ITB

Notatnik targowy

Na tle zachwycającej makiety zamku w Mosznej … Więcej

Z potargowego notatnika wysłanniczki Aktualnosci Turystycznych wydobyliśmy garść przykładów, w jaki sposób wystawcy regionalni prezentujący się na polskim stoisku narodowym starali się przyciągnąć uwagę gości tegorocznej edycji berlińskich targów ITB.

Opolskie prezentowało się kwieciście

Piękne opolanki kusiły nie tylko wzorzystymi ozdobami swych kreacji, ale także licznymi opolskimi smakołykami – skosztować można było między innymi Kołacza Śląskiego, Oleskiej Śmietanówki czy regionalnych wędlin. Jednak największą uwagę przyciągała makieta zamku w Mosznej – majstersztyk, który został wykonany w skali 1:2000. Odwiedzający stoisko mogli zapoznać się również z techniką tworzenia prawdziwych kruszonek, wykonywanych bezpośrednio na oczach publiczności przez opolską ludową artystkę. Oczywiście nie mogło zabraknąć opolskiego turystycznego hitu – Jura Parku w Krasiejowie, którego ofertą można było poznać dzięki multimedialnej aplikacji.
- Na berlińskich targach wystawia się 187 krajów. Trzeba się jakoś z tego tłumu wyróżnić. Trzeba zrobić coś więcej niż tylko wyłożyć ulotki na ladę, bo nikt po nie sam nie przyjdzie – mówi Bartosz Ostrowski, kierownik Referatu Rozwoju i Promocji Sportu i Turystyki UMWO. – Opolskie, należy przyznać, przyciągnęło tłumy.

Różnorodność dolnośląskaWalory Dolnego Śląska prezentują … Więcej

Dolny Śląsk w tym roku przywiózł do Berlina bardzo ciekawą i zróżnicowaną ofertę, a turystów zachęcał na kilka sposobów. Znalazło się tu miejsce zarówno na promocję wielkich wydarzeń sportowych, zamków i pałaców, jak i imprez kulturalnych czy lokalnych produktów. Tych lubiących sport zapraszano na Mistrzostwa Świata w Siatkówce Męskiej 2014 oraz The World Games Wrocław 2017 m.in. poprzez interaktywne zabawy, podczas których można było zagrać w kręgle czy w piłkę siatkową. Lecz, jak zaznacza Agata Zięba z Biura Promocji UMW, Wrocław to nie tylko kultura fizyczna, ale także liczne aktywności kulturalne. Wieść o Wrocławiu, jako miejscu ciekawej oferty kulturalnej, niosły piękne dźwięki Małych Instrumentów (instrumentów wykonanych z zabawek) rozbrzmiewające po hali 15.1 i wabiące przechodniów swoimi melodiami. Ale to jeszcze nie koniec bogactwa Dolnego Śląska. - Produkt, którym możemy się pochwalić i który jest rozpoznawany na całym świecie, to oczywiście ceramika bolesławiecka i piechowickie kryształy – mówi Rajmund Papiernik, dyrektor Biura Zarządu DOT. Część stoiska była poświęcona fabryce ceramiki z Bolesławca, gdzie można było zabawić się w stemplowanie i ludową, tradycyjną metodą pomalować filiżanki. Nie zabrakło również czegoś do degustacji – serwowane były miody dolnośląskie, wrzosowe, sudeckie, częstowano również nalewką z aronii, czyli produktami cieszącymi się wielką popularnością.

Lubuskie – Mehr als schőn … WięcejLubuskie ma bogactwo, potrzebuje infrastruktury

Lubuskie, pomimo że jest najmniejszym regionem Polski, z zaledwie 12 tys. km2 i około milionem mieszkańców, ma niesamowity potencjał turystyczny. Jak zachwala Maciej Szykuła, wicemarszałek województwa lubuskiego: - Natura obdarzyła nas dobrami, które same w sobie są atrakcyjne turystyczne – 50 procent naszego terenu to piękne lasy, mamy 600 zbiorników wodnych oraz atrakcyjne turystycznie rzeki.
Lubuskie w swej promocji stawia na trzy produkty turystyczne: wino i kuchnię, znające jeszcze przedwojenne tradycje, fortyfikacje i militaria, które zyskały uznanie dwa lata temu na targach poznańskich otrzymując złoto, oraz przygodę na wodzie. To właśnie przez Lubuskie płyną wspaniałe rzeki nadające się do uprawiania różnej turystyki, np. boathouse'ów, spływów kajakowych czy żeglarstwa. Jak przyznaje Szykuła: - Mamy bogactwo, ale potrzebna nam jest jeszcze infrastruktura. W tym roku ruszył Program Rozwoju Turystycznego Województwa Lubuskiego 2014-2020 i mam nadzieję, że do 2020 roku warunki znacznie się poprawią.

Płock w rytmie kulturyNa stoisku Płocka … Więcej

Płock promował się przede wszystkim jako miasto turystki weekendowej, a specjalnie wydane kalendarium imprez 2014 pod tytułem „W rytmie kultury" cieszyło się bardzo dużym zainteresowaniem. Wystawcy z wielkim i zaraźliwym entuzjazm opowiadali o jedynej w swoim rodzaju plaży z kąpieliskiem, półmaratonie dwóch mostów czy otwartym w marcu 2013 roku multimedialnym Muzeum Żydów Mazowieckich. – Tegoroczne zainteresowanie odwiedzających nowoczesnym obiektem muzealnym przekroczyło nasze oczekiwania – przyznaje Monika Maron-Kozicińska z Urzędu Miasta Płocka. – W niedzielę, w ostatni dzień targów, nie mieliśmy już żadnej ulotki. Płock zachęcał do siebie również najmłodszych gości targowych. – Przygotowaliśmy balony, kolorowanki z historycznymi postaciami z Płocka, jo-jo oraz inne gadżety – dodaje Joanna Żabka z UMP.
Notowała: Daria Głownia


Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit