Najlepsze produkty turystyczne

Pięć kandydatur Lubelskiego do Złotego Certyfikatu POT

Od lubelskiej ROT otrzymaliśmy korespondencję zawierającą wyniki konkursu „Na Najlepszy Produkt Turystyczny Województwa Lubelskiego 2010”.

Kapituła obradowała pod przewodnictwem Piotra Franaszka, prezesa Lubelskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej i dyrektora Departamentu Promocji, Turystyki i Współpracy Zagranicznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego, w składzie: Stanisław Turski, wiceprzewodniczący kapituły; Dorota Lachowska, sekretarz kapituły; Andrzej Wasilewski, kierownik Oddziału Turystyki w Departamencie Promocji, Turystyki i Współpracy Zagranicznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego, sekretarz LROT; Robert Mazur, członek Zarządu LROT, właściciel BP Warta-Travel; Wiesław Czerniec, dyrektor biura Lokalnej Organizacji Turystycznej „Kraina Lessowych Wąwozów; Lucjan Bukryj, prezes Regionalnej Izby Turystyki w Lublinie; Ryszard Montusiewicz, Radio Lublin; Tomasz Rakowski, TVP Lublin; Waldemar Sulisz,  Dziennik Wschodni.

W tym roku spośród zgłoszonych 22 kandydatur członkowie kapituły wybrali laureatów trzech pierwszych nagród, które stanowią jednocześnie nominację  do etapu ogólnopolskiego konkursu Polskiej Organizacji Turystycznej na Najlepszy Produkt Turystyczny. Nagrody przyznano Letniej Akademii Filmowej w Zwierzyńcu; Szlakowi Żelaza i Kowalskich Tradycji oraz Jarmarkowi Hetmańskiemu w Zamościu.

Doceniając wysoki poziom rywalizujących w konkursie produktów kapituła zdecydowała również o przyznaniu wyróżnień. Przypadły one siedmiu produktom:  Aktywnie w „Leśnym Skarbcu”; Szlakowi turystycznemu  „Magia Miejsc”; Wiejskiemu SPA w „Krainie Rumianku”; Z Bagiennym Bractwem do „Leśnego Skarbca”; Jarmarkowi Holeńskiemu w Holi; Festiwalowi Tradycji i Awangardy Muzycznej KODY; Rekonstrukcji Bitew pod Tomaszowem Lubelskim 1939 r. „Ocalić od zapomnienia”.

Również internauci mogli wybrać najlepszy ich zdaniem produkt turystyczny województwa lubelskiego. Od 3. do 12. sierpnia 2010 r. do godz. 12.00 oddawali swoje głosy na stronie internetowej www.lrot.pl. W 2010 roku nagrodę internautów zdobył Szlak turystyczny  „Magia Miejsc”, który zebrał ponad 55 proc. głosów.

O Złoty Certyfikat POT ubiegało się będzie w tym roku aż pięć  reprezentujących   region lubelski produktów turystycznych - Jarmark Jagielloński (Certyfikat za rok 2009); Chełmskie Podziemia Kredowe (Certyfikat za rok 2006); Zamojskie Lato Teatralne (Certyfikat za rok 2005);  Centralny Szlak Rowerowy Roztocza (Certyfikat za rok 2004);  Muzeum Zamoyskich w Kozłówce (Certyfikat za rok 2004).

-------------

Przy ocenie zgłoszonych wniosków kapituła LROT kierowała się następującymi kryteriami: 1. Atrakcyjność produktu turystycznego z punktu widzenia turystów;  2. Oddziaływanie na zjawisko sezonowości (termin realizacji i długość funkcjonowania produktu w ciągu roku);  3. Dostępność, różnorodność, spójność oferty turystycznej produktu turystycznego na rynku turystycznym w kraju i za granicą (stopień komercjalizacji produktu turystycznego); 4. Efektywność montażu finansowego na rozwój produktu (m.in. różnorodność źródeł
i sposobów finansowania, wielkość nakładów); 5. Dynamika ruchu turystycznego związana z produktem turystycznym; 6. Zgodność ze Strategią Marketingową Polski oraz regionalnymi programami rozwoju produktów turystycznych; 7. Sposób funkcjonowania i perspektywy dalszego rozwoju (m.in. kwestie własności, zarządzania, współpracy – sieciowość); 8. Generowanie rozwoju ekonomicznego obszaru produktu turystycznego; 9. Przygotowanie formalne wniosku.


Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit