ŚOT rozpoczyna sezon targowy

Widzimy, że nasze działania są skuteczne

GTT 2008. Nagroda za prezentację… Więcej »

Udział w krajowych i zagranicznych targach turystycznych jest jednym z podstawowych elementów promocji regionów. Po wielu ubiegłorocznych sukcesach, Śląska Organizacja Turystyczna chce jeszcze lepiej zaprezentować region – stoisko jest już gotowe. Tegoroczna prezentacja województwa śląskiego będzie bogatsza niż dotychczas – wszystko za sprawą milionowej dotacji, którą pozyskano ze środków RPO WSL.

Przygotowywane przez Śląską Organizację Turystyczną stoisko zawsze było doceniane za pokazywanie bogactwa i różnorodności wchodzących w skład województwa regionów. – W tym roku postanowiliśmy iść o krok dalej. Wraz z czterema partnerami, reprezentującymi poszczególne subregiony województwa złożyliśmy jeden wspólny wniosek o unijne wsparcie – mówi Agnieszka Sikorska, dyrektor biura Śląskiej Organizacji Turystycznej.
W efekcie, w ramach funduszy przeznaczonych na działanie 3.4 Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego udało się pozyskać aż 1 milion złotych. Projekt „tym Razem Śląskie! Promocja turystyczna województwa śląskiego wraz z publikacją materiałów informacyjnych i promocyjnych” będzie realizowany przez cały rok 2009 i pierwszy kwartał roku 2010.

Jak Polak z Holendrem

Pozyskane fundusze są przeznaczone nie tylko na budowę regionalnego stoiska promocyjnego, ale również na wydawnictwa. – Dzięki unijnemu wsparciu w tym roku mogliśmy wydać więcej niż dotychczas wersji językowych naszych publikacji. Umożliwi to dotarcie naszego przekazu nie tylko do turystów polskich, ale również tych posługujących się językiem angielskim, niemieckim, francuskim, ukraińskim, a nawet holenderskim – tłumaczy Agnieszka Sikorska. Przetłumaczone zostały dwie publikacje – „Przewodnik po województwie śląskim” oraz „Śląskie Smaki”, czyli mini książka kucharska z przepisami na regionalne specjały.

Wszystkie wydawnictwa będą rozdawane m. in. podczas 18 imprez targowych w kraju i zagranicą. – Już widzimy, że nasze działania są skuteczne. W Utrechcie, czyli pierwszych w tym roku targach, w których braliśmy udział nasze stoisko przeżywało prawdziwe oblężenie. Holendrzy naprawdę docenili to, że jako jeden z nielicznych polskich regionów przedstawiliśmy ofertę w ich ojczystym języku. Sądzę, że już niedługo nasze działania przyniosą widoczne efekty – mówi dyrektor biura ŚOT.

Pokażą się wszyscy

Nowością tegorocznego stoiska jest stały udział przedstawicieli wszystkich regionów województwa. – Największą siłą śląskiego jest przede wszystkim jego różnorodność. Przyjeżdżając do naszego województwa jednego dnia można jeździć na nartach, drugiego wspinać się na skałki, a trzeciego żeglować. Tak szerokiego spektrum możliwości nie oferuje żaden inny region – podkreśla Sikorska.

Stała wspólna lada przedstawicieli Śląskiej Organizacji Turystycznej, Związku Gmin Jurajskich, Związku Gmin i Powiatów Subregionu Zachodniego, Stowarzyszenia „Region Beskidy” oraz Stowarzyszenia Rozwoju i Współpracy Regionalnej „Olza” pokaże jak wielki potencjał drzemie w województwie. – Oprócz partnerów projektu, na poszczególne targi zabieramy również przedstawicieli wielu innych organizacji czy samorządów. Dzięki temu, nasze stoisko przełamuje wciąż funkcjonujące, choć zupełnie nieprawdziwe stereotypy o Śląsku – tłumaczy.

Trzy główne targowe nagrody

Rok 2008 pokazał, że przyjęta przez ŚOT strategia różnorodności jest i skuteczna, i atrakcyjna, zarówno dla osób odwiedzających targi, jak i dla branży. – Karkołomne, jak się początkowo wydawało, przedsięwzięcie okazało się możliwe do zrealizowania i to do tego stopnia, że nasze stoisko otrzymało aż trzy główne targowe nagrody – przypomina z dumą Agnieszka Sikorska.

Faktycznie, podczas gdańskich targów GTT publiczność uznała prezentację województwa śląskiego za najatrakcyjniejsze stoisko. Z kolei na warszawskich 13. Targach Turystyki i Wypoczynku „Lato” komisja, składająca się z przedstawicieli POT, Międzynarodowych Targów Polska i ekspertów branży turystycznej, przyznała Śląskiej Organizacji Turystycznej I miejsce w konkursie na „Najlepszą ofertę ekspozycyjną polskiego regionu”. Podsumowaniem zeszłorocznego sezonu targowego był „Tour Salon” w Poznaniu. Na tych międzynarodowych targach turystycznych stoisko śląskiego otrzymało prestiżową nagrodę ACANTHUS AUREUS, która jest przyznawana prezentacjom „najbardziej sprzyjającym realizacji strategii marketingowej regionu”. Czy tegoroczne stoisko województwa śląskiego powtórzy te sukcesy? O tym przekonamy się już wkrótce.

* * *
Inauguracyjną imprezą, na której zostanie zaprezentowane nowe stoisko promocyjne województwa śląskiego są Międzynarodowe Targi Turystyki, Rekreacji i Wypoczynku INTOUREX 2009 w Sosnowcu (20-22 lutego 2009 r.). Bogata oferta śląskiego zostanie zaprezentowana na ponad 80-metrowym stoisku.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit