Czerwcowe obrady Forum Informacji Turystycznej

W ostatnim tygodniu czerwca, odbyło się w Warszawie posiedzenie zarządu Forum Informacji Turystycznej.

W pracach FIT biorą obecnie udział 393 certyfikowane spośród 497 centrów i punktów „it”, działających w ramach Polskiego Systemu Informacji Turystycznej. Ideą powołania forum była potrzeba koordynacji współpracy i wymiany doświadczeń na rzecz doskonalenia tej grupy zawodowej i spójnej strategii rozwoju ruchu turystycznego w kraju.

W czerwcowym, wspólnym posiedzeniu zarządu Forum Informacji Turystycznej i członków kierownictwa Polskiej Organizacji Turystycznej, uczestniczyli wiceprezes POT Agnieszka Jędrzejczyk-Wojciechowska, przewodniczący FIT Marcin Pałach, wiceprzewodnicząca FIT Sylwia Mytnik oraz członkowie zarządu FIT Piotr Kończewski, Joanna Liberadzka-Duras i Marcin Dąbrowski, a także z Departamentu Promocji Turystyki Krajowej POT wicedyrektor Wojciech Ścibor i główny specjalista Liliana Topolnicka-Waszczuk.

Najważniejsze przedsięwzięcia podejmowane przez POT

W trakcie posiedzenia wiceprezes POT Agnieszka Jędrzejczyk-Wojciechowska omówiła najważniejsze przedsięwzięcia podejmowane przez Polską Organizację Turystyczną, w które między innymi mogłyby zaangażować się centra i punkty informacji turystycznej. Należy do nich kampania Ministerstwa Sportu i Turystyki oraz Polskiej Organizacji Turystycznej „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny”, akcji, której ideą jest przekonanie Polaków do korzystania z krajowej oferty usług turystycznych; #VisitPoland wspólna kampania MSiT oraz POT polegająca na zaproszeniu wpływowych zagranicznych autorów wideoblogów turystycznych do podróży i prezentowania turystycznych atrakcji Polski; organizowane przez POT Mistrzostw Blogerów, których celem jest promowanie walorów turystycznych 16 regionów naszego kraju. Ważną płaszczyzną współpracy jest cykl działań promujących najlepsze produkty turystyczne posiadające Certyfikaty POT oraz laureatów prestiżowego wyróżnienia, koordynowanej przez Polską Organizację Turystyczną, polskiej edycji konkursu Komisji Europejskiej EDEN na „Najlepsze Europejskie Destynacje”, a także współdziałanie w realizacji projektu „Discover Poland with your mates” polegającego na zaproszeniu przez POT młodych ludzi studiujących w Polsce w ramach programu Erazmus do przyjęcia roli ambasadorów Polski i polskiej turystyki w swoich środowiskach, w krajach, z których pochodzą.

Merytoryczny poziom pracy punktów „it”

Obecni na posiedzeniu omówili także zmiany dotyczące zasad przyznawania Certyfikatów punktom i centrom „it” w formule aplikacji internetowej. Od tegorocznej edycji konkursu Polskiej Organizacji Turystycznej prowadzonego wspólnie z Forum Informacji Turystycznej na Najlepsze Centrum Informacji Turystycznej w Polsce, proces składania wniosków certyfikacyjnych, które są podstawą przyznania określonej liczby gwiazdek, będzie przebiegał we współpracy z regionalnymi organizacjami turystycznymi za pośrednictwem aplikacji internetowej na stronie pot.gov.pl. Zmiany w regulaminie wprowadzone zostały po szczegółowych konsultacjach w gronie przedstawicieli Polskiej Organizacji Turystycznej, regionalnych organizacji turystycznej i członków Forum Informacji Turystycznej. W obecnej wersji regulaminu położono nacisk na merytoryczny poziom pracy punktów „it”. Ich właściwe wyposażenie należy już bowiem do standardu. Między innymi wyższe wymagania komisje będą stawiały zespołom pracowniczym, oceniały będą organizację pracy, optymalizację godzin otwarcia placówek, zaopatrzenie w materiały promocyjne, przystosowanie obiektów do potrzeb osób niepełnosprawnych. Ważnym kryterium będzie ocena zaangażowania w projekty społeczności lokalnych oraz proces komercjalizacji produktów turystycznych. Zmienia się także procedura przyznawania centrom i punktom „it” przez gwiazdek certyfikacyjnych PSIT Regionalne Komisje Certyfikujące i Krajową Kapitułę Certyfikacyjną. Zgodnie z nowym regulaminem, tok postępowania prowadzony będzie z wykorzystaniem aplikacji internetowej.

Uczestnicy warszawskiego posiedzenia dobrze ocenili dotychczasowe efekty cyklu szkoleń dla pracowników „it”, prowadzonych wspólne przez Polską Organizację Turystyczną i regionalnymi organizacjami turystycznymi. W tym roku seminaria zorganizowano w województwach łódzkim, pomorskim, kujawsko-pomorskim, warmińsko-mazurskim. Od początku roku w sesjach szkoleniowych, wzięło udział ponad 200 osób zatrudnionych w centrach i punktach „it”.

Najbliższe posiedzenie zarządu Forum Informacji Turystycznej odbędzie się 22 listopada podczas targów turystycznych w Warszawie, Walne Zgromadzenie FIT na początku grudnia w regionie lubelskim. Tematem przewodnim będzie 55-lecie Polskiego Systemu Informacji Turystycznej.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit