Podlaskie Targi Turystyczne

Oferta wypoczynku, degustacje, atrakcje artystyczne

W trakcie podlaskiej imprezy targowej w Hali Sportowej Uniwersytetu w Białymstoku prezentowało swoje oferty 345 wystawców. Zapoznało się z nimi w ciągu 3 dni, od 20 do 22 marca, około 10 tys. osób.

Wśród wystawców znalazły się między innymi stoiska dolnośląskiej, warmińsko-mazurskiej i pomorskiej ROT, Departamentu Kultury Fizycznej, Sportu i Turystyki Obwodu Grodzieńskiego, Okręgu Olickiego, szkół i uczelni o profilu turystycznym, biur podróży, Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Białymstoku, Parków Narodowych i Krajobrazowych z województwa podlaskiego, Stowarzyszenia Gmin Górnej Narwi, Wojewódzkiego Ośrodka Animacji Kultury w Białymstoku, powiatu białostockiego, augustowskiego, hajnowskiego, siemiatyckiego, łomżyńskiego, jeleniogórskiego, podlaskiego oddziału Polskiej Izby Turystyki, twórcy ludowi, producenci regionalnej żywności i wydawnictwa turystyczne.

Żywe zainteresowanie zwiedzających wzbudzała się indiańska wioska z Jurowiec i Kanał Augustowski. Wiele pytań dotyczyło możliwości wypoczynku w okolicach Supraśla czy Łomży. Wiele osób gromadziło się przy stoisku Centrum Informacji Turystycznej i Biznesowej z litewskich Druskiennik. Atrakcją dla zwiedzających były liczne degustacje kuchni regionalnej. Można było skosztować domowych przetworów, wędlin, smalcu, kiszonych ogórków z beczki, kiszki ziemniaczanej, sękacza lub słodkiej baby prosto z pieca.

Klienci chętnie zaopatrywali się w foldery informacyjne i wydawnictwa, mieli także do wyboru mnóstwo pamiątek z Podlasia i Białegostoku. Brali także udział w konkursach z nagrodami. Elementem współczesnej atmosfery targowej są nieodłączne występy artystyczne. Uczestnicy białostockiej imprezy mieli okazję podziwiać repertuar Studia Działań Kreatywnych DanceOFFnia pod kierownictwem Karoliny Garbacik, Katarzyny Dmitruk-Aleksiejuk, tegorocznej stypendystki Marszałka Województwa Podlaskiego „Moja droga do głosu”, Zespołu Pieśni Narodowej „Garadnica” z Białorusi, Kurpiowskiego Zespołu Pieśni „Łomżyniacy”, Zespołu Folklorystycznego „Kalina” z powiatu siemiatyckiego.

Nagrody dla najlepszych wystawców

Nieodłącznym zwyczajem targowym są wyróżnienia dla wystawców. Wśród licznie nagrodzonych w wielu kategoriach wymieńmy Ziemię Łomżyńską i Turlomzę.pl, które uzyskały najwyższe oceny organizatorów za najlepszą prezentację stoiska. Nagrodą jest bezpłatna powierzchnia wystawiennicza na Podlaskich Targach Turystycznych w 2010 roku. Z kolei w kategorii najlepszej oferty przyjazdowej do regionu laur przypadł białostockiemu oddziałowi Polskiej Izby Turystyki za ofertę biur turystycznych „Junior” i „Invest Nord”. Nagrodą jest kampania medialna w telewizji, prasie i radiu.

Targom towarzyszyły interesujące konferencje, w tym przygotowany przez Katedrę Turystyki i Rekreacji Politechniki Białostockiej blok tematyczny poświęcony zagadnieniom produktu markowego i innowacyjnego w turystyce, turystyce ekstremalnej, produktowi turystycznemu na obszarach ochrony przyrody na przykładzie Biebrzańskiego Parku Narodowego, a także dostępności turystycznej województwa podlaskiego dla osób niepełnosprawnych.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit