Polskie stoisko narodowe na RDA-Workshop w Kolonii

Autokarowe podróże z Niemiec do Polski zyskują na popularności

Przez trzy dni od 5 do 7 sierpnia, podczas najważniejszego spotkania branży turystyki autokarowej w Niemczech - RDA-Workshop w Kolonii, przygotowane oferty prezentowało ponad 1.3 tys. biur podróży z 40 krajów. Całkowita powierzchnia ekspozycji wyniosła 50 tys. m2.

Tradycyjnie w RDA-Worksop biorą udział polscy wystawcy. W tym roku z bogatą i interesującą propozycją wystąpiło 13 biur podróży: Akadem, Aktiv Tours, Anna-Tours, Furnel Travel, Grupa Trip, Holiday Travel, Lauer, Orbis Travel,  Supertour DMC Poland, Travel Plus, Travel Projekt, Varsovia Tours i Weiss Travel, a także Fundacja Zamków i Ogrodów Kotliny Kłodzkiej oraz Hotel Bursztynowy Pałac. Indywidualnie wyatawiała się również firma Profil Tour.

Gospodarzem polskiego stoiska narodowego był berliński ośrodek POT, który zorganizował także dwie imprezy towarzyszące: międzynarodowe spotkanie branży autokarowej na polskim stoisku i spotkanie polskich uczestników z konsulem generalnym RP w Kolonii, Andrzejem Kaczorowskim oraz kierownikiem Wydziału Promocji Handlu i Inwestycji, Małgorzatą Wejtko.

W przeddzień otwarcia worshopu odbyła się konferencja prasowa berlińskiego POIT dla dziennikarzy prasy branżowej i konsumenckiej, którym zaprezentowano polskich wystawców i ich ofertę. Przedstawiono ją również w obszernej informacji zamieszczonej w miesięczniku BusMagazin, jednym z najważniejszych czasopism branżowych. Przygotowano także newsletter oraz zestaw materiałów dla mediów.

Polska ma znaczący udział w rynku niemieckiej turystyki autokarowej. W roku ubiegłym osiągnął on poziom prawie siedmiu procent, co stanowi wzrost niemal o jeden procent w porównaniu do roku 2006. Z danych statystycznych Międzynarodowego Stowarzyszenia Turystyki Autokarowej RDA z siedzibą w Kolonii wynika, iż w roku 2007 tylko Włochy i Austria wyprzedzały nasz kraj w konkurencji najczęściej wybieranych destynacji przez tę grupę mieszkańców Niemiec, którzy spośród form wyjazdów turystycznych preferują podróże autokarowe. Ogólnie liczebność tego kręgu klientów maleje, ale zjawisko to nie jest odnotowywane w statystykach obrazujących krzywą wyjazdów do Polski. Nasi sąsiedzi z za zachodniej granicy planując turystyczną podróż po naszym kraju, częściej niż w latach poprzednich, dochodzą do wniosku, że autokar jest w tym wypadku korzystniejszym od innych rodzajem lokomocji.

Dane RDA potwierdzają skuteczność działań marketingowych polskich biur podróży i umiejętności przygotowania programów dostosowanych do zainteresowań klientów niemieckich organizatorów podróży autokarowych.
(jw)


Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit