Analiza turystyki przyjazdowej do Polski z Izraela. Opracowanie Instytutu Turystyki na zlecenie POT
Do wydania (i zarobienia) 3 mld USD

W marcu tego roku uruchomione zostało stałe połączenie czarterowe pomiędzy Polską i Izraelem. Pasażerowie zabierani będą na pokłady maszyn izraelskiej linii lotniczej Sun d’Or, które startują w każdą sobotę z łódzkiego lotniska im. Reymonta i lądują w Tel Awiwie.
Co prawda kolejny powietrzny most pomiędzy Ziemią Obiecaną a krajem Abrahama przerzucony został z inicjatywy firm świadczących usługi na rynku turystyki wyjazdowej, czyli znajdujących klientów wśród grupy rodaków noszących się z zamiarem podróży do Ziemi Świętej, ale stwarza zarazem kolejną płaszczyznę promocji naszego kraju w Izraelu. Większość izraelskich turystów stawiających stopę na polskiej ziemi czyni to na lotniskach w krakowskich Balicach lub na warszawskim Okęciu. Na trasie Tel Aviv – Warszawa odbywa się pięć rejsów tygodniowo z międzylądowanie w Krakowie. W sezonie letnim liczba połączeń wzrasta do ośmiu. Trasę obsługuje polski przewoźnik narodowy LOT oraz izraelski El-Al. Samolot zdecydowanie dominuje w podróżach zagranicznych mieszkańców Izraela jako środek transportu i jego udział systematycznie wzrasta. Wybiera go około 85 proc. podróżnych.
Solidnej porcji szczegółowej wiedzy na temat turystycznych zwyczajów mieszkańców tego niespokojnego, lecz silnego gospodarczo państwa wciśniętego miedzy strefę Gazy a Zachodni Brzeg Jordanu – dostarcza „Analiza turystyki przyjazdowej do Polski z Izraela” opracowana przez Instytut Turystyki na zlecenie Polskiej Organizacji Turystycznej.
Aktywni turystycznie
- poprzednia
- następna »»