Kampania promocyjna samorządów województw pomorskiego i zachodniopomorskiego

Obrona honoru plaż Bałtyku

 „Czas na Bałtyk” - to kampania mająca na celu przekonanie wczasowiczów, że nasze morze wcale nie jest gorsze od Śródziemnego... / fot.: Kazimierz Netka

 

Oficjalna inauguracja tych unikatowych wydarzeń odbyła się na plaży w Gdańsku Brzeźnie, 9 sierpnia. Uczestniczyli w niej między innymi marszałkowie województw pomorskiego i zachodniopomorskiego - Mieczysław Struk i Władysław HusejkoWaldemar Miśko, prezes Agencji Promocji Miast i Regionów Artur  Żyrkowski i dyrektor Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej Wojciech Kreft. oraz prezes Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej Marta Chełkowska, prezes Zachodniopomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej

Akcja pod nazwą: „Mikołaj na plaży” była trzecią pomorską kampanią promocyjną w ramach projektu pt. „Czas na Bałtyk” - przypomnieli organizatorzy spotkania.

- Poprzednie kampanie w ramach projektu „Czas na Bałtyk”, to przygotowanie piaszczystych plaż z dziewczynami w strojach kąpielowych na ośnieżonych stokach narciarskich - mówiła Marta Chełkowska, prezes Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej. - Druga to „Bałtyk - przywieź własne wspomnienia” - kampania z dużymi okularami, zorganizowana wiosną w największych miastach.

 

Od czasu do czasu zdejmował kożuch i korzystał z masażu w spa

Pierwszego dnia Mikołaje byli w Gdańsku Brzeźnie i Sopocie w godz. 10.00-17.00. Potem pojawili się na plażach w Krynicy Morskiej i Stegnie, w Gdyni i Rewie, w Helu i Jastarni, w Lubiatowie i Łebie, w Rowach i Ustce, w Jarosławcu i Darłowie. Podziwiali ich wczasowicze wypoczywający także w letniskach: Dąbki i Mielno, Ustronie Morskie i Kołobrzeg, Dźwirzyno i Mrzeżyno, Rewal i Międzyzdroje. Na zakończenie, 20 sierpnia, Mikołaj oraz towarzyszące mu hostessy, zadziwiali mieszkańców i turystów  w Świnoujściu.

Mikołaj na plaży, występujący w swym tradycyjnym, czerwonym, zimowym kostiumie, od czasu do czasu swój kożuch zdejmował. Podczas przerw w pracy korzystał z relaksującego masażu w spa, co było jednocześnie reklamą tego rodzaju usług poza sezonem letnim i przypomnieniem, że nad Bałtyk warto przyjechać także zimą. Wczasowiczom, przybywającym nad Bałtyk, nie wystarczy już morze, piasek i promienie słoneczne. Tym bardziej, że często słońce przesłaniają chmury. Dlatego, biznes turystyczny się rozwinął i ofertą dla wczasowiczów są latem ośrodki spa - o czym dostawca prezentów przypominał. Widok Mikołaja śmigającego po piasku na... nartach, miał zachęcać do uprawiania narciarstwa biegowego zimą, a także snow-kitingu, zimą nad Bałtykiem.

Przy plażowym domku Mikołaja nie zabrakło też profesjonalistów z lokalnych informacji turystycznych, którzy najlepiej znają posezonowe atrakcje w nadbałtyckich kurortach. Udzielali oni informacji wczasowiczom, rozdawali foldery, fotografowali.

Urlopowicze mogli robić sobie zdjęcia w monidle, dając wizerunkowi Mikołaja własną twarz. Według pomysłodawców, fotografia bałtyckiej plaży latem, ale w scenerii zimowej, to prawdopodobnie jedna z najbardziej nietypowych pamiątek z letniego urlopu nad morzem.

Z kampanią promocyjną mieli szansę zetknąć się także ci, którzy nie spotkali Mikołaja na letniej plaży. Mogli go obserwować na portalu http://www.facebook.com/pages/Czas-na-Bałtyk/322168589767. Tam też była szansa zdobycia atrakcyjnych pamiątek - drobnych prezentów.

Na realizację kampanii złożyły się samorządy

- Planując promocję Pomorza i Bałtyku korzystaliśmy z pomocy agencji reklamowej z Krakowa - mówi Marta Chełkowska, dyrektor Departamentu Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego, prezes zarządu Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej. - Pomysłodawcą jest pan Artur Żyrkowski, prezes zarządu Agencji Promocji Miast i Regionów. My, wspólnie z Wojciechem Kreftem, dyrektorem Biura PROT, trochę zmodyfikowaliśmy te projekty. Koszt wyniósł około 700 tysięcy złotych, na całoroczną kampanię promocyjną, której „Mikołaj na plaży” jest jednym z elementów. Fundusze pochodziły z budżetów samorządowych województw pomorskiego i zachodniopomorskiego, a także od 22 samorządów gminnych, położonych nad Bałtykiem.

Co dała kampania „Czas na Bałtyk” - dowiemy się niebawem. Jej wyniki zostaną podane do publicznej wiadomości podczas targów Tour Salon w Poznaniu.

Kazimierz Netka

 

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit