Sąsiedzi z północy na Pomorzu

Krystyna Hartenberger-Pater, dyrektorka biura PROT podkreśla, że …Więcej

Z Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej otrzymaliśmy wstępną ocenę letniego sezonu. Aura sprzyja branży turystycznej. W nadbałtyckich kurortach tłok, który poprawia ogólną statystykę frekwencji na Pomorzu. Krzywa wykresów ma wyraźny trend wznoszący. W roku 2012 region odwiedziło 6,6 mln turystów, w roku 2013 o ponad milion więcej.

- Taka dynamika wzrostu na przestrzeni zaledwie jednego roku jest imponująca. To wynik, na który branża i środowisko turystyczne ciężko pracowały i pracują przez cały czas – ocenia Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego.

Urlopy nad Bałtykiem spędzają przede wszystkim Polacy. Zauważalnie wzrosła jednak i liczba cudzoziemców, którzy w ubiegłym roku stanowili grupę 1,7 mln gości, czyli o ponad 20 proc. więcej niż w 2012. Aktywni są sąsiedzi z przeciwległego brzegu Bałtyku, ze Szwecji i z Norwegii. Ruch jest zresztą spory w obie strony. Z danych udostępnianych przez WizzAir wynika, że na pokładach samolotów tej taniej linii lotniczej w ubiegłym roku podróżowało 750 tys. pasażerów. Rok wcześniej było ich około 570 tysięcy. Dobre wyniki odnotował też goteborski armator Stena Line, obsługujący połączenia promowe po akwenach północnej Europy. W ubiegłym roku pół miliona pasażerów skorzystało z promów pływających na trasie Karlskrona – Gdynia – Karlskrona. Choć oficjalne statystyki firm danych szczegółowych nie publikują, są okresy, w których mieszkańcy Skandynawii zdecydowanie częściej rezerwują bilety. Szczególnie w miesiącach zimowych masowo opuszczają pogrążane w półmroku ojczyste strony i wyruszają na poszukiwanie słońca. Najchętniej w rejony świata, w których niebo jest błękitne i żadna chmurka nie staje między palącymi promieniami a bladą skórą. Gównie upodobali sobie Tajlandię. Tropiki to jednak nie jedyny kierunek.

- Ponieważ ogólnie nie są zasiedziali, lubią podróże i aktywny wypoczynek, w okresie jesienno-zimowym szukają też ofert citybreakowych, tak więc oferta Pomorza doskonale spełnia ich oczekiwania – podkreśla Krystyna Hartenberger-Pater, dyrektorka biura Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej.

Wzrost zainteresowania mieszkańców z krajów północy Europy nadmorskim regionem Polski jest w dużej części efektem skoordynowanej, intensywnej kampanii marketingowej Pomorza prowadzonej wspólnie z przewoźnikami. Bliska współpraca zwiększa skuteczność przekazu marketingowego i zasięg kampanii, wpływa też na poprawę rentowności połączeń lotniczych i promowych, której naturalnym następstwem jest wprowadzenie nowych rejsów do siatki komunikacyjnej.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit