Belgijscy touroperatorzy pod wrażeniem atrakcji turystycznych Pomorza

Na zaproszenie Polskiej Organizacji Turystycznej i polskiego przewoźnika narodowego PLL LOT, grupa dziewięciorga przedstawicieli belgijskich touroperatorów odbyła podróż studyjną po Pomorzu. Partnerem projektu była Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna.

Uczestnicy wizyty studyjnej reprezentowali zarówno największe, międzynarodowe biura podróży, takie jak TUI oraz Connection, jak i przedsiębiorstwa turystyczne o pozycji mniej dominującej na rynku. Część z nich sprzedaje już swoim klientom produkty związane z pobytem w Polsce i planuje tę ofertę poszerzyć, a część dopiero chce ją wprowadzić.

W podróży po Pomorzu brali również udział przedstawiciele stowarzyszenia Travel Experts, specjalizującego się w opracowywaniu indywidualnych pakietów urlopowych, dostosowanych tematycznie do składanych indywidualnie, konkretnych zamówień. Forma tego rodzaju usług zyskuje wśród mieszkańców Beneluksu planujących urlopy, coraz większą popularność.

Wrażenia wyniesione z podroży po Pomorzu były więcej niż pozytywne. Wielokrotnie touroperatorzy nie kryli zaskoczenia zróżnicowaniem atrakcji turystycznych, wysokim standardem obiektów hotelowych i poziomem usług gastronomicznych. Wiele słów pochwały zbierała, nieznana dotąd gościom z Belgii, finezja polskiej kuchni. Uznanie zyskał zamek w Malborku. Jednodniowy wypad nad Nogat może stanowić interesujące uzupełnienie ofert dla turystów, którzy lubią zwiedzanie miast, ale chętnie poznają także atrakcje mniejszych miejscowości regionu. Wśród gdańskich muzeów wyróżnione zostało Europejskie Centrum Solidarności, przedstawiające w sposób multimedialny dziedzictwo ruchu Solidarność oraz aktywnie angażujące się w proces umacniania tożsamości europejskiej. Po intensywnym dniu, uczestnicy study tour z przyjemnością oddali się zabiegom odnowy biologicznej hotelowego resortu wellness & spa.

– W ostatnich dwóch latach obserwujemy widoczny wzrost zainteresowania Belgów krótkimi wyjazdami do Polski. Oczywiście najpopularniejsze są Kraków i Warszawa, ale potencjał pozostałych miast zaczyna być również zauważany. Szczególnie dotyczy to Gdańska. Podobne doświadczenia ma LOT stąd pomysł wspólnego projektu, którego celem jest rozszerzenie oferty branży belgijskiej na Polskę, w szczególności w zakresie city trip – mówi Dominika Szulc, dyrektorka brukselskiego ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej.

Podróż trwała od 20 do 22 kwietnia i poprzedzała jesienny workshop INcoming Poland Gdańsk&Pomorskie Region, realizowany po raz piąty przez Pomorską Organizację Turystyczną. Ci z uczestników wyjazdu studyjnego, którzy mają w planach ściślejsze nawiązanie relacji biznesowych z przedsiębiorcami turystycznymi Pomorza, będą mogli po zakończeniu letniego szczytu urlopowego, wrócić do Gdańska w celu podjęcia konkretnych rozmów i ustaleń o zakresie proponowanej współpracy branżowej.

 

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit