Konkurs „Najlepsza oferta ekspozycyjna polskiego regionu”
Wielka czwórka

Kto choćby raz był członkiem komisji przyznającej wyróżnienia najlepszym stoiskom targowym wie, jaki zgryz mają zazwyczaj ich członkowie, kiedy próbują pogodzić wymagany obiektywizm z osobistymi sądami i sztywnymi wymogami regulaminu.
Aktualności Turystyczne, które przez kolejne edycje targów „Lato” skrzętnie wywiązują się z obowiązków jurora, także w tym roku postawiły sobie pytanie, kto z szerokiego grona pretendentów do nagrody zasługuje na nią najbardziej?
Nie zdradzamy tajemnicy obrad komisji stwierdzając, że stawka kandydatów do nagród sformowała się dość szybko. Na ogół nie byliśmy rozpoznawani, co nadzwyczaj ułatwiało nam pracę. Odwiedzaliśmy stoiska, na których obsługiwani byliśmy kompetentnie i z zaangażowaniem, niczym przedstawiciele korporacji zlecający zyskowny event na kilkaset osób – bywały i takie, przy których towarzyszyły nam mieszane uczucia. Na przykład przeżywaliśmy zawód, gdy interesująco przygotowane oferty nie szły w parze z komunikatywnością obsługi, która nie widząc w nas klientów pozwalała sobie na zbycie delikatną radą, byśmy odpowiedzi na postawione pytanie poszukali w Internecie bo... „wszystko jest na stronie”.
Pomimo to stoisk zasługujących na nagrody było więcej niż mieści podium zwycięzców. Po krótkiej dyskusji i weryfikacji liczby punktów, komisja konkursu Polskiej Organizacji Turystycznej i MT Targi pn. „Najlepsza oferta ekspozycyjna polskiego regionu”, działająca w ramach XVI Targów Turystyki i Wypoczynku „Lato 2011”zdecydowała się wskazać trzech laureatów nagród - stoiska reprezentujące stolicę, województwo zachodniopomorskie i Podlasie.
Na podstawie regulaminu konkursu jury pod przewodnictwem Marka Tobiasza z Departamentu Współpracy Regionalnej POT podczas oceny poszczególnych ekspozycji targowych wraz z prezentowaną ofertą brało pod uwagę sposób dotarcia z ofertą do potencjalnego klienta targowego, ogólne wrażenie stoiska, oryginalność jego zabudowy, estetykę i porządek na stoisku, profesjonalizm obsługi, atrakcyjność prezentowanej oferty, dobór materiałów promocyjnych do specyfiki targów.
Zwycięska stolica
Wygrał faworyt. Najwięcej pozytywnych ocen (nie tylko) jurorów zebrało stoisko wystawiennicze Miasta Stołecznego Warszawy. Od przedpołudnia do ostatnich minut na obrzeżu hali, gdzie promowała się stolica panował ożywiony ruch. Uwagę zwracała scenografia warszawskiego stoiska wykorzystująca artystyczny motyw klap chopinowskich fortepianów i słynnych grających ławeczek z Krakowskiego Przedmieścia. Wizualny efekt wzmacniały filmy w swojej artystycznej fabule zaskakująco łączące postacie genialnego kompozytora i dwukrotnej noblistki z dziedziny chemii.
Zespół stoiska pod kierownictwem Barbary Tekieli, dyrektor Stołecznego Biura Turystyki, potrafił przykuć uwagę targowych gości prezentując w sposób kompetentny gamę atrakcji kulturalnych i rekreacyjnych nawiązujących w motywach promocji miasta do postaci Fryderyka Chopina i Marii Skłodowskiej-Curie, wielkich Polaków, którzy - przypomnijmy - w drodze uchwał Sejmu RP stali się patronami 2010 i 2011 roku. Publiczność tłumnie gromadziła się w trakcie konkursów wiedzy o Warszawie i o dwojgu wielkich warszawiakach. Chętnie wypełniane były ankiety skierowane do turystów i mieszkańców stolicy, dotyczące preferencji najatrakcyjniejszych miejsc i ulubionych imprez kulturalnych. Do wygrania było sporo interesujących nagród. W puli znalazło się mnóstwo gadżetów oraz zaproszeń do warszawskich teatrów, w tym Opery Narodowej, Teatru Collegium Nobilium i Teatru Dramatycznego, biletów do muzeów, na przykład Łazienek Królewskich, Wilanowa lub nowo otwartego Muzeum Erotyki, a także na przejażdżkę kolorowym piętrusem City Sightseeing Warsaw. Dobrym pomysłem aranżacyjnym było wykorzystanie multimedialnej ławeczki Chopina z Krakowskiego Przedmieścia. Kto żyw z zaciekawieniem na niej przysiadał, by posłuchać muzyki i ściągnąć na komórkę informacje o miejscach w Warszawie związanych z kompozytorem posługując się w tym celu umieszczonym na ławeczce fotokodem.
Prawdziwym wydarzeniem było pojawienie się wybitnej postaci stolicy, prof. Jacka Weissa, słynnego chopinologa i wspaniałego gawędziarza, który cierpliwie podpisywał (aż do wyczerpania targowego nakładu) autorskie egzemplarze książki „Polskie ścieżki Chopina - praktyczny poradnik turysty”, z profesorską swadą bawił również garścią anegdot odnoszących się do biografii kompozytora, jego czasów i okresu pobytu w Warszawie. Harmider targowego dnia nie był przeszkodą dla innego wspaniałego mówcy i warsawianisty Mieczysława Janiszewskiego, jednego z najbardziej znanych przewodników po zaułkach warszawskiej Pragi, który znajdował wdzięcznych słuchaczy opowiadając barwnie o wciąż nie odkrytych urokach artystycznej dzielnicy po prawej stronie Wisły.
- poprzednia
- następna »»