WOT

Kryzys może przyczynić się do podniesienia jakości usług turystycznych

Ewa Przydrożny, dyrektor Biura WOT…Więcej »

W międzynarodowej giełdzie turystycznej ITB, która tradycyjnie odbyła się na początku marca 2009 r. w Berlinie, uczestniczyli jak co roku również przedstawiciele wielkopolskiej branży turystycznej, m.in. Tomasz Wiktor, prezes Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej oraz Ewa Przydrożny.

Targi ITB za nami, pora na wnioski. Poprosiliśmy o nie w Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej, rozszerzając pytanie o opinię, w jaki sposób branża turystyczna w regionie przeciwdziała obecnym kryzysowym tendencjom gospodarczym.

- Nasze stoisko odwiedziło tym razem więcej osób zainteresowanych możliwością wypoczynku w Wielkopolsce, niż w roku ubiegłym – mówi Ewa Przydrożny, dyrektor Biura WOT. - Byli to głównie mieszkańcy Berlina, aglomeracji berlińskiej oraz wschodnich landów, gdzie ludność jest mniej zamożna niż w landach zachodnich. Oferta polska, w tym również wielkopolska, okazuje się bardzo atrakcyjna, jest bowiem tańsza niż w wielu renomowanych regionach turystycznych świata. Warto jednak pamiętać, aby adresować ją zwłaszcza do osób, które wychowały już dzieci, są więc wolne od obowiązków rodzicielskich, do seniorów, którzy prowadzą aktywne życie i do osób czynnych zawodowo, które lubią spędzać wolny czas w podróżach i na zwiedzaniu. Badania preferencji życiowych w Niemczech pokazują, że urlop jest tam niezwykle pożądaną potrzebą życiową, Na rynku niemieckim promocja turystyki do Polski ma więc głęboki sens.

Tym razem najczęściej pytano nas o szlaki rowerowe oraz o inne możliwości uprawiania turystyki aktywnej. Turysta niemiecki w czasie urlopu poszukuje jednak atrakcji wyjątkowych – czegoś autentycznego, a nie rekonstrukcji, co związane jest z tradycją i kulturą miejsc, które ma odwiedzić. Potrzebuje przy tym nowoczesnej obsługi, z możliwością dostępu do Internetu na pierwszym miejscu.

Jak branża turystyczna w Wielkopolsce radzi sobie w okresie kryzysu gospodarczego? Ponieważ i w tym regionie wielu klientów rezygnuje z wycieczek zagranicznych, bo z powodu wahań kursów walut zdrożały one nawet o 25 procent, wykorzystano to do aktywniejszego promowania turystyki krajowej.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit