Turystyczny wizerunek Wielkopolski

Miliony na promocję markowych produktów

- Do końca 2013 r. – mówi Tomasz Wiktor, prezes WOT – w województwie wielkopolskim wydamy prawie 4,7 mln zł na promocję naszych markowych produktów turystycznych, z czego prawie 3,5 mln zł to środki unijne. Fot.: Przemysław Rola

Wielkopolska Organizacja Turystyczna zaprezentowała wyniki badań ruchu turystycznego po raz pierwszy przeprowadzonych w tym regionie. To jeden z elementów realizowanego od 2010 r. projektu „Kompleksowa promocja wiodących produktów turystycznych Wielkopolski”, mającego na celu zwiększenie liczby przyjazdów turystycznych do tego regionu.

Spośród ponad trzech milionów turystów, którzy w minionym roku odwiedzili Wielkopolskę, wyłoniono 1750 respondentów. Pytano ich między innymi o cel, czas i motyw pobytu na ziemi wielkopolskiej, o środek transportu i zakwaterowanie, a także o subiektywną ocenę regionu i poziomu oferowanych tam usług. Okazuje się, że Wielkopolska kojarzona jest głównie z czystymi jeziorami i lasami, ciekawymi zabytkami i poznańskimi koziołkami.

W ramach projektu powstał nowy system identyfikacji wizualnej województwa, rozbudowano też portal internetowy dla zwiedzających.

- Do końca 2013 r. – mówi Tomasz Wiktor, prezes WOT – w województwie wielkopolskim wydamy prawie 4,7 mln zł na promocję naszych markowych produktów turystycznych, z czego prawie 3,5 mln zł to środki unijne. Dzięki tym środkom możemy przyciągać do regionu nowych turystów, proponując im nie tylko zwiedzanie zabytków, ale także aktywny wypoczynek na wodzie czy na rowerze. Nie odcinamy się od jednak wizerunku regionu związanego z biznesem i intensywnie promujemy także turystykę konferencyjną.

Najpopularniejszym celem przyjazdu do Wielkopolski jest zwiedzanie (prawie 42 proc. ankietowanych). Ponad 37 proc. turystów przyjeżdża tutaj jednak po to, aby aktywnie wypoczywać. Natomiast dla 31 proc. decydującym czynnikiem jest rozrywka. Pobyt trwa najczęściej od trzech do pięciu noclegów. Dla młodszej  części respondentów (w wieku od 25 do 39 lat) Wielkopolska jawi się jako region z dużą liczbą terenów zielonych, czystych jezior i wygodnymi trasami rowerowymi. Przez starszą grupę turystów (40-55 lat) postrzegana jest zaś jako kolebka polskiej państwowości albo – przez pryzmat stolicy regionu – postrzegana jest jako centrum kulturalne, targowe i konferencyjne. Wśród propozycji na symbol regionu pojawiają się między innymi pyry, rogale świętomarcińskie, poznańskie koziołki, EURO 2012 w Poznaniu oraz takie atrakcyjne miejsca, jak na przykład Gniezno, Wolsztyn, Licheń, czy Lednica. Wśród najciekawszych atrakcji Wielkopolski turyści wymieniają zabytki, w tym najczęściej zlokalizowane na Szlaku Piastowskim. Przeważająca większość respondentów, bo aż 94 proc., jest zadowolona ze swojego pobytu na tym terenie. Wysoko oceniana jest gościnność oraz poziom świadczonych turystom usług.

Badania realizowane przy wsparciu finansowym Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego będą kontynuowane. Drugi cykl przewidziany jest w 2013 r. Projekt obejmuje szerokie działania promocyjne podczas imprez targowych w kraju i zagranicą, szkoleń i wizyt studyjnych oraz w Internecie, w tym stworzenie rozbudowanego portalu dla turystów.

(zr)

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit