Zarządzanie konkurencyjnością biznesu turystycznego w regionach

Zarządzanie konkurencyjnością biznesu turystycznego w regionach / pod red. Nauk. Małgorzaty Bednarczyk. Warszawa: CeDeWu, 2011,– 174 s.; ISBN: 978-83-7556-157-9
Książka Zarządzanie konkurencyjnością biznesu turystycznego w regionach jest adresowana do studentów, przedsiębiorców oraz pracowników sektora publicznego i społecznego działających w systemie zarządzania turystyką. Pozwoli na przełamywanie stereotypów typowych systemów świadczenia usług turystycznych w regionach, nowoczesne komponowanie biznesu turystycznego z wykorzystaniem turystyczno-krajobrazowych kompetencji regionów, efektywną budowę oraz zarządzanie marką biznesu i regionu, na globalnym rynku turystycznym.
„(...) długo wyczekiwana pozycja przez studentów i przedsiębiorców biznesu turystycznego.”
Jagna Marczułajtis-Walczak
„Książka (?) wypełni istotną lukę na rynku wydawnictw menedżerskich zorientowanych na doskonalenie usług turystycznych, zwłaszcza w układach regionalnych” z recenzji prof. zw. dr. hab. Kazimierza Perechudy
Spis treści
● Wprowadzenie
Część pierwsza: Budowa potencjału konkurencyjności turystyki w regionach
● Rozdział 1: Orientacja konkurencyjna w zarządzaniu turystyką
● Rozdział 2: Marka w turystyce
Część druga: Uwarunkowania konkurencyjności biznesu turystycznego w polskich regionach
● Rozdział 1: Syntetyczny obraz rynku turystycznego w Polsce
● Rozdział 2: Czynniki konkurencyjności biznesu turystycznego w regionach - podstawy metodyczne badań
● Rozdział 3: Profile konkurencyjności MSPT w Polsce
3.1. Wprowadzenie teoretyczne
3.2. Omówienie wyników badań
3.3. Podsumowanie
● Rozdział 4: Jakość kapitału ludzkiego w regionach
4.1. Wprowadzenie teoretyczne
4.2. Omówienie wyników badań
4.3. Podsumowanie
4.4. Rekomendacje
● Rozdział 5: Instytucjonalne wsparcie finansowe przedsiębiorstw turystycznych
5.1. Wprowadzenie teoretyczne
5.2. Omówienie wyników badań
5.3. Podsumowanie
● Rozdział 6: Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwach turystycznych
6.1. Wprowadzenie teoretyczne
6.2. Omówienie wyników badań
6.3. Podsumowanie
6.4. Rekomendacje
● Rozdział 7: Innowacyjność przedsiębiorstw turystycznych
7.1. Wprowadzenie teoretyczne
7.2. Omówienie wyników badań
7.3. Podsumowanie
7.4. Rekomendacje
● Rozdział 8: Kierunki wykorzystania technologii informacyjnej w przedsiębiorstwach turystycznych
8.1. Technologie informacyjne jako kluczowy czynnik budowy konkurencyjności w sektorze turystycznym
8.2. Dźwignie konkurencyjności związane z wykorzystaniem technologii informacyjnych - analiza wyników badań
8.3. Podsumowanie
8.4. Rekomendacje
Zakończenie
Bibliografia
Zamówienia realizuje księgarnia internetowa wydawnictwa CeDeWu, dokument online: http://www.cedewu.pl/produkty/profilProduktu/id/7619/?PHPSESSID=abc56aebc0f721af78d253cb2649a238, data dostępu 17.10.2011