XOXO

Wiadomości ROT i LOT

Mobilna promocja MOT

Koralowy „Camper Małopolski” hitem lata

Przy kościółku UNESCO w Lipnicy Murowanej podczas inauguracji letniego sezonu turystycznego 2013/ fot.: E. Tomczyk-Miczka

Czy inne regiony będą zazdrościć Małopolskiej Organizacji Turystycznej pięknego samochodu? Realizacja projektu „Małopolskim Koralem przez Europę” – to przecież ciężka praca, poprzedzona dużym wysiłkiem i wymagająca dużego doświadczenia. Pomysł na ten projekt obejmuje szereg działań promocyjnych realizowanych przez MOT za pomocą samochodu typu camper  w latach 2013-2014.

- Projekt powstał w roku 2011 i wpisany został w Małopolski Regionalny Program Operacyjny – mówi Leszek Zegzda, prezes Małopolskiej Organizacji Turystycznej. – To właśnie wtedy pojawiła się potrzeba zaprojektowania działania promocyjnego o charakterze kompleksowym, zwłaszcza, że można było sięgnąć po większe pieniądze i zaplanować operacyjne cele z większym rozmachem. „Camper Małopolski” to duży wydatek, ale też duże oszczędności. Gdyby policzyć, ile pieniędzy osoby odpowiedzialne za promocję wydają na transport, najczęściej samolotowy, na hotele i przede wszystkim na wynajem powierzchni, widać, że posługiwanie się camperem pomniejszy te koszty w sposób znaczący wyjaśnia prezes MOT.

Wniosek do MRPO został złożony w 2011 roku, w ramach osi priorytetowej 8.1 Promocja Małopolski na arenie międzynarodowej. - Znamienne jest to, jak camper wpisuje się w ważne daty w działalności MOT - podkreśla dyrektor Małopolskiej Organizacji Turystycznej Paweł Mierniczak. - Pierwszą informację o akceptacji projektu przyniósł marszałek województwa małopolskiego Marek Sowa na otwarcie nowego lokalu MOT w styczniu 2012, które było jednocześnie świętowaniem 10-lecia organizacji  i zajęciem pierwszego miejsca w rankingu organizacji turystycznych. Pierwsza prezentacja „Campera Małopolskiego” zbiegła się z Otwarciem Sezonu Letniego 2013 w Lipnicy Murowanej 25 maja, a w pierwszą trasę wyruszył wprost z Walnego Zebrania Członków MOT 29 maja.

Przypomnijmy historię projektu

W maju 2012 r. podpisano umowę z Zarządem Województwa Małopolskiego, na podstawie której Instytucja Zarządzająca MRPO przyznała dofinansowanie w kwocie 1 562 258,5 zł, w tym środki europejskie stanowiły 75 % dofinansowania projektu, a środki z budżetu MOT 25 % dofinansowania. Całkowita wartość projektu, po uwzględnieniu zmian i modyfikacji, które dokonywane są na bieżąco, jest oceniana na 2 096 878,65 zł. Samochód marki Fiat Weinsberg został zakupiony za kwotę 382 tys. zł, nie licząc multimediów i dodatkowego wyposażenia. Obsługuje go ekipa 4 osób, złożona z pracowników MOT i osób biegłych w działaniach promocyjnych, ze znajomością języków krajów docelowych. W ciągu najbliższych dwóch lat pojazd odwiedzi większość państw europejskich, zatrzymując się i organizując pokazy nie tylko w dużych miastach, ale i w mniejszych miejscowościach. Pierwsza trasa, rozpoczęta w dniu 29 maja br., przebiega przez kraje Beneluxu: Holandię (Amsterdam, Rotterdam, Haga), Belgię (Bruksela, Gandawa, Antwerpia), Luxemburg oraz Francję (Paryż, Rennes). Kolejna duża trasa zaplanowana jest we wrześniu do krajów Skandynawii. Pomiędzy „dużymi trasami” camper będzie wykorzystywany do lokalnych akcji promocyjnych i działań wspomagających członków i partnerów MOT. Z końcem sierpnia weźmie udział w wydarzeniach nad Jeziorem Czorsztyńskim z Niedzicy, a następnie wesprze marsz upamiętniający Odsiecz Wiedeńską. W roku 2014 będzie pełnił role stoiska Małopolski podczas kilkunastu targów turystycznych w kraju i za granicą.

Czerwony Koral, symbol Małopolski, to element promocji wpisujący się w wiele dotychczasowych działań MOT, głównie o charakterze ambientowym. Czerwone korale występowały w formie joysticka, pojazdu koralowego czy fotoplastykonu. Tym razem sznur korali ozdobił samochód typu camper, który wyposażony w materiały, filmy reklamowe i mini stoisko promocyjne, tak naprawdę jest ruchomym punktem informacji turystycznej. Obrandowany logotypami, z naklejoną mapą Europy i napisami zachęcającymi do odwiedzenia regionu, koralowy „Camper Małopolski” będzie mobilną wizytówką regionu. Podczas imprez i wydarzeń promocyjnych będzie rozstawiane przy nim stoisko promocyjne, umieszczone pod wysuwaną markizą. Napotkani po drodze ludzie będą zachęcani do „podążania” za samochodem do Małopolski zgodnie z hasłem umieszczonym na camperze : „Follow us to Małopolska”.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit