiej strony skok cywilizacyjny i otwartość na świat i inne kultury. W kręgu zainteresowań Hiszpanów znalazł się i nasz kraj.

 

Dobry prognostyk przed tegorocznym sezonem

 

Przed dwoma laty, według danych Instytutu Turystyki, granice polski przekroczyło 105 tys. podróżnych z hiszpańskim paszportem. W trzech pierwszych kwartałach ubiegłego roku ich liczba wzrosła o prawie 6 proc. Pozytywna tendencja utrzymuje się w ostatnim okresie dzięki aktywności na rynku hiszpańskim polskiej branży turystycznej i intensywnym akcjom informacyjnym madryckiego ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej.

- Pomimo kryzysu odczuwanego także na rynku turystycznym w Hiszpanii, liczba pytań dotyczących polskiej oferty i zamówień na materiały informacyjne o naszym kraju wzrosła w lutym tego roku. Mam nadzieję, iż stanowi to dobry prognostyk na nadchodzący sezon wyjazdów do Polski – mówi Agata Witosławska, dyrektor POIT w Madrycie. Liczba turystów wybierających Polskę nie zmalała między innymi dzięki niskiemu kursowi złotówki wobec euro, a także przyciągającym zainteresowanie kibiców międzynarodowym imprezom sportowym organizowanym nad Wisłą w ubiegłym roku. Zarysowała się dostrzegalnie zmiana zwyczajów. Hiszpanie rzadziej niż dotychczas korzystają z usług biur podróży, częściej jeżdżąc  do Polski  indywidualnie.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit