PROT inicjuje wizyty dziennikarzy

Study Press - skuteczna forma promocji

Województwo pomorskie zyskuje za granicą na popularności, między innymi dzięki relacjom dziennikarzy zapraszanych do udziału w podróżach studyjnych. Inicjatorką tego typu wizyt jest Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna. W okresie tegorocznych wakacji w Pomorskiem gościli dziennikarze m.in. z Niemiec, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Szwecji, Belgii. Wcześniej, w maju, z Chin i Japonii, a w październiku ubiegłego roku z Malezji.

W efekcie tych wizyt powstają artykuły, przewodniki, reportaże promujące turystyczne walory województwa pomorskiego. Poza stałymi punktami podróży (Trójmiasto, Malbork) goście poznają też inne atrakcje całego regionu. - Od początku 2008 roku w podróżach studyjnych w naszym województwie uczestniczyło łącznie ponad 60 dziennikarzy i przedstawicieli biur podróży - informuje Krystyna Hartenberger-Pater, zastępca dyrektora biura PROT w Gdańsku. Na początku sierpnia zakończyła się w Pomorskiem wizyta dwóch duńskich dziennikarek, przedstawicielek prasy oraz portalu www.polennu.dk - działającego w ramach Związku Dziennikarzy Duńskich. Dziennikarki odwiedziły trójmiejskie hotele, skorzystały z usług gabinetów odnowy biologicznej. Materiał zebrany podczas tej wizyty posłuży do rozwinięcia we wspomnianym portalu części poświęconej turystyce.

- Każde study tour przynosi efekty, których oczekujemy. Przede wszystkim są to publikacje lub programy promujące walory województwa pomorskiego. Koszty są niewielkie, bo płacimy za noclegi i ewentualnie za wynajęcie przewodnika, który pokazuje gościom atrakcje - mówi dyrektor Hartenberger-Pater. - Koszt z wyżywieniem wynosi około 500 złotych. Zaoszczędzamy około 2 tysięcy złotych w porównaniu z wydatkami za zamieszczenie ogłoszenia. W angielskiej prasie, jedno ogłoszenie formatu A-4 kosztuje kilka tysięcy funtów. Study press to na pewno skuteczna forma promocji. Propozycje przygotowania takich podróży studyjnych dostajemy z Polskiej Organizacji Turystycznej, albo z polskich ośrodków informacji turystycznej znajdujących się za granicą. Tematyka takiej wizyty albo jest już sugerowana, albo sami układamy program pobytu gości.

Oto przykład porównania kosztów: wizyta zagranicznego dziennikarza, który napisał w niemieckim „Rheinischer Merkur” tekst o atrakcjach Sopotu, kosztowała PROT około 1 tys. złotych. Reklama na takiej samej powierzchni gazety wiązałaby się z wydaniem około 2.5 tys. euro.

Kazimierz Netka

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit