Prezentacje polskich regionów na TT Warsaw 2011

Wielkie spotkanie turystycznej rodziny

Wielkie spotkanie turystycznej rodziny

Na 19. Międzynarodowych Targach Turystycznych TT Warsaw przy ul. Marsa spotkał się cały świat turystyki. Przyjechało ponad 650 wystawców z 62 krajów. – TT Warsaw to również niebywała szansa dla Polski na promocję na świecie i prezentację naszych atutów turystycznych zagranicznym gościom – podkreślała Urszula Potęga, prezes zarządu spółki MT Targi, organizator TT Warszaw.

Specjalny wysłannik Aktualności Turystycznych, Elżbieta Tomczyk-Miczka odwiedziła pięciu krajowych wystawców, aby nakreślić ich sposoby na promocję regionu i lansowania się w klimacie międzynarodowej, przyjaznej konkurencji.

„Świętokrzyskie lansuje się w stolicy”

- WystąpiJakub Oczkowski, główny specjalista UM Województwa Świętokrzyskiego / fot.: E. Tomczyk-Miczkaenie Świętokrzyskiego podczas targów TTWarsaw  jest kontynuacją akcji promocyjnej, jak miała miejsce  w Złotych Tarasach w dniach 16-17 września – wyjaśnia Jakub Oczkowski, główny specjalista Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego. W tej spektakularnej akcji region promowali celebryci ze Świętokrzyskiego, m.in. Michał Piróg i aktorzy z serialu „Ojciec Mateusz”.  Hasło „Świętokrzyskie lansuje się w stolicy” przyświeca wystąpieniu na TT Warsaw, ale różnorodność  produktu prezentowanego w stolicy  zawdzięcza region  współpracy z jego mocnymi markami. Wśród atrakcji mających zachęcić turystów do odwiedzenia ziemi świętokrzyskiej, sąsiadującej przecież z Mazowszem, mocnymi atutami są Europejskie Centrum Bajki z Pacanowa czy Dinozaury przywiezione wprost z Parku w Bałtowie.

Świętokrzyskie  przygotowało dla mieszkańców stolicy ofertę z zakresu turystyki weekendowej, turystyki zimowej w oparciu o bazę siedmiu wyciągów narciarskich, turystykę uzdrowiskową , agroturystykę i emocje dla poszukujących adrenaliny ( parki linowe, turystyka aktywna i ekstremalna).

MROT- Słuchamy i chcemy współpracować

- Mazowiecka Regionalna Organizacja Turystyczna traktuje wystąpienie na targach TT Warsaw jako platformę współpracy z innymi regionami, branżą i wszystkimi, którzy chcę tę współpracę podjąć - wyjaśnia dyrektor biura MROT Anna Somorowska. - Przygotowaliśmy na to wielkie spotkanie „turystycznej rodziny” ankietę , którą Anna Somorowska, dyrektor Mazowieckiej Regionalnej Organizacji Turystycznej / fot.: E. Tomczyk-Miczkakierujemy do innych wystawców i odwiedzających gości. Dzięki niej spodziewamy się poznać oczekiwania w stosunku do regionu. Chcemy, by branża podpowiedziała nam, jakie atrakcje uważa za najbardziej wartościowe i godne promocji w Warszawie i na Mazowszu.

MROT pragnie również podzielić się wiedzą i doświadczeniami. Podczas targów organizuje seminarium skierowane do branży, podczas którego debata skupi się  wokół czterech tematów: pozyskiwania finansów, skutków ustawy o turystyce, platformy komunikacji i koncepcji Błękitnego Oceanu w turystyce.  Według dyrektor Anny Somorowskiej na uwagę zasługuje nowa strona www.mazowszetravel.pl, którą  Mazowiecka Regionalna Organizacja Turystyczna stworzyła pospołu z Miastem Warszawa, a która zawiera wiele cennych propozycji dla turystów, jak produkty turystyczne Mazowsza czy kalendarium wydarzeń.

Podkarpackie rozwija skrzydła

- Nowa koncepcja promocji Podkarpackiego uwidacznia się w nowym logotypie i haśle promocyjnym „Podkarpackie. Przestrzeń otwarta”. Stąd też na stoisku dominują  elementy przestrzeni, szeroki pejzaż Bieszczad, a tuż obok oferta lotniska w Jasionce pod Rzeszowem – wyjaśnia Ewa Borowiak z Podkarpackiej Regionalnej Ewa Borowiak z Podkarpackiej Regionalnej Organizacji Turystycznej / fot.: E. Tomczyk-MiczkaOrganizacji Turystycznej. Tradycje przemysłu lotniczego, jedyna w kraju  wyższa uczelnia szkoląca pilotów  lotnictwa cywilnego, umiejscowiony tu przemysł lotniczy w połączeniu z dzikim krajobrazem i nieograniczonymi  horyzontami połonin stanowią nawiązanie do możliwości, jakie daje region mieszkańcom i przyjezdnym.  - Skojarzenie lotnictwa i turystyki to odważny projekt. Widać jednak, że odwiedzającym podoba się nasze stoiskozauważa rozmówczyni.

Na ladzie wystawione są oferty wypoczynku w SPA, wędrówek górskich i rowerowych , turystyki kulturowej. Obok, jak zawsze, kolorowe kwiaty artystów lokalnych,  niezawodna podkarpacka amazonka w stroju do jazdy konnej promująca ośrodek turystyki konnej,  a do degustacji wystawiono słynne podkarpackie placki - proziaki.

Warszawa stawia na niekonwencjonalne przekazy

Stolica wybiera w ostatnich latach formy promocji, które niekiedy szokują. - Stawiamy na niekonwencjonalne rozwiązania - mówi Barbara Tekieli, dyrektor Stołecznego Biura Turystyki. - Oderwanie postaci Chopina czy Barbara Tekieli, dyrektor Stołecznego Biura Turystyki / fot.: E. Tomczyk-MiczkaMarii Skłodowskiej-Curie od stereotypów, w których byli osadzeni, pozwala myśleć o nich inaczej, jak o warszawiakach, ludziach stąd. Na stoisku Warszawy fotogramy przedstawiają tym razem Chopina w konwencji komiksowej, jako uczestnika meczu footbolowego. Razem z nim na boisku widzimy warszawską Syrenkę, oboje w strojach kadry narodowej. Ta wizualizacja będzie kontynuowana na kolejnych targach i podczas wydarzeń zapowiadających Mistrzostwa Europy w piłce nożnej EURO 2012, podczas których stolica będzie miejscem spotkań piłkarskich.  Konwencja graficzna to dzieło znanego duetu Dybor -Truściński, wziętych współczesnych artystów.

Na Śląsku króluje „Śląsk”

„Poszła Karolinka do Gogolinka” – rozlegały się skoczne dźwięki na stoisku województwa śląskiego. Piękne stroje, urodziwe dziewczyny i szwarni kawalerzy. Zespół Pieśni i Tańca „Śląsk” jest wizytówką swojego regionu. Ale tu, Agnieszka Sikorska, dyrektor Śląskiej Organizacji Turystycznej / fot.: E. Tomczyk-Miczkana stoisku podczas targów TT Warsaw występował też w innej roli.  Bo „Śląsk” to nie tylko wysoki poziom muzyczny i czysty regionalizm, to także oferta turystyczna kompleksu pałacowego w Koszęcinie, obejmująca noclegi, gastronomię, profesjonalne sale i ciekawe wydarzenia. Agnieszka Sikorska, dyrektor Śląskiej Organizacji Turystycznej podkreśla, że na tę edycję TTWarsaw przygotowano kompleksowa ofertę. Stąd grafika, będąca składanką fotografii z wielu miejsc. - Nie ma kawałka Śląska, który nie byłby tu prezentowany - zapewnia rozmówczyni. - Mamy pełną ofertę z całego województwa. Mamy tez sporo materiałów, ale przede wszystkim dobre mapy. O nie przede wszystkim pytają odwiedzający stoisko.

(e.t-m.)

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit