Drugie życie książki

Podjęliśmy pionierską próbę, którą zweryfikuje rynek

Wydawnictwo Małopolskiej Organizacji Turystycznej „Małopolska Palce lizać. Przewodnik kulinarny po regionie” autorstwa Elżbiety Tomczyk-Miczki, wydane przy wsparciu finansowym Polskiej Organizacji Turystycznej i Województwa Małopolskiego, doczekało się drugiego wydania, tym razem komercyjnego, przeznaczonego do odpłatnej dystrybucji.

Bardzo dobry odbiór książki przez czytelników i media oraz otrzymana w konkursie „Złote Formaty” III nagroda w kategorii „wydawnictwa promocyjne” zachęciła wydawcę, czyli MOT, do próby wejścia z książką na rynek. Z niewielkimi zmianami dotyczącymi głównie logotypów, wzbogacona rekomendacją Roberta Makłowicza, edycja w nakładzie 3 tys. egzemplarzy rozpoczęła drugie życie książki.

Można ją nabyć w księgarniach i punktach informacji turystycznej, zaś część nakładu wykupiły samorządy i firmy. Dalsza część projektu to wprowadzanie potraw z książki do menu małopolskich restauracji, wraz z promocją wydawnictwa i sprzedażą dla gości restauracji. Być może będzie kolejne, trzecie wydanie, w tym serie dedykowane, zamówione przez lokale gastronomiczne.

Wiele ciekawych, dobrych wydawnictw promocyjnych „umiera” wraz z wyczerpaniem się nakładu. Dystrybuowane na targach i imprezach promocyjnych, nie mogą trafić do zainteresowanych nimi czytelników. - Dystrybucja książek nie jest rzeczą łatwą, podjęliśmy więc pionierską próbę, którą zweryfikuje rynek - mówi Paweł Mierniczak, dyrektor Małopolskiej Organizacji Turystycznej.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit