Polskie regiony promują się na EXPO 2015

3 dni w polskim pawilonie na EXPO - ponad 19 tys. zwiedzających

Prawie 150 krajów ma swoje prezentacje – w tym roku – nawiązujące do wiodącego tematu, jakim jest „Wyżywienie planety, energia dla życia". Polska także przygotowała obszerny program dla odwiedzających EXPO 2015. Do 6 września będziemy zachęcać Włochów oraz turystów przebywających w Mediolanie do lepszego poznania Polski i jej atrakcji. Tylko w ciągu 3 dni, od 11 do13 lipca, polski pawilon odwiedziło 19,5 tys. osób.

Polska Organizacja Turystyczna zainaugurowała polską prezentację na EXPO 2015 Tygodniem Turystyki Polskiej w dniach 18-24 maja. W tym czasie pod hasłem „Poland. Come and find all colours of life" odbyło się wiele niestandardowych działań promocyjnych, zarówno w polskim pawilonie jak i w przestrzeni miejskiej. Polskie regiony i miasta, które przyjechały na zaproszenie Polskiej Organizacji Turystycznej do Mediolanu, zrobiły wszystko, aby odwiedzającym Światową Wystawę EXPO 2015 na długo zapadła w pamięć polska oferta. – Od kilku lat obserwujemy wzrost przyjazdów z Włoch do Polski. W 2014 r. przyjechało 398 tysięcy turystów z Włoch tj. o 28% więcej niż rok wcześniej. Liczę, że po EXPO 2015 przyjedzie jeszcze więcej – mówi Rafał Szmytke, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.

Tydzień Turystyki Polskiej to było preludium do kolejnych. Od lipca do września br. będą się bowiem prezentować w ramach wspólnego wystąpienia z Polską Organizacją Turystyczną następne regiony. Program wydarzeń Tygodni Regionów zawiera elementy bezpośrednio nawiązujące do projektu pawilonu polskiego, czyli sadu i jabłka. Odwiedzający zapraszani są do Cudownej Krainy Jabłka - The Wonderland of Apple. Dziewięć tygodni aktywności i promocji Polski w strefie przed polskim pawilonem oraz w sali regionów łączy spójna, prosta opowieść o jabłku. Cykl wegetacyjny jabłoni, zmieniający się owoc w zależności od pory roku jest wykorzystywany do komunikacji marketingowej. Pojawia się, jako element scenografii, na koszulkach animatorów i materiałach wizerunkowych w formie nowoczesnych ikon graficznych.

Tygodnie Regionów rozpoczęła Małopolska, która przyjechała z propozycjami z zakresu turystyki miejskiej, przyrodniczej i kulinarnej. Goście mogli spróbować nie tylko tradycyjnych przysmaków, jak np. słomki krakowskie ale także przekąsek przygotowanych zgodnie z coraz popularniejszym trendem slowfood. Smakołyki zawsze cieszą się na tego rodzaju imprezach dużym powodzeniem. – Wszyscy goście byli częstowani jabłkami, również w postaci soku oraz „chipsów", czyli suszonych kawałków jabłek oraz – cieszącymi się równie dużym powodzeniem – krakowskimi krówkami. Można było spróbować również waty cukrowej, zwykle dostępnej w różnych zaułkach Krakowa – mówi Katarzyna Gądek, wicedyrektorka Wydziału Promocji i Turystyki w Urzędzie Miasta Krakowa. – Wszystkie te atrakcje oraz wartość estetyczna całości spowodowały, że już w połowie tygodnia średnia liczba osób przychodzących do pawilonu polskiego wzrosła z czterech do sześciu tysięcy! Prostota i nowoczesność formy, na którą postawiono nacisk podczas tej kampanii, przy jednoczesnym wyeksponowaniu symboli oraz tradycji miasta i regionu, pokazały Polskę, Kraków jako niezwykle atrakcyjny cel podróży – dodaje Katarzyna Gądek.

Kolejny tydzień należał do Podlasia, które zaczarowało zwiedzających zapachem ziół, miodów i nalewek. Były więc pokazy parzenia herbaty i mieszania ziół, podczas których uczestnicy mogli stworzyć własne kompozycje ziołowe, warsztaty muzyczne oraz tradycyjnych podlaskich technik rękodzielniczych. Oczywiście nie zabrakło, niezastąpionych na takich imprezach, degustacji. Żubrówka, sękacz i inne regionalne smakołyki szybko znikały ze stołów. „Nasza prezentacja napawa mnie dumą z naszego regionu. Udało się nam z powodzeniem zaprezentować różne aspekty bogactwa naszego regionu – przyrodnicze, kulturowe, ekologiczne, ale również potencjał naukowy i technologiczny podlaskich uczelni i firm" – mówi Bogdan Dyjuk, członek zarządu Województwa Podlaskiego.

Dla odwiedzających polski pawilon nie zabraknie więc atrakcji, zmieniały się będą tylko regiony. Konkursy z nagrodami, warsztaty, animacje i interaktywne występy sceniczne na żywo – zarówno wokalne jak i taneczne czekają na gości przez cały dzień. „Z uwagi na zmieniającą się w ciągu dnia strukturę demograficzną odwiedzających EXPO oraz przedłużone godziny działania stref przed Pawilonami oraz restauracji, dostosowujemy odpowiednio rodzaj i natężenie poszczególnych aktywności – mówi Agnieszka Rynecka, liderka projektu Tygodnie Regionów w Polskiej Organizacji Turystycznej. Po południu i wieczorem Polska pokazuje swoją inną, bardziej dynamiczną twarz skierowaną do ludzi młodych – dodaje Agnieszka Rynecka.

W kolejnych tygodniach prezentować się będą regiony lubelskie, świętokrzyskie, dolnośląskie, kujawsko-pomorskie i gminy nadmorskie.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit