Łódź Fabryczna z centrum „it”

Ofensywa informacji łódzkiej

Szlak turystyczny „Bitwa o Łódź” (1914)…Więcej »

Ryszard Bonisławski - Dyrektor Centrum Informacji Turystycznej w Łodzi przekazuje bardzo optymistyczne wiadomości dotyczące rozwoju systemu „it” na terenie miasta. Po uzyskaniu nowej, funkcjonalnej siedziby Centrum „it” przy ulicy Piotrkowskiej i otwarciu nowej placówki informacyjnej Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Łódzkiego przy ul. Sienkiewicza - powstanie kolejne centrum „it” na terenie dworca kolejowego Łódź Fabryczna.

- To bardzo dobry przykład wręcz idealnej współpracy z łódzką PKP, której kierownictwo dobrze pojmuje problemy turystyki - potwierdza dyrektor R. Bonisławski. W nowym punkcie, którego otwarcie szykuje się na dniach, zostaną zatrudnione dwie osoby, którym w razie potrzeby pomagać będą stażyści.

Otwarcie tej placówki jest bardzo ważne, m.in. z racji ważnych wydarzeń, które odbędą się w Łodzi – uroczystości 65. rocznicy likwidacji Getta Litzmannstadt. Z tej okazji zostanie otwarty nowy szlak turystyczny i powstaną liczne publikacje. Łódź będzie tez gospodarzem mistrzostw Europy w siatkówce i koszykówce.

Pracownicy Centrum Informacji Turystycznej w Łodzi – i współpracujących placówek „it” – mają stale pełne ręce roboty. To z jednej strony wzrastająca liczba wydarzeń, które wpływają na natężenie ruchu turystycznego, a z drugiej strony - stale pojawiające się nowe inicjatywy, które trzeba uwzględnić m.in. w bazie danych i na dwóch stronach internetowych administrowanych przez Centrum. - Nasza baza informacyjna jest bardzo rozbudowana, systematycznie wzbogacana i aktualizowana – mówi z zadowoleniem R. Bonisławski. To postać powszechnie znana i ceniona w Łodzi (jak również w całym kraju), jako przewodnik turystyczny, autor przewodników, kreator przedsięwzięć promocyjnych.

Nowe inicjatywy Łodzi i regionu to m.in.: Szlak Bursztynowy, Szlak Bitwy o Łódź (1914), którego głównym animatorem jest Stowarzyszenie „Dolina Mrogi”, Muzeum Farmacji w najstarszej łódzkiej aptece z 1840 roku, projekt „Rozsmakuj się we Łodzi” (promocja gastronomii). O skali działań najlepiej świadczy fakt, że podstawowe materiały promocyjne o mieście są publikowane w 11 językach, z czeskim czy esperanto włącznie. Dużym powodzeniem cieszą się katalog „Rozsmakuj się w Łodzi” (efekt kulinarnego Festiwalu Dobrego Smaku) oraz nagrodzony film o Łodzi, a w przygotowaniu są albumy „Fabryki z lotu ptaka” i „Magia województwa łódzkiego”.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit