LOT Ustka ma 160 członków

Ustka, morze w dobrym wyborze

To chwytliwe hasło promocyjne modnego kąpieliska przy ujściu Słupi do Bałtyku jest nadal powtarzane przez wielu turystów, zwłaszcza tych, którzy nie wyobrażają sobie letniego urlopu spędzonego w innym miejscu niż tutaj, w Ustce.

Ewelina Karpowicz, dyrektor biura LOT w Ustce ma się czym pochwalić. Choć organizacja obejmuje swym zasięgiem „tylko” miasto i gminę, to udało się bez większego problemu, zgromadzić 160 podmiotów członkowskich. W tej grupie - 140 stanowią obiekty noclegowe. Składki skalkulowano w wysokości 50-300 zł od podmiotu (w zależności od liczby miejsc noclegowych).
Jednym z głównych zadań LOT-u, zwłaszcza w sezonie letnim (coraz bardziej wydłużającym się) jest prowadzenie centrum informacji turystycznej. Placówka w lipcu i sierpniu jest czynna codziennie, nie wyłączając świąt, w godzinach 10.00-18.00. Centrum „it” zajmuje się również (w imieniu miasta) pobieraniem opłaty klimatycznej od turystów indywidualnych, a ustalony procent tych wpłat wpływa do kasy tej placówki.
Ważnym zadaniem LOT i CIT jest prowadzenie badań nad ruchem turystycznym i analizowanie wniosków odwiedzających. Ankiety znajdują się w większości obiektów noclegowych i będą analizowane po sezonie.
Dużą rolę w przekazie informacji odgrywa Internet. Jednak tradycyjne formy sprawdzają się w sezonie letnim najlepiej. Stąd też LOT corocznie wydaje w dużym nakładzie turystyczną gazetkę Ustki, która jest dostępna wszędzie tam, gdzie może być potrzebna, nie wyłączając większych sklepów, stacji benzynowych i lokali gastronomicznych. Gazetka zawiera plan miasta i kompendium informacji o bazie, atrakcjach turystycznych i imprezach, których zawsze jest w Ustce bez liku. Centrum „it” i LOT współpracują także z sąsiadami, min. z gminą Postomino (już w sąsiednim województwie zachodniopomorskim), wymieniając informacje, materiały i doświadczenia. „Być może warto dokonać takiej wymiany materiałów z Bornholmem” – zastanawiamy się wspólnie.
LOT i Centrum, „it” pracują bardzo aktywnie i może dlatego mają też swój wspólny problem. Gdy przed kilkunastu laty powstawała tu placówka „it” mała powierzchnia przy ulicy Marynarki Polskiej, była wystarczająca. Teraz obie placówki praktycznie się tutaj nie mieszczą.
Współpraca z samorządami miasta i gminy w Ustce oraz z Pomorską Regionalną Organizacją Turystyczną w Gdańsku układa się bardzo dobrze. Tradycyjnie już Ustka współpracuje z regionem Beskidy.
„Rok 2008 przejdzie do historii miasta” – mówi E. Karpowicz. „Po raz pierwszy mamy do dyspozycji hotel czterogwiazdkowy „Royal Baltic”. To niewątpliwie nobilituje miasto, ale jest też wyzwaniem.
LOT wraz z CIT prowadzi na bieżąco grafik wykorzystania miejsc w wielu obiektach noclegowych. W tym roku właściciele pensjonatów i ośrodków nie skarżyli na niewykorzystane miejsca, choć ze znalezieniem pojedynczych pokoi było mniej kłopotów niż w sezonie ubiegłym.
Jan Paweł Piotrowski

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit