Specjalne oferty nie tylko dla dorosłych

Pomorska informacja turystyczna – wzór do naśladowania

Wnętrze Bramy Wyżynnej - siedziby PROT oraz Pomorskiego Centrum Informacji Turystycznej/ fot.: Kazimierz Netka

Doskonali się pomorska informacja turystyczna. Staje się coraz bardziej różnorodną jeśli chodzi o metody przekazu, coraz silniejszą, wszechstronniejszą. Zdobywa certyfikaty. Posiada potężny instrument do przekazywania wiadomości wczasowiczom: zintegrowany system, składający się z 245 infomatów, rozmieszczonych w całym województwie pomorskim. Pojawiają się też nowe publikacje. Z metodami powiadamiania wczasowiczów mogą zapoznawać się także dzieci.

Szerszy zakres usług na lotnisku

1 czerwca zasadnicze zmiany zaszły w lotniczej „bramie” do województwa pomorskiego. Gdańska Organizacja Turystyczna stała się nowym zarządcą informacji lotniskowej w Porcie Lotniczym Gdańsk im. Lecha Wałęsy - wynika z informacji, które otrzymaliśmy od Izabeli Koch, specjalisty ds. promocji w Gdańskiej Organizacji Turystycznej. Zarówno za system informacji turystycznej, jak i lotniskowej odpowiada teraz Gdańska Organizacja Turystyczna (GOT), działająca w imieniu Urzędu Miejskiego w Gdańsku. To efekt porozumienia na linii Port Lotniczy – GOT. Znajdujący się w Terminalu T1 (hala przylotów, stary dworzec lotniczy) Punkt Informacji Turystycznej, przejął obowiązki Informacji Lotniskowej funkcjonującej dotychczas w innym miejscu. Celem przedsięwzięcia było usprawnienie procesu uzyskania informacji turystyczno-lotniskowej przez pasażerów i osoby oczekujące. Teraz wiadomości te dostępne są w jednym punkcie, zarządzanym przez GOT.

Informacja Turystyczna i Lotniskowa  w Gdańsku czynna jest teraz bez przerwy. Uruchomiono również całodobową infolinię (801 066 808), dzięki której można uzyskać informacje nt. aktualnej sytuacji w ruchu samolotów odlatujących i przylatujących z/ do Gdańska. Ten punkt „it” w dalszym ciągu świadczy usługi w zakresie sprzedaży Karty Turysty Gdańsk - Sopot - Gdynia - Plus, materiałów promocyjnych, biletów komunikacji miejskiej.

Coraz więcej biur „pod gwiazdami”

- Biura Informacji turystycznej w Pomorskiem uzyskują też certyfikaty. Nadawane są one przez Polską Organizację Turystyczną w konsultacji z regionalnymi organizacjami turystycznymi, Zarządem Forum Informacji Turystycznej. PROT - Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna - przyłączyła się do tego i przejęła zadania dotyczące certyfikacji w województwie pomorskim. Procedura ta przeprowadzana jest na zasadzie dobrowolności, na podstawie indywidualnych zgłoszeń zainteresowanych podmiotów - informuje Agnieszka Matuszewska, specjalista ds. administracji PROT.

- Dlaczego podmioty informujące poddają się takiej procedurze? Zależy im na zapewnieniu odpowiedniej jakości obsługi turystów, dostrzeżeniu niedociągnięć. Polskiej Organizacji Turystycznej zależy zaś na stworzeniu krajowej sieci standaryzowanych jednostek informacji turystycznej współpracujących na poziomie lokalnym, regionalnym i krajowym  - dodaje Agnieszka Matuszewska. Funkcjonowanie w wyżej wymienionej sieci jest uwarunkowane uzyskaniem certyfikacji, przeprowadzanej na podstawie regulaminów: POT oraz PROT.

Kryteria i wyniki certyfikacji w Pomorskiem

Oto, co jest oceniane podczas certyfikacji jednostek informacji turystycznej: lokalizacja; dostępność architektoniczna dla niepełnosprawnych; oznakowanie (forma); oznakowanie dojazdu; dni i godziny otwarcia; układ pomieszczeń; samodzielne stanowiska komputerowe; stojaki na materiały; witryna / gablota; kiosk elektroniczny na zewnątrz lub monitor w witrynie z informacjami; dostępne bezpłatne materiały drukowane; doświadczenie informatorów – kierunkowe lub kilkuletnie (np. przewodnicy, praca w informacji turystycznej); znajomość języków obcych; zakres udzielanych informacji; sprzedaż pamiątek, publikacji, usług przewodnickich; dodatkowe funkcje – oprócz świadczenia usług informacji IT i sprzedaży. W zależności od spełnienia kryteriów przydzielana jest liczba gwiazdek, od jednej do czterech.

W Pomorskiem jedną gwiazdkę ma Centrum Informacji Turystycznej „Brama Kaszubskiego Pierścienia” w Czarnej Dąbrówce.

Dwie gwiazdki uzyskały: Centrum Informacji Turystycznej „Brama Kaszubskiego Pierścienia” w Kołczygłowach; Miejski Ośrodek Kultury, Sportu i Rekreacji Biuro Promocji i Obsługi Turystycznej Gminy Jastarnia; Informacja Turystyczna w GOK w Sierakowicach; Informacja Turystyczna w Ustce; Kociewski Ośrodek Informacji Turystycznej w Tczewie; Punkt Informacji Turystycznej przy Szkolnym Schronisku Młodzieżowym w Gdańsku.

W kategorii czterech gwiazdek są: Gdańskie Centrum Informacji Turystycznej; Informacja Turystyczna w Sopocie; Miejska Informacja w Gdyni; Malbork Welcome Center - Centrum Turystyki w Malborku; Centrum Informacji Turystycznej „Brama Kaszubskiego Pierścienia” w Łebie; Informacja Turystyczna Ziemi Słupskiej; Centrum Informacji Turystycznej „Brama Kaszubskiego Pierścienia” w Lęborku; Centrum Informacji Turystycznej „Brama Kaszubskiego Pierścienia” w Miastku; Pomorskie Centrum Informacji Turystycznej w Bramie Wyżynnej w Gdańsku - wynika z informacji, które przekazała nam Agnieszka Matuszewska, specjalista ds. administracji PROT.

Na tym nie koniec. Kategoryzacja trwa.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit