Pomorskie oraz Warmia i Mazury na targach „Wiatr i Woda”

Przyjeżdżajcie! Wodne szlaki czekają

Na hali nr 3 pośród ekspozycji dużych jachtów motorowych typu houseboat znalazł się jacht motorowy Żeglugi Wiślanej, z charakterystycznymi rowerami  przytwierdzonymi do daszku nad kokpitem / fot.: E. Tomczyk-Miczka

Warszawskie targi „Wiatr i Woda” – największe targi sportów wodnych w Polsce,  gromadzące ponad 350 tysięcy odwiedzających to specyficzna impreza,  przeznaczona dla pasjonatów aktywnego wypoczynku na wodzie.  Podczas ich tegorocznej edycji, w dniach 1-4 kwietnia wśród wystawców znalazły się  dwa stoiska regionalne:  województw pomorskiego i warmińsko-mazurskiego, które w sposób oczywisty kierują swoją ofertę do tego właśnie kręgu odbiorców.

Pomorskie zaprezentowało się w sposób niekonwencjonalny, a zarazem  najatrakcyjniejszy, na jaki pozwala właśnie  ten rodzaj targów. Na hali nr 3 pośród ekspozycji dużych jachtów motorowych typu houseboat znalazł się jacht motorowy Żeglugi Wiślanej, z charakterystycznymi rowerami  przytwierdzonymi do daszku nad kokpitem. Wykorzystując  specyfikę targów, gdzie ważną częścią skupiającą uwagę gości są ekspozycje łodzi zaprezentowano Pętlę Żuław poprzez sposób, w jaki można tę drogę wodną przemierzyć.

Pływającym domem Żeglugi Wiślanej przez Pętlę Żuławską

- Najłatwiej pokazać Pętle Żuławską poprzez ideę houseboatingu – zachęcał  Rafał Wasil, pracownik Biura Rozwoju Dróg Wodnych, tłumacząc przy tym, że houseboating – poruszanie się na pływającym domu, małej barce, z pełnym wyposażeniem do doskonała alternatywa dla innych, bardziej ekstremalnych sportów wodnych, które na wąskich, uregulowanych kanałach Żuław Wiślanych nie mogą być uprawiane. Ten rodzaj turystyki jest bardzo popularny w Europie Zachodniej i zaczyna podbijać również naszych turystów. Bezpieczny, komfortowy jacht nie wymaga żadnych uprawnień i jest łatwiejszy do prowadzenia niż samochód, a czartery odbywają się w systemie tygodniowym przez cały sezon.

- Polecamy taki właśnie,  najciekawszy sposób poznawania tej drogi wodnej, bowiem od tej strony najlepiej ją można przemierzyć i spenetrować. Firma „Żegluga Wiślana”, armator jachtów i twórca kompleksowo przygotowanej oferty dla turystów otrzymała Certyfikat POT za rok 2010. - Oferta Żeglugi Wiślanej to nie tylko czarter jachtu, choć to jej najważniejszy element – wyjaśnia Łukasz Krajewski, właściciel firmy. - Skoordynowaliśmy na odcinku między Gdańskiem, Elblągiem, Nowym Dworem Gdańskim, Malborkiem i Tczewem  ofertę gospodarstw agroturystycznych, gastronomii, obiektów historycznych, usług przewodnickich i atrakcji turystycznych. Proponujemy naszym klientom wszystkie te usługi. Nasze jachty są małymi pływającymi punktami informacji turystycznej, opracowanej wspólnie z partnerami z tego terenu, głownie lokalnymi organizacjami turystycznymi.

Projekt rozwoju drogi wodnej zwanej „Pętlą Żuławską” obejmuje rewitalizację szlaku, urządzeń hydrotechnicznych, budowę infrastruktury wodnej, dostosowanie szlaku wodnego o długości 303 km oraz Zalewu Wiślanego dla potrzeb turystów – wodniaków. Projekt ten również dostał dofinansowanie ze środków POT, z działania 6.4. Prezentacji  jachtu podczas targów Wiatr i Woda towarzyszył film eksponujący walory krajoznawcze i zagospodarowanie szlaku Pętli  Żuławskiej oraz  wydawnictwa, mapy i kalendarze.

- Wystąpienie na tych targach to tylko część kampanii promocyjnej Pętli  Żuławskiej. Kolejne  prezentacje przewidziano na targach w Kaliningradzie, ITB w Berlinie oraz MTG w Gdańsku. Biuro Rozwoju Dróg Wodnych planuje również produkcję spotów reklamowych oraz filmów promocyjnych, portal internetowy o tym obszarze przygotowany pod kątem oferty dla wodniaków, wydawnictwa, artykuły prasowe oraz mailing – informował Rafał Wasil. Usytuowanie stoiska w części ekspozycji jachtów i dużych jednostek dało doskonały efekt, bo to najczęściej odwiedzana część targów, w dodatku docierają tu rzeczywiście odbiorcy tego typu atrakcji turystycznych.

Promocją Pętli  Żuławskiej w ramach dużego projektu finansowanego ze środków Unii Europejskiej  zajmuje się Biuro Promocji Dróg Wodnych  Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego.

Po Warmii i Mazurach w technice 3D

Wszyscy gratulowali pomysłu zamieszczenia na nim zdjęć 3D, które mogli oglądać za pomocą specjalnych okularów / fot.: Archiwum W-M ROTWarmia i Mazury przygotowały bardzo różnorodną ofertę w oparciu o propozycje branży turystycznej regionu. - Stoiska na warszawskich targach wodniackich, podobnie, jak na ITB w Berlinie oraz na UITT w Kijowie, realizowane są z programu unijnego „Kampania promocji turystycznej Warmii i Mazur” dofinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013 - wyjaśniała Dorota Zalewska,  dyrektor Departamentu Turystyki w  Urzędzie  Marszałkowskim Województwa Warmińsko-Mazurskiego.

Stoisko Warmii i Mazur zachęcało odwiedzających nowym wizerunkiem. Wszyscy gratulowali pomysłu zamieszczenia na nim zdjęć 3D, które mogli oglądać za pomocą specjalnych okularów.

Goście stoiska mogli zapoznać się z wydawnictwami powstałymi w ramach projektu Urzędu Marszałkowskiego, np.  „Atrakcje turystyczne Warmii i Mazur” z wkładką informacyjną „Szlak Wielkich Jezior Mazurskich”. Publikacja cieszyła się ogromną popularnością, podobnie jak przewodnik i mapa po Krainie Kanału Elbląskiego, a także materiały promujące miasta wokół Wielkich Jezior Mazurskich. Powodzeniem cieszyła się  także agroturystyka, domki letniskowe czy „Dziedzictwo Kulinarne -  kalendarz imprez kulinarnych na 2012 rok”. Nie zabrakło  folderów i ulotek prezentujących  ofertę specjalistyczną, szlaki rowerowe i kajakowe oraz agroturystykę. Było też sporo ofert czarterów  jachtów na Mazurach, szkoleń żeglarskich oraz  zaproszenie na wrześniowe Targi Morskie do Giżycka.

Elżbieta Tomczyk-Miczka

 

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit