NOWOŚCI WYDAWNICZE

Monografia adresowana była do uczestników konferencji naukowej „Rola turystyki we współczesnej gospodarce i rozwoju regionów”, która odbyła się w Instytucie Ekonomii i Zarządzania Politechniki Koszalińskiej 23 i 24 kwietnia 2009 roku; zobacz więcej :
http://www.wsotih.edu.pl/konferencja-koszalin-23-24-kwietnia-2009/ oraz :
http://www.ieiz.tu.koszalin.pl/dokumenty/konferencje/marketing/zaproszenie0.doc.
Spis treści
- Jacek CHOTKOWSKI : Przedmowa
Rozdział 1 : Marketingowe Uwarunkowania Turystyki|
- Jacek CHOTKOWSKI, Monika RYK, Natalia RYCHTER : Przedsiębiorczość i rozwój regionu w opiniach studentów Politechniki Koszalińskiej
- Ryszard WOŹNIAK : Pozycja konkurencyjna Kołobrzegu na tle innych uzdrowisk w świetle najnowszych badań empirycznych
- Maria PRZYSOWA : Etyczne przesłanki turystyki
- Michał ROGUSZCZAK : Znaczenie zarządzania czasem pracy w obszarze kluczowych kompetencji menedżera
Rozdział 2 : Markowe produkty turystyczne
- Adam Edward SZCZEPANOWSKI : Marka produktu turystycznego jako źródło przewagi konkurencyjnej regionu
- Agata NIEMCZYK, Renata SEWERYN : Dziedzictwo kulturowe magnesem przyciągającym turystów do wielkich miast : na przykładzie Krakowa
- Zbigniew KROCHMAL : Rola sanktuarium maryjnego w Licheniu Starym w rozwoju turystyki regionu
- Adam RUDZEWICZ : Mazury Jako Region Atrakcyjny Turystycznie
- Wiesław WAGNER, Monika BĄKOWSKA, Karina KYCIA, Joanna URBANIAK : Stan i perspektywy rozwoju turystycznych obiektów noclegowych zrzeszonych w bieszczadzkich schroniskach i hotelach PTTK
- Edward WIŚNIEWSKI : Kompetencje Samorządu Terytorialnego W Kreowaniu Produktów Turystycznych w Kołobrzegu
- Ирина ПОНОМАРЕВА, Галина МИШУНИНА, Сергей ПУХАНОВ : Проблемы и перспективы развития туризма в Тульском Крае
Rozdział 3 : Narzędzia marketingu w turystyce
- Zdzisław JORDANEK : Pieniądz lokalny jako forma promocji turystycznej gmin, miast i regionów
- Joanna SUŁKOWSKA, Robert SELIGA, Łukasz SUŁKOWSKI : Zastosowanie marketingu relacji w turystyce medycznej w Polsce
- Małgorzata CZERWIŃSKA : Znaczenie marketingu ekologicznego w turystyce
- Ryszard RATAJSKI : Praktyka promocji produktów ekologicznych
- Joanna DYCZKOWSKA : Zastosowanie logistyki w marketingu terytorialnym
Rozdział 4 : Marketing w sektorze hotelarsko-uzdrowiskowym
- Ewa Markiewicz : Uwarunkowania strategii produktu globalnego w przedsiębiorstwie hotelarskim
- Włodzimierz DELUGA, Anna WALLIS : Innowacyjność w branży hotelarskiej
- Alina OCZACHOWSKA : Hotel Gromada w Koszalinie : studium przypadku
- Julia Joanna SIENKIEWICZ : Innowacje i konkurencyjność zakładów uzdrowiskowych województwa zachodniopomorskiego a nowa polityka turystyczna Unii Europejskiej
- Iwona MOSZKOWICZ, Ewa DŁUBAKOWSKA-PUZIO, Kamil PUZIO : Metody łagodzenia zjawiska sezonowości usług turystyczno-leczniczych na przykładzie OWL Węgiel Brunatny w Kołobrzegu
- Grażyna DYRDA : Wybrane problemy funkcjonowania podkarpackich biur podróży w świetle wyników badań ankietowych
Rozdział 5 : Finansowanie przedsięwzięć turystycznych
- Katarzyna SZŁAPKA : Fundusze UE w branży turystycznej w latach 2007-2013 w regionie zachodniopomorskim
- Anna ZELGA-SZMIDLA : Możliwości pozyskiwania środków unijnych na inwestycje w turystyce dla województwa śląskiego
- Tomasz TARASZKIEWICZ : Finansowanie rozwoju bazy hotelowej w województwie pomorskim na przykładzie Centrum Haffnera w Sopocie
Warunki zakupu. Nakład monografii jest wyczerpany. W przypadku zebrania zamówień na co najmniej 50 egz. (cena 80 zł za dwie monografie) wydawca podejmie decyzję o dodruku. Zamówienia przyjmuje dr inż. Jacek Chotkowski – Zakład Marketingu Instytutu Ekonomii i Zarządzania Politechniki Koszalińskiej, ul. Kwiatkowskiego 6E, 75-343 Koszalin, tel. 094 343-91-58, email : izie@tu.koszalin.pl oraz jacek.chotkowski@ieiz.tu.koszalin.pl