LOT „Ziemia Mrągowska”

Mazury tańsze (od czerwca) z kartą turysty

1. Mazury

Od czerwca turyści i mieszkańcy Mazur będą mogli, płacąc 12 złotych, zaopatrzyć się w Regionalną Kartę Turystyczną. Wydatek nieduży, oszczędności znaczne. Dla posiadacza Karty zwiedzanie i pobyt są tańsze. Zyskują też przedsiębiorcy, gestorzy obiektów, atrakcji i produktów turystycznych. Udzielając rabatów obniżają co prawda ceny, ale z nawiązką odzyskują różnicę dzięki promocji usług i wyższej frekwencji klientów. Kartę wprowadza Lokalna Organizacja Turystyczna „Ziemia Mrągowska".

 Zalety kart turysty są ogólnie znane. Ułatwiają zwiedzanie, stanowią inspirację dla turystów, zachęcają do odkrywania atrakcji miast i regionów, służą promocji miejsc, wydarzeń i atrakcji. Są elementem kompleksowej oferty pobytowej w sezonie i poza nim. Z powodzeniem system zdał egzamin w przypadku Karty Turysty Mazur Zachodnich.Wszystko wskazuje na to, że podobne będzie w drugiej części regionu, której turystycznymi symbolami są między innymi Mrągowo, Mikołajki, Krutyń, Św. Lipka. Oficjalna oferta usług objętych bonifikatą nie jest jeszcze gotowa, jednak prezes Lokalnej Organizacji Turystycznej„Ziemia Mrągowska" Robert Wróbel podaje kilka przykładów usług. Mogą być różnego rodzaju, dostępne w sezonie urlopowym i poza nim, interesujące zarówno dla turystów, jak i mieszkańców. Zniżki obejmowały będą przede wszystkim usługi gastronomiczne i noclegowe, wizyty w muzeach i izbach regionalnych, wypożyczalnie sprzętu turystycznego, przejazdy transportem miejskim i taksówkami, zabiegi kosmetyczne, fryzjerskie, wellness i spa, czy też zakupy w sklepach nie tylko z pamiątkami. Rabaty mogą być udzielane w trakcie imprez, na przykład z okazji walentynek. Po sezonie na pewno będą większe. Niewykluczone, że w październiku i listopadzie nocleg może być nawet o połowę tańszy niż w miesiącach letnich. Koszty związane ze stworzeniem systemu ponosi LOT „Ziemia Mrągowska". Wyniosą w tym roku około 5 tys. zł. Ta kwota, pochodząca ze składek, powinna pokryć wydatki związane z projektem i drukiem imiennej karty, wydaniem informatora zawierającego listę polecanych miejsc i usług, opis atrakcji turystycznych, przydatnych przy planowaniu i w trakcie pobytu oraz dane kontaktowe z dołączoną mapą regionu. O prowadzonej akcji informowały będą plakaty. Jak przewiduje prezes Wróbel w tym roku LOT zamówi około 5 tys. imiennych kart, wydrukuje 20 tys. informatorów i tysiąc plakatów. Oczywiście, przedsięwzięcie tego rodzaju nie może udać się bez elementu on-line. W tym przypadku pod osobnym adresem utworzona zostanie odrębna kategoria w menu głównym na stronie internetowej Mazurskiego Klastra Turystycznego. Sprzedaż Kart prowadziła będzie LOT w Mrągowskim Centrum Informacji Turystycznej. Będą też do kupienia w innych miejscach, w hotelach i punktach usługowych uczestniczących w programie Mazurskiej Karty Turystycznej. Udział w nim nie wymaga od przedsiębiorców ponoszenia dodatkowych wydatków, wkładem do wspólnej puli jest oferta rabatowa. Wzorem innych funkcjonujących systemów kart turystycznych, także mazurska ważna będzie przez określony czas, najprawdopodobniej przez miesiąc.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit