Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna

Znamy już zwycięzców

Współtwórcy tegorocznego Jarmarku Dominikańskiego...Więcej>>

W województwie pomorskim rozstrzygnięty został regionalny etap konkursu na najlepszy produkt turystyczny – Certyfikat Polskiej Organizacji Turystycznej.

Inicjatywa ta zyskała uznanie w środowisku turystycznym i cieszyła się ogromnym zainteresowaniem. Skutecznie prowadzona przez Pomorską Regionalną Organizację Turystyczną promocja przyczyniła się do upowszechnienia idei konkursu, jak i zaakcentowania skuteczności tworzenia innowacyjnych produktów turystycznych. W maju zorganizowana została konferencja inaugurująca konkurs, w której wzięło udział ponad 70 osób z terenu całego województwa. W celu zapewnienia jak najlepszej informacji wszelkie wiadomości stale przekazywane były za pośrednictwem strony internetowej oraz biuletynu PROT, który dociera do wszystkich członków PROT, jak i podmiotów współpracujących. Dodatkowo działania PROT wspierane były przez media lokalne, które żywo zainteresowały się konkursem oraz zgłaszanymi ofertami produktowymi. W prasie lokalnej ukazał się szereg artykułów natomiast telewizja gdańska kilkakrotnie przygotowała materiał promocyjny, jak również przeprowadziła wywiady w wejściach antenowych.

Równolegle prowadzone były działania związane z opracowaniem Programu Rozwoju Produktów Turystycznych, którego celem jest wskazanie kierunków rozwoju turystyki, jak i aktualnych trendów czy preferencji turystów. Działanie to doskonale korespondowało z konkursem Certyfikat POT. Łącznie zorganizowanych zostało 20 spotkań w regionie, w ramach których omówione zostały podstawowe zasady budowania produktów turystycznych czy konsultowano lokalnie tworzone oferty. Uczestnicy otrzymali kompleksowe wsparcie merytoryczne, jak również doradztwo indywidualne, które przełoży się na podniesienie jakości usług czy rozbudowanie i uatrakcyjnienie proponowanej oferty.

Do etapu ogólnopolskiego

Pierwsze miejsce przyznano Międzynarodowemu Festiwalowi Muzyki Gospel „Camp Meeting”, który już od 12 lat odbywa się w miejscowości Osiek na Kociewiu. Drugie miejsce zajęło Centrum Edukacji i Promocji Regionu Szymbark, bijący rekordy popularności kompleks turystyczno – edukacyjny, którego symbolem stał się „dom na głowie”. Miejsce na podium uzyskało również „Czarne Wesele”, impreza plenerowa odbywająca się na terenie Muzeum Wsi Słowińskiej w Klukach od 1995 roku, nawiązująca do tradycji wspólnego kopania torfu przez słowińców.
Laureaci zgłoszeni zostali do etapu ogólnopolskiego, w ramach którego przyznane zostaną Certyfikaty, jak i Wyróżnienia POT.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit