„Nowe trendy w turystyce” - gdańskie konferencje, w których chce uczestniczyć wielu biznesmenów

Sukces odniesie ten, kto nauczy się rozpoznawać marzenia ludzi

Jak wykorzystywać nowe media i technologie w promocji produktów turystycznych mówiła Natalia Hatalska, blogerka, ekspert z zakresu alternatywnych form komunikacji marketingowej

Już nie wystarczy wywiesić tabliczkę z napisem: wolne pokoje, by w pełni sezonu letniego nad morzem zgłaszały się osoby szukające noclegów. Trzeba zrobić coś więcej, zwłaszcza gdy pada deszcz. Jak docierać do klientów, jak ich przyciągać, co i w jaki sposób im proponować? Nad tym zastanawia się wielu właścicieli hoteli, pensjonatów, a nawet zarządów miast czy regionów. Z pomocą  przychodzi Gdańska Organizacja Turystyczna - Gdańsk Convention Bureau, przygotowując i przeprowadzając konferencje pt. „Nowe trendy w turystyce”.

Ostatnia odbyła się 13 marca w hotelu Radisson Blu. Tym spotkaniom chętnie patronują różne instytucje, na przykład Polska Organizacja Turystyczna, Ministerstwo Sportu i Turystyki, Prezydent Miasta Gdańska. Partnerem była Wyższa Szkoła Bankowa w Gdańsku.

- To już czwarte spotkanie z tego cyklu - mówiła Anna Górska, prezes zarządu Gdańskiej Organizacji Turystycznej - Gdańsk Convention Bureau, przewodnicząca oddziału Europy Centralnej ICCA (International Congress & Convention Association). - Z roku na rok, te spotkania cieszą się coraz większą popularnością. Dowodzi to, że nowe trendy w turystyce to zagadnienie interesujące i ważne dla przedstawicieli branży. Jak ważne - świadczy liczba zgłoszeń na ostatnią konferencję „Nowe trendy w turystyce”.

W konferencji pragnęło wziąć udział ponad ćwierć tysiąca osób

Tematyka była bardzo ważna zwłaszcza dla przedsiębiorców. Organizatorzy zapewnili też znakomitych wykładowców - znawców tematu, zarówno teoretyków, jak i praktyków.

O konieczności zmiany myślenia, wykorzystywania zasad dizajnu, CSR, czyli społecznej odpowiedzialności biznesu, a także o użyteczności produktów w budowaniu i promocji turystyki mówił Szymon Sikorski, prezes zarządu Publicon i Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Czy warto konkurować mitem (narracją) produktu i czy może to być klucz do sukcesu strategii? - na takie pytanie odpowiadał Jacek Smit Kowalski - właściciel, lider i ekspert firmy „Smit & Smit Consulting”. Co to jest questing – jako  pomysł na wyróżnik destynacji, wyjaśnił zebranym Łukasz Wilczyński, właściciel Agencji Planet PR.

Wydarzenia sportowe, jako drivery wizerunku JST - prawdy i mity, dobre praktyki  były tematem wystąpienia Adama Mikołajczyka, prezesa zarządu Best Place - Europejskiego Instytutu Marketingu Miejsc. Jak wykorzystywać nowe media i technologie w promocji produktów turystycznych - powiedziała Natalia Hatalska, blogerka, ekspert z zakresu alternatywnych form komunikacji marketingowej. Bądź online albo giń - ostrzegał Wojciech Kreft, przedsiębiorca turystyczny, prezes Centrum Promocji Kocham Bałtyk. Najnowsze trendy w popycie, podaży turystycznej w odniesieniu do komercjalizacji produktów naświetlił dr Bartłomiej Walas, wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej.

Możliwości dotowania rozwoju turystyki w nowej perspektywie finansowej UE omówiła Olga Piekarzewska, główny specjalista w Departamencie Turystyki, Ministerstwa Sportu i Turystyki. Usługi dodatkowe: sposób na większy dochód  przedstawiła Joanna Kontkiewicz-Studzińska, marketing communication executive, w firmie Amadeus.

Wręczono trofea najlepszym w konkursie Gdański Produkt Turystyczny 2013

W czasie konferencji wręczono trofea autorom pomysłów, które uznano za najlepsze w konkursie „Gdański Produkt Turystyczny 2013”. Przypomnijmy, że nagroda główna została przyznana firmie Darkis Travel S.C. za Rejsy turystyczne do Westerplatte statkami stylizowanymi na galeony. Produkt spotkał się z szerokim poparciem kapituły, złożonej z ekspertów z branży turystycznej, gdyż łączy on w sobie trzy atrakcje: rejs, opowieści o historii danych zabytków oraz koncert szantowy na żywo, co jest nie lada atrakcją dla turystów.

Z zainteresowaniem kapituły konkursu spotkał się także produkt Bursztynowy Gdańsk zgłoszony przez Karczmę Piwną Gdański Bowke uzyskując wyróżnienie. Bursztynowy Gdańsk to połączenie najważniejszych cech regionu: bursztynu wraz z krótką podróżą kulinarną w postaci menu degustacyjnego Bursztynowa Uczta, które pobudzają zmysły turystów.

Nagroda internautów wyłoniona przez plebiscyt internetowy została przyznana wydarzeniu Baltic Sail, które przedstawiła Fundacja Gdańska, uzyskując największą liczbę głosów. Zwycięski produkt to jedna z największych imprez żeglarskich w Polsce - czytamy na stronie internetowej http://www.gdansk4u.pl/gdanski-produkt-turystyczny-2013-rozstrzygniety.

Zwycięskim produktom zostaną nadane tytuły: „Gdański Produkt Turystyczny 2013”; „Gdański Produkt Turystyczny 2013” – wyróżnienie; „Gdański Produkt Turystyczny 2013” – nagroda internautów.

Nowy turysta będzie stawiał wysokie wymagania

Ważne jest zachęcanie turystów krajowych do odwiedzania regionów, ale jeszcze istotniejsza jest skuteczna walka o turystów na rynku międzynarodowym. Dlatego, wykorzystywanie przy tym najnowszych technik, metod, pomysłów na zaspokajanie oczekiwań gości, rozpoznawanie ich marzeń oraz ich spełnianie - to gwarancja sukcesu. Takich pomysłów nie brakuje w Pomorskiem. Dlatego, Szwedzi, pytani, czy przyjadą na wczasy do Polski, odpowiadają: Do Polski, to może nie. Ale do Gdańska - na pewno.

- Nowy turysta, coraz bardziej niszowy, będzie stawiał wysokie wymagania tym, którzy próbują się z nim skontaktować -  mówił dr Bartłomiej Walas, wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej, podczas IV konferencji, „Nowe trendy w turystyce”, przygotowanej przez Gdańską Organizację Turystyczną w hotelu Radisson Blu. - Coraz trudniejsza jest bowiem jego identyfikacja i umiejętność efektywnego dotarcia doń z przekazem promocyjnym.

Spore zasługi  w skutecznym przyciąganiu cudzoziemców w Pomorskie ma Gdańsk Convention Bureau (GCB). Zostało ono powołane w 2005 roku jako miejskie biuro kongresów. Teraz jest częścią Gdańskiej Organizacji Turystycznej, stowarzyszenia, które zrzesza ponad 110 członków. Miasto Gdańsk jest strategicznym partnerem GCB. Od 2007 GCB jest pełnoprawnym członkiem ICCA - największego stowarzyszenia w branży. Głównym zadaniem Gdańsk Convention Bureau jest promocja Gdańska i Regionu, jako destynacji konferencyjnej oraz pomoc organizatorom podczas planowania wydarzeń biznesowych - na mocy porozumienia z Pomorską Regionalną Organizacją Turystyczną.

Kazimierz Netka

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit