Konferencja prasowa POT

„Futbol to tylko jeden z pretekstów, by zobaczyć Polskę”

Gospodarze briefingu. Od prawej: Jolanta Grus, dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej POT;  Elżbieta Wąsowicz-Zaborek, wiceprezes POT; Adam Zaborowski, doradca prezesa POT, pełnomocnik ds. UEFA Euro 2012™; Dariusz Wojtal, wiceprezes PIT / fot.: Robert Krajewski

Na kilkanaście dni przed meczem otwarcia UEFA EURO 2012™ pytanie, jak współpraca różnych podmiotów może przełożyć się na optymalne wykorzystanie przez Polskę szansy stworzonej przez organizację mistrzostw Europy w piłce nożnej było przewodnim tematem spotkania z dziennikarzami w Centrum Zielna w Warszawie.

Gospodarzami spotkania byli wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej Elżbieta Wąsowicz-Zaborek, doradca prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej, pełnomocnik ds. UEFA Euro 2012™  Adam Zaborowski i wiceprezes Polskiej Izby Turystyki Dariusz Wojtal.  Briefing poprowadziła dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej POT Jolanta Grus.

Kampania multimedialna i nowoczesny system IT

Według szacunków Polskiej Organizacji Turystycznej w okresie piłkarskich mistrzostw Europy można spodziewać się przyjazdu do naszego kraju od 700 tysięcy do 1,5 miliona gości. POT przedsięwzięła szereg działań promocyjnych, których sprawne przeprowadzenie będzie miało duży wpływ na to, z jakimi wrażeniami wyjadą z Polski kibice i turyści.

- Kampania multimedialna uruchomiona przez Polską Organizację Turystyczną  na trzech rynkach – Wielkiej Brytanii, Francji i Niemiec, zgodnie z planem rozszerza swoje działania na kolejne cztery rynki – holenderski, szwedzki, duński i belgijski - poinformowała wiceprezes POT Elżbieta Wąsowicz-Zaborek. Obecna  odsłona, z wykorzystaniem logo turnieju, przebiegać będzie pod hasłem „Futbol to tylko jeden z pretekstów, by zobaczyć Polskę”, a towarzyszyć mu będą dotychczasowy slogan Move Your Imagination i hasło Feel Invited.

Przypomnijmy, że Polska Organizacja Turystyczna uruchomiła multimedialną kampanię promocyjną Polski już na rok przez mistrzostwami Europy w piłce nożnej.  Kampanię skierowano do kibiców niemieckich, francuskich i brytyjskich, którzy są najpewniejszymi widzami na Euro. Jej głównym celem  była zmiana stereotypów, dotyczących Polaków. O wyborze krajów zdecydowały wskaźniki atrakcyjności i potencjału rynków. Są to kraje, z którymi Polacy w przeszłości grywali dość często, polscy piłkarze są rozpoznawalni, a połączenia lotnicze i inne są dobrej jakości. Nową strategię oparto przede wszystkim na promowaniu zalet Polaków, budowaniu marki emocjonalnej, a poprzez przewodnie hasło kampanii Move Your Imagination, dokonanie wśród cudzoziemców zmiany opinii o Polakach.

Wśród działań PR wykorzystano innowacyjny projekt organizacji podróży studyjnych dla blogerów oraz grę internetową w sieci.
Drugim kierunkiem działań Polskiej Organizacji Turystycznej jest organizacja nowoczesnego systemu informacji turystycznej.

- Już od dwóch lat trwają prace nad rozbudową tego systemu - poinformowała Elżbieta Wąsowicz-Zaborek. - W najbliższych dniach planowane jest uruchomienie mobilnych serwisów informacyjnych, które przyjezdni będą mogli pobrać do smartfonów w swoich krajach, co pozwoli na uniknięcie wysokich opłat roamingowych. W miastach-gospodarzach i innych licznie odwiedzanych miejscach na trasach przejazdu kibiców stanie 100 „infokiosków”. Regionalne organizacje turystyczne otrzymały dodatkowo 93 komputery z dostępem do internetu, które w placówkach informacji turystycznej będą źródłem praktycznej wiedzy dla turystów.

Podczas turnieju działać będzie specjalny turystyczny „telefon bezpieczeństwa” 0 800 200 300 i +48 608 599 999, który od 1 czerwca do 3 lipca działać będzie całodobowo, a w okresie 15-31 maja i 4 lipca do 30 września – w godz. 10.00-22.00.

- Po Euro 2012 chcemy zachęcać tych, którzy przyjechali na mecze, do powrotu do Polski już w charakterze turystów. Nasze hasło po zakończeniu turnieju będzie już bezpośrednią zachętą: „przyjeżdżajcie” - powiedziała wiceprezes POT.

Carlsberg FanCamp i Fan City Tour

Adam Zaborowski, doradca prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej, pełnomocnik ds. UEFA EURO 2012™ podkreślił między innymi znaczenie, jakie dla podniesienia skuteczności kampanii promocyjnej, posiada umiejętne wykorzystanie elementów zainteresowania opinii publicznej wielkimi imprezami sportowymi. W tę zasadę wpisują się projekty Carlsberg FanCamp, którego POT jest partnerem, i  Fan City Tour, którego POT jest jednym z  patronów.

Carlsberg FanCamp otworzy swe podwoje  w Warszawie, Sopocie, Wrocławiu i Poznaniu. Podczas trwania mistrzostw Europy w piłce nożnej oferować będzie miejsca noclegowe dla kibiców, a dodatkowo również strefę Carlsberga, strefę sportową z piłkarskim miasteczkiem, strefę zabawy, w której znajdzie się telebim umożliwiający oglądanie transmisji meczów na żywo i strefę cateringową. Współpraca podjęta przez Carlsberga i POT ma na celu wzmocnienie wizerunku Polski na świecie, poprzez wdrożenie projektu na najwyższym poziomie. Wspólnie przygotowany projekt ma być wizytówką przyjaznej i nowoczesnej Polski na arenie międzynarodowej.

Dzięki Fan City Tour nie tylko główne miasta gospodarze UEFA EURO 2012™, ale także około stu mniejszych miejscowości podczas stu eventów skorzysta, jak Polska długa i szeroka, z szansy promocji lokalnych atrakcji, dając zarazem możliwość swoim mieszkańcom wspólnego przeżywania emocji sportowych. Jednodniowe Mobilne Strefy Kibica w ciągu meczowych dni przemierzą, od miasta do miasta, około 120 tys. kilometrów. Główną atrakcją Fan City Tour będzie wspólne kibicowanie podczas meczów, obserwowanie których umożliwią duże ekrany diodowe umieszczone na ciężarówkach. Strefy działały będą od godziny 15.00 do 23.00 mieszcząc jednocześnie tysiące ludzi. W sumie ponad półmilionowa rzesza będzie kibicowała i bawiła się jednocześnie w pięciu strefach kibica.

POT promować będzie markę Polska poprzez swoje stoiska i namioty, logo, emisje filmów promocyjnych czy wydawnictwa nie tylko w programach FanCamp Carlsberg i Fan City Tour, ale też na stadionach, w przestrzeniach przeznaczonych dla dziennikarzy, w punktach IT na dworcach lotniczych i w strefach kibica miast gospodarzy, na 5 eurotrakach i 5 najbardziej uczęszczanych trasach przez wszystkie meczowe dni. POT będzie też aktywnie działał od 7 czerwca do 1 lipca w Centrum Prasowym w PKiN w Warszawie.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit