Turystyka międzynarodowa w globalnej gospodarce

Turystyka międzynarodowa w globalnej gospodarce

Turystyka międzynarodowa w globalnej gospodarce / Barbara J. Dąbrowska. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2011,– 148 s.; ISBN: 978-83-208-1976-2

Od połowy XX wieku nastąpił intensywny rozwój światowej gospodarki turystycznej. Znaczący wpływ na wzrost sektora usług turystycznych w światowej działalności usługowej i międzynarodowej wymianie usług wywarł proces globalizacji gospodarki. W efekcie zmieniły się zarówno działalność podmiotów światowego rynku turystycznego, jak i potrzeby globalnych turystów.

Przedmiotem książki jest rozwój turystyki międzynarodowej na tle przemian globalizacyjnych w sektorze usług oraz działania podejmowane w ramach międzynarodowej polityki turystycznej. Autorka przedstawia m.in.:

• rolę turystyki międzynarodowej w tworzeniu PKB,

• przebieg procesu liberalizacji międzynarodowego handlu usługami,

• rozwój masowej turystyki międzynarodowej,

• zagadnienia konkurencyjności podmiotów światowej gospodarki turystycznej,

• genezę i rozwój międzynarodowej polityki turystycznej,

• działania krajów i organizacji międzynarodowych na rzecz łagodzenia ograniczeń w międzynarodowym ruchu osobowym i zmniejszania różnic ekonomicznych oraz społecznych między krajami,

• przykłady ze światowej praktyki gospodarczej.

Książka jest przeznaczona dla studentów kierunków związanych z zarządzaniem w turystyce, słuchaczy studiów podyplomowych, uczestników kursów i szkoleń w zakresie turystyki.

Zamówienia realizuje: księgarnia internetowa Polskiego Wydawnictwa Ekonomicznego, dokument online: http://www.pwe.com.pl/geografia/turystyka_miedzynarodowa,p1036903308, data dostępu 10.08.2011

 

 

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit