LROT

Lubelski bilans

Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna rośnie w siłę. Obecnie należy do niej ponad 35 podmiotów branży turystycznej i przedstawicieli władz administracji: rządowej i samorządowej. Doczekała się także swojego biura i profesjonalnie przygotowanej strony internetowej.

www.lrot.pl zawiera informacje nie tylko dla członków branży, ale przede wszystkim dla turystów, chcących odwiedzić Lubelszczyznę. Znajdą tu informacje o noclegach, różnych formach wypoczynku, transporcie, sprawdzonych biurach podróży, pilotach i przewodnikach. Są tu wiadomości o wydawnictwach turystycznych, atrakcjach regionalnych oraz kalendarium najważniejszych wydarzeń w regionie. Jest tu także zaproszenie do udziału w targach turystycznych w kraju i zagranicą. To - zdaniem członków LROT-u - priorytetowe zadanie organizacji. Kolejnym będzie przygotowanie nowych, atrakcyjnych produktów regionalnych. Może w tym pomóc Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego, a to nie jedyny program z udziałem dotacji unijnych. Ogółem na programy wspierające lokalne działania kulturalne i turystyczne w latach 2007-2013 województwo lubelskie otrzymało ponad miliard euro. Informacje o zasadach przyznawania dotacji można znaleźć na www.rpo.lubelskie.pl
W co warto inwestować? Po pierwsze w profesjonalnie przygotowaną kadrę.
Specjalne nagrody LROT-u otrzymały trzy instytucje współpracujące z organizacją, choć nie będące jej oficjalnymi członkami. To Muzeum Lubelskie, Muzeum Zamoyskich w Kozłówce oraz Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych. Doceniono ich zaangażowanie w kreowanie pozytywnego i atrakcyjnego dla turystów wizerunku Lubelszczyzny, poprzez działalność oraz udział w przedsięwzięciach i targach turystycznych: lokalnych i ogólnopolskich.
- To był udany rok - przyznali zgodnie członkowie LROT-u na spotkaniu w Krasnobrodzie, podczas którego podsumowali ubiegłoroczny sezon i omówili plany na rok 2008. – Oby był dobrym prognostykiem na przyszłość.

Warto łączyć tradycję i nowoczesność

Ta idea przyświeca Lokalnej Organizacji Turystycznej „Zamość i Roztocze”, organizacji zrzeszającej ponad 30 członków, w tym 12 jednostek samorządowych.
Miasto Światowego Dziedzictwa Zamość wiedzie w 2007 roku prym wśród miast Lubelszczyzny potrafiących promować swoje walory turystyczne. W styczniu na targach turystycznych w Madrycie, przedstawiciele władz miejskich oraz ROT „Zamość i Roztocze” odebrali nagrodę za swoją pracę. Jej efekt da się zmierzyć - tę Perłą Renesansu odwiedza coraz więcej turystów z całego świata. Stąd też oprócz tradycyjnych materiałów turystycznych, miasto może poszczycić się m.in. przewodnikiem przygotowanym w języku japońskim.
Aby zachęcić turystów do poznawania Zamościa i okolic przygotowano 4 różne foldery reklamowe - w tym doskonale opracowany przewodnik szlaku „Ordynacji Zamoyskich”. Z myślą o najmłodszych gościach Zamościa powstała książka - przewodnik dla dzieci, w którym o mieście i jego historii opowiadają Dusiek i Bajdek. Jednym słowem - zgodnie z hasłem reklamowym - Zamość to „miasto idealne”. Do tego stwierdzenia nawiązali artyści zaproszeni przez Zamojskie Biuro Wystaw Artystycznych do stworzenia instalacji przestrzennych w zabytkowym centrum. Projekt „Miasto idealne - miasta niewidzialne” zrealizowany w roku 2006, zdobył nagrodę na Festiwalu Miast Polskich.
Monika Januszek

Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna
20-029 Lublin, ul. M. C. Skłodowskiej 5 p. 107
tel./fax: 0-81/ 532-14-48
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit