Finał z ciągiem dalszym

- Nie miałam tremy – zapewniała Dorota Ceglarska …Więcej

Nie są zawodowymi aktorami, fotomodelkami ani medialnymi celebrytami. W październiku ich wizerunki stały się jednak znane. Promują atrakcje turystyczne swoich regionów w bilbordowej odsłonie kończącej kampanię promocyjną Polskiej Organizacji Turystycznej o nazwie „Bajkowy urlop w Polsce". Czworo spośród szesnastu osobowości wybranych w głosowaniu przez internautów, wzięło udział w konferencji prasowej podsumowującej kampanię POT.

20 października dziennikarze poznali Andrzeja Kozińskiego reprezentującego województwo kujawsko-pomorskie, Artura Zawadzkiego i Dorotę Ceglarską z lubelskiego oraz Radosława Sławińskiego z Podlasia.

Bez skrępowania i tremy

Uczestnicy akcji bilbordowej wyłonieni zostali w konkursie „Zostań twarzą regionu", który trwał przez cztery letnie miesiące. Podczas regionalnych imprez chętni mogli brać udział w castingach fotograficznych, które polegały na odegraniu scenki odnoszącej się do głównych atrakcji turystycznych regionu. Występy były fotografowane, publikowane w internecie i poddane głosowaniu. Spośród artystów, którzy uzyskali najwięcej głosów wybrani zostali ci, którzy otrzymali angaż i honorarium stając się „twarzami regionów" w kampanii bilbordowej w całej Polsce. - Udział mieszkańców w kampanii, zaangażowanie lokalnych społeczności, wielu ludzi i instytucji we wspólne działanie zachęcające do odkrywania turystycznych walorów własnych regionów i zachęcania do ich odwiedzania jest najlepszym podsumowaniem krajowej części kampanii „Bajkowy urlop w Polsce" – mówił podczas konferencji prezes POT Rafała Szmytke kładąc nacisk na znaczenie, jakie w osiągnięciu sukcesu marketingowego miała w tym przypadku także dobrze zorganizowana, twórcza praca szerokiego zespołu. Kreatorów agencji reklamowej, specjalistów POT i wszystkich regionalnych organizacji turystycznych. – Miałem także obawy – przyznawał prezes Szmytke – czy jest w nas Polakach dostatecznie dużo dystansu do samych siebie, czy potrafimy się bawić. A tych cech wymagał udział w konkursie. Dorota Lachowska, dyrektorka Lubelskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej opisując przebieg regionalnej imprezy podkreślała obecność wielu chętnych, dorosłych i dzieci, którzy bez tremy i skrępowania pozowali z zabawnymi rekwizytami przed obiektywem fotografa. Profesjonalną pomocą w wejściu w rolę w trakcie wszystkich imprez służyli aktorzy Joanna Koroniewska, Karolina Gorczyca, Katarzyna Cichopek i Szymon Bobrowski.

Za granicą pomysł zagrał, zaaprobowali go też krytyczni z natury Polacy

„Bajkowy urlop w Polsce" był kontynuacją znanej wcześniej za granicą kampanii przygotowanej przez POT we współpracy z regionalnymi organizacjami turystycznymi. Konwencja polegała na zabawie w skojarzenia, dopasowywanie scen z najpopularniejszych przebojów światowej literatury baśni do bajecznie pięknych miejsc w Polsce, które niosą turystom zapowiedź niecodziennych przeżyć, kojąco emocjonalnych doznań i fantastycznie inspirujących przygód. Za granicą pomysł zagrał. Obcokrajowcy bez trudu wciągnęli się w grę pod intrygującym hasłem „Polska. Come and find your story". Nie było jednak żadnej pewności, czy podobnie odniosą się do niej rodacy, z natury krytyczni wobec siebie i własnego kraju. Dane przedstawione podczas konferencji prasowej wskazują, że Polacy coraz chętniej doceniają walory turystyczne ojczystych stron. W dużej mierze zaakceptowali również bajkową konwencję, w jakiej twórcy kampanii starali się zwrócić uwagę na miejsca i atrakcje turystyczne, wykorzystując przede wszystkim odniesienia do produktów turystycznych, które nagrodzone zostały Certyfikatami Polskiej Organizacji Turystycznej.

Agencja badawcza PBS zebrała opinię od reprezentatywnej grupy uczestników regionalnych imprez POT i mieszkańców województw. Wynika z nich, że prawie 80 proc. respondentów kampanię „Bajkowy urlop w Polsce" ocenia bardzo dobrze i dobrze. Podobny procent pozytywnych odpowiedzi uzyskali ankieterzy na pytanie o sam konkurs „Zostań twarzą regionu". Odnotowano znaczące zainteresowanie udziałem w konkursie, w którym internauci oddali prawie 88 tys. głosów. 350 tys. odsłon odnotował portal poświęcony konkursowi www.twarzeregionu.pl. Odnotowano również około 4,5 mln kontaktów odbiorców z przekazami o kampanii w prasie, telewizji i internecie. 5,7 mln widzów obejrzało telewizyjne relacje. W mediach ukazało się prawie 400 publikacji, głównie, w ponad 80 procentach, on-line. Odbiorcy oceniali je w ponad 80. proc., jako informacyjne. Treść wiadomości nie wzbudziła odnotowanych reakcji negatywnych. Koszt kampanii wyniósł prawie milion złotych, większa część tej kwoty, około 85 proc. pochodziła ze środków unijnych. Wartość przekazu medialnego obliczana na podstawie cenników reklamowych wyniosła około półtora miliona złotych.

Choć kampania bajkowa dobiegła końca, nie znajdzie się w W spotkaniu z dziennikarzami … Więcej  archiwum akcji marketingowych. Główne motywy będą nadal widoczne w innych przedsięwzięciach. Na przykład, jak powiedział podczas konferencji Paweł Mierniczak, dyrektor Małopolskiej Organizacji Turystycznej, baśniowe odniesienia zastosowali twórcy nakręconego clipu reklamowego z Alicją Bachledą-Curuś, który MOT będzie wykorzystywał w promocji regionu za granicą. Polska Organizacja Turystyczna posłuży się też tą sprawdzoną kreacją marketingową w działaniach promocyjnych związanych udziałem Polski w trwającej od początku maja do końca października Światowej Wystawie Expo 2015 w Mediolanie.

Rozpoznajmy ich twarze

Ci z naszych czytelników, którzy podróżując po Polsce dostrzegą bilbordy kampanii bajkowej, z pewnością zechcą znać nazwiska postaci występujących w głównych rolach. Oto aktorzy: Andrzej Koziński - kujawsko-pomorskie; Monika i Krzysztof Jaskuleccy z synem Szymonem - małopolskie; Ewa Bieńkowska, Agnieszka Galuś, Marcin Galuś, Aleksandra Mendelbaum - łódzkie; Tomasz Nawara i Agnieszka Baczewska – dolnośląskie; Linda Mezali – lubuskie; Dariusz Pustuła – śląskie; Katarzyna Goliat, Jędrzej Rybakowski – pomorskie; Radosław Sławiński – podlaskie; Dorota Ceglarska, Artur Zawadzki – lubelskie; Artur Karwowski – wielkopolskie; Wiktoria Grzywna, Katarzyna Kęska – świętokrzyskie; Julia Mruk – zachodniopomorskie; Małgorzata Kośnik z córką Klaudią – warmińsko-mazurskie; Magdalena Wierzbicka, Bartłomiej Siembrzuch – podkarpackie; Magdalena Bochenek, Magdalena Gumienna, Krystyna Miarka, Kornelia Stiler – opolskie; Justyna Jurkowska – mazowieckie.

Atmosferę regionalnych imprez i konkursu „Zostań twarzą regionu" oddaje ten film

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit