Branża turystyczna wytycza nowoczesne kierunki promocji usług i przedsiębiorczości

Innowacyjny przemysł spotkań

Uczestnicy międzynarodowej konferencji: „EIBTM Talks Tech” w historycznej Sali BHP Stoczni Gdańskiej / fot.: Kazimierz Netka

Biznes przestawia się na korzystanie z nowych kanałów uzyskiwania i przekazywania informacji. Zmienia się bowiem tryb życia obywateli kuli ziemskiej. Jako jeden z pierwszych zauważa to przemysł spotkań biznesowych, a pionierką na skalę Polski w krzewieniu nowych trendów w komunikacji staje się Gdańska Organizacja Turystyczna - Gdańsk Convention Bureau.

Po raz pierwszy w Polsce, Gdańska Organizacja Turystyczna zorganizowała konferencję poświęconą najnowocześniejszym technologiom służącym komunikowaniu się ludzi, a jednocześnie świetnie nadającym się do przekazywania informacji kontrahentom, zarówno indywidualnym, jak i zbiorowym. Tytuł tej międzynarodowej konferencji brzmiał: „EIBTM Talks Tech”, a odbyła się ona w ramach Trójmiejskiej Akademii Organizatora Spotkań Biznesowych, realizowanej od kilku lat przez Gdańską Organizację Turystyczną - Gdańsk Convention Bureau. Konferencja „EIBTM Talks Tech” została przygotowana przy udziale EIBTM - The European Incentive Business Travel and Meetings Exhibition.

- Musimy być na bieżąco, bo w przeciwnym razie pozostaniemy w tyle - powiedziała nam Anna Górska - prezes zarządu Gdańskiej Organizacji Turystycznej - Gdańsk Convention Bureau, przewodnicząca Oddziału Europy Centralnej ICCA (International Congress & Convention Association). - Musimy być liderami. Trzeba uczyć się przez całe życie. Pieniądze na założenie i prowadzenie Trójmiejskiej Akademii Organizatora Spotkań Biznesowych uzyskaliśmy z zasobów Unii Europejskiej, z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego. Seminarium „EIBTM Talks Tech” jest finansowane z bieżącego budżetu Gdańskiej Organizacji Turystycznej.

„Czterech zagranicznych ekspertów, cztery świetne prezentacje dotyczące nowych rozwiązań technologicznych w branży spotkań – to wszystko podczas jednego dnia w Gdańsku! Nie zmarnuj tej szansy i nie wypadnij z gry!” - zachęcali organizatorzy. Nic więc dziwnego, że sala wypełniła się po brzegi, głównie reprezentantami przemysłu turystycznego, choć na wysłuchaniu wystąpień skorzystaliby wiele na przykład reprezentanci przemysłu stoczniowego (konferencja odbywała się w historycznej, stoczniowej Sali BHP w Gdańsku).

Ewan MacLeod – rewolucja mobilna

Uczestnicy tej konferencji mieli okazję wysłuchać wykłady i obejrzeć prezentacje, autorstwa czterech znakomitych prelegentów z zagranicy. Wystąpienia te dotyczyły najnowszych trendów oraz technologicznych rozwiązań w przemyśle spotkań. Były to: „Rewolucja mobilna”, którą przedstawił Ewan MacLeod, reprezentujący „Mobile Industry Review”. Prezentacja dotyczyła wzrastającego z ogromną szybkością przemysłu urządzeń mobilnych i wynikających z tego konsekwencji dla przemysłu spotkań. „Urządzenia mobilne zostaną wkrótce zintegrowane z każdym elementem rynku spotkań, tworząc ogromne możliwości dla tych organizatorów, obiektów i dostawców, którzy rozpoczynają przygotowania do nadchodzącej rewolucji już dzisiaj” - czytamy na stronie www.gdansk4u.pl .

Ewan MacLeod jest założycielem i redaktorem „Mobile Industry Review” - jednego z najbardziej wpływowych mobilnych światowych portali internetowych, oferujących porady i opinie ponad 250 000 użytkownikom branży kierowniczej. Ewan jest przedsiębiorcą, założył i sprzedał szereg firm działających w przestrzeni technologicznej - wynika z informacji, które przekazała nam Beata Pawłowska, specjalista ds. Convention Bureau w Gdańskiej Organizacji Turystycznej.

Oto, czego dowiedzieli się uczestnicy podczas prezentacji: 27 procent e-maili jest otwieranych i czytanych na mobilnych urządzeniach. Przeciętny użytkownik aparatu sprawdza swój telefon 150 razy dziennie (w Afryce - 82 razy). Każdego dnia na świecie więcej jest włączeń telefonów typu Android (900 tys.) niż rodzi się dzieci (300 tys.). 10 procent nastolatków w Wielkiej Brytanii twierdzi, że to jest fajnie wysłać SMS-a podczas uprawiania seksu, a 49 procent wysyła je podczas posiłków. Na świecie jest zarejestrowanych około 5,9 miliardów telefonów komórkowych.

Adi Ben-Nesher – wspólnota wiedzy

Drugi wykład, pt. „Tworzenie i umacnianie doświadczeń „attendee journey”, wygłosił  Adi Ben-Nesher, reprezentujący Event Skills (www.eventskills.com). Wykładowca mówił, na ile sponsor wydarzenia lub jego organizator może poprawić „attendee journey” i stworzyć wartość dodaną do imprezy i dla jej uczestników. Na podstawie zdobytych przy organizowaniu i wspieraniu międzynarodowych korporacji doświadczeń, Adi Ben-Nesher podzielił się wiedzą i wnioskami na temat „kształcących” doświadczeń uczestników spotkań biznesowych.

Adi Ben-Nesher jest światowym ekspertem w swojej dziedzinie  zarządzania i wdrażania społecznego uczenia się, wspólnot wiedzy i platform współpracy. Doradza firmom i organizacjom, prowadzi konsultacje w zakresie przyspieszenia procesów dzielenia się wiedzą i uczenia się społecznego - informuje Gdańsk Convention Bureau.

David Benitez – interaktywność i cyfryzacja

„IBTM Wydarzenia i przyszłość przemysłu spotkań”, omówił David Benitez z „Reed Travel Exhibitions”. Przedstawił zebranym m.in. przyszłe znaczenie interaktywnego i cyfrowego rozwoju branży spotkań. Ukazał wizję dostosowania się  IBTM. Powiedział, jak targowi wystawcy mogą w pełni korzystać z narzędzi, które są dostępne na targach i jakich narzędzi należy spodziewać się w przyszłości.

Według GOT - GCB David Benitez jest ekspertem w sztuce łączenia ludzi w dążeniu do realizacji wspólnego celu. Pomaga regionom w Europie najbardziej efektywnie dostosować się i dotrzeć do globalnego przemysłu spotkań.

Meshulam „Shuli” Golovinski – rewolucja w organizacji spotkań

O problematyce różnic międzypokoleniowych mówił Meshulam „Shuli” Golovinski, reprezentujący „Newtonstrand”. Jego prezentacja była zatytułowana: „Generacja Y i Z. Twoje wydarzenia, Twoją okazją na wzrost zysków”. Wynikało z niej, że nasz świat ewoluuje, zmienia się także przemysł spotkań. Na pierwszy plan wysuwa się nowe pokolenie młodych ludzi, którym nie wystarcza już bierne uczestnictwo w konferencjach i kongresach. W dzisiejszych czasach ludzie chcą na Ziemi „zostawić swój ślad” i mieć osobisty wpływ na wydarzenia, znajomych, a nawet na cały świat! Możemy z tym walczyć, ale jest to jak walka z wiatrakami, możemy się też pogodzić z nowym trendem i wykorzystać go, tworząc z przyszłych eventów platformę zmian. Innowacje technologiczne dają szansę na monumentalne zmiany, a delegaci starają się maksymalnie wykorzystać technologie, w celu zwiększenia swojego zaangażowania i  udziału w wydarzeniu - relacjonowała przebieg tego wykładu Gdańska Organizacja Turystyczna - Gdańsk Convention Bureau.

Meshulam “Shuli” Golovinski, dwukrotny laureat nagrody innowacji im. Billa Gatesa, założyciel i prezes Newtonstrand Limited, jednej z najbardziej innowacyjnych firm programistycznych w  branży spotkań. Urodzony w 1975 roku, Shuli pracuje nad zrewolucjonizowaniem sposobu organizowana spotkań od 15 lat - informuje GOT - GCB.

Turystyka prekursorką zmian

Z tych prezentacji można wysnuć jeden wniosek: turystyka to jeden z najbardziej innowacyjnych przemysłów. Ta branża, zajmująca się zagospodarowaniem czasu wolnego, jako jedna z pierwszych, dostrzega różnice między pokoleniami, jeżeli chodzi o wykorzystywanie sposobów i metod przekazywania informacji, korzystania z kanałów informacyjnych i urządzeń. Turystyka pokazuje, że poza papierowymi publikacjami istnieją, i coraz bardziej stają się popularne inne rodzaje mediów, często niezależnych od instytucji, redakcji, zawodowych dziennikarzy, stacjonarnych biur ogłoszeń. Popularne już stają się blogi, portale społecznościowe. Niewykluczone, że powstanie silna konkurencja dla biur ogłoszeń gazet, a być może także dla Internetu; na tym rynku może dojść do znaczących zmian, a prekursorką ich wprowadzania staje się turystyka.

Gdańska Organizacja Turystyczna planuje kolejne spotkania i wykłady w ramach Trójmiejskiej Akademii Organizatorów Spotkań Biznesowych - powiedziała nam Adriana Kluczyńska, specjalista ds. Convention Bureau w GOT. Wydarzenia, które odbywają się w ramach tej Akademii, cieszą się dużą popularnością.

Kazimierz Netka

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit