PLOT i Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu

Nowych rynków nie szuka się po omacku

Muzeum Pierwszych Piastów na Lednicy

Oto niektóre pytania

Organizatorzy badań chcą się dowiedzieć m.in. czy miasto podoba się turystom i jak je postrzegają, a także dlaczego ci, którzy przyjeżdżają tylko na kilka godzin, na jeden dzień, nie chcą zostać tam na dłużej. Oto niektóre pytania. Który raz odwiedzasz turystycznie Poznań? Skąd przyjechałeś? Co skłoniło cię do przyjazdu? Co zrobiło na tobie największe wrażenie? Co najgorsze? Jak oceniasz np. dostępność komunikacyjną, oznakowanie i informację turystyczną, gastronomię, znajomość języków obcych, usługi przewodnickie, nastawienie mieszkańców do turystów, toalety publiczne? Jakie miejsca odwiedziłeś lub zamierzasz odwiedzić – w mieście, poza miastem? Jakie elementy oferty turystycznej są dla ciebie istotne? Czy polecisz przyjazd do Poznania znajomym lub rodzinie? Czy zamierzasz ponownie odwiedzić Poznań?

Badania ankietowe będą prowadzone stale, wśród różnych grup turystycznych. Przygotowano jednolity system komputerowy, aby wyniki ankietowania nie trzeba było ustalać i zestawiać „na piechotę”.

Żaden partner nie płaci za korzystanie z informacji

Drugim filarem systemu jest systematyczne wprowadzanie do komputera zbieranych danych, przez każdego partnera. Wprawdzie m.in. samorządy gmin, hotele, lotnisko Ławica, Międzynarodowe Targi Poznańskie, Muzeum Narodowe, Teatr Nowy robią to za darmo, ale żaden partner nie płaci za korzystanie z informacji uzyskanych od innego, mogących służyć w lepszym promowaniu się i przyczyniać do poprawy efektywności firmy. Pieczę nad całością mają PLOT i Katedra Turystyki UE. Trzecim filarem będą opracowania w postaci miesięcznych raportów, z komentarzami, publikowane na stronie internetowej PLOT.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit