3 października nastapiło oficjalne otwarcie nowych centrów i punktów informacji turystycznej w ramach MSIT

Zwiększenie konkurencyjności i atrakcyjności Małopolski

Oficjalnego otwarcia Małopolskiego Systemu Informacji Turystycznej dokonał  Marek Sowa, marszałek województwa małopolskiego

Małopolski System Informacji Turystycznej (MSIT) – to projekt realizowany przez Województwo Małopolskie, którego głównym celem jest stworzenie spójnego dla regionu systemu informacji turystycznej. Jego koszt to ponad 19 mln zł. W regionie powstaje sieć 34 jednostek informacji turystycznej połączonych zintegrowanym systemem informatycznym.

Celem MSIT jest zwiększenie konkurencyjności i atrakcyjności regionu poprzez zbudowanie zintegrowanego systemu informacji turystycznej, a zadaniem - dostarczanie kompleksowej i rzetelnej informacji na temat atrakcji turystycznych w Małopolsce, obecnych i nadchodzących wydarzeń kulturalnych oraz bazy gastronomicznej i hotelarskiej. Zintegrowany system informacji turystycznej przyczyni się do podniesienia jakości usług i stopnia satysfakcji odwiedzających region gości i przygotowuje Małopolskę na przyjęcie wzmożonego ruchu wynikającego z przyszłorocznych Mistrzostw Europy w piłce nożnej.

Projekt jest realizowany przede wszystkim z myślą o turystach, dla których zaplanowanie wycieczki, weekendu czy urlopu w Małopolsce dzięki MSIT powinno stać się łatwiejsze niż do tej pory.

Turysta bez trudu będzie mógł w jednym miejscu zdobyć potrzebne mu informacje na przykład o godzinach otwarcia muzeów, cenach biletów, dostępnych noclegach czy miejscach, gdzie można dobrze zjeść – mówi marszałek Marek Sowa. Każdy turysta dostanie pełen pakiet informacji. Samodzielnie nie będzie musiał niczego sprawdzać ani szukać. Zdaniem marszałka do tej pory brakowało jednej, spójnej platformy, która umożliwiałaby udzielanie takich informacji.

Pracownicy punktów informacji turystycznej przeszli kompleksowe szkolenia z zakresu profesjonalnej obsługi turysty. Jednostki MSIT wykonane i wyposażone są według indywidualnych projektów graficznych i aranżacji wnętrz. Dysponują szerokim katalogiem materiałów informacyjnych o Małopolsce (18 tytułów wydawnictw, 7 wersji językowych, 2,5 mln nakładu). Każda jednostka „it” będzie podlegać certyfikacji. Założenia przewidują, że w całym regionie wszystkie takie jednostki pracowały będą według jednolitych, wysokich standardów obsługi turysty.

Zwiększenie konkurencyjności i atrakcyjności MałopolskiPrzy głównych atrakcjach turystycznych regionu stanęło blisko 90 tablic informacyjnych. Przy drogach wojewódzkich  oraz powiatowych zamontowano ponad 150 turystycznych znaków drogowych.

Oprócz tradycyjnej informacji, jednostki „it” zostaną połączone w zintegrowany system informatyczny służący do gromadzenia, przetwarzania i udostępniania danych z wykorzystaniem najnowszych technologii. Równocześnie zostanie uruchomiony regionalny portal turystyczny, z którym zintegrowane zostaną lokalne portale turystyczne. Do dyspozycji turystów w regionie przewidziano również sieć całodobowych infokiosków.

W ramach projektu utworzono w wybranych jednostkach specjalne stanowiska dla niepełnosprawnych, wyposażone w specjalistyczny sprzęt, dzięki któremu będą oni mogli samodzielnie przeglądać lub pobierać interesujące ich materiały, np. w postaci wydruków lub nagrań MP3. Dla osób niewidomych i słabowidzących przygotowane zostały specjalne wydawnictwa w alfabecie brajla oraz w druku powiększonym.


Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit