Certyfikaty POT

Tylko dla najlepszych

Widowiskowa impreza Oblężenie Malborka była nominowana do Złotego Certyfikatu POT

Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna wyłania kandydatów do udziału w etapie regionalnym dziesiątej edycji konkursu Polskiej Organizacji Turystycznej na Najlepszy Produkt Turystyczny.

Pomorskie może się poszczycić liczbą 13 Certyfikatów POT, jakie region zgromadził na swoim koncie od roku 2003. Chlubą w tej rywalizacji jest Malbork, który zdobył trzy Certyfikaty, a widowiskowa impreza Oblężenie Malborka była nominowana do Złotego Certyfikatu POT. W ostatniej turze głosowania, członkowie kapituły decydującej o  przyznaniu  tego  zaszczytnego tytułu, a co za tym idzie niebagatelnej nagrody, którą stanowi ogólnopolska kampania promocyjna, w większości opowiedzieli się za wielkim konkurentem bitewnej inscenizacji. Zwyciężył Kanał Augustowski - Szlak Papieski. W tegorocznej edycji konkursu POT, kandydaci Pomorza  tradycyjnie  wystąpią w roli faworytów. Ilu ich będzie? To istotne pytanie dla innych regionów. Stawka pretendentów będzie w finale znacznie zawężona w porównaniu do edycji w latach ubiegłych. Kapituła mniej hojnie przyznawała  będzie Certyfikaty. Nie sprawdza się idea, aby wyróżnienia przyznawać także tym produktom turystycznym, które dobrze rokują, przymykając oko na niedoróbki i ich słabe strony. W wielu przypadkach tym właśnie motywem zachęty i dania pozytywnego impulsu do dalszego rozwoju, kierowali się członkowie Kapituły. Taryfa ulgowa, choć w kilku przypadkach przyniosła spodziewany efekt, ogólnie nie sprawdziła się i nie wyszła konkursowi na dobre. Wielu z nagrodzonych (mniej lub bardziej na wyrost) zawiodło pokładane oczekiwania, okazując się inicjatywą bez przyszłości. Wielkoduszne dawanie forów nie sprawdza się.  Podniesienie poprzeczki jest tym bardziej uzasadnione, że poziom ofert turystycznych z roku na rok rośnie. Regionalne organizacje turystyczne nie muszą  już wystawiać do gry słabeuszy, by potem palić się ze wstydu za ich marną  postawę. Kolejny Certyfikat POT to bez wątpienia cenny argument w działaniach promocyjnych. Z drugiej strony, w ubiegłym roku odnotowaliśmy  rezygnacje ROT z wystawienia swoich kandydatów. Jak będzie tym razem? Rozumiemy ten ubiegłoroczny unik. Nie warto wystawiać na szwank autorytetu ROT, gdy istnieje ryzyko rekomendowania  niedopracowanych produktów turystycznych. Certyfikaty POT powinny trafiać do tych rzeczywiście najlepszych.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit