„Poznań za pół ceny” 2013

Gwiazdą będzie bunkier atomowy prezydenta Miasta Poznania

Jan Mazurczak, prezes Poznańskiej LOT

Rozmowa z Janem Mazurczakiem, prezesem Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej o szczegółach akcji „Poznań za pół ceny”

Sławomir Rapior: - Panie prezesie, szósta edycja akcji „Poznań za pół ceny” rusza w najbliższy weekend. Proszę opowiedzieć w skrócie o jej idei.

Jan Mazurczak: - „Poznań za pół ceny” to akcja promująca turystyczne walory Poznania,  organizowana przez Poznańską Lokalną Organizację Turystyczną od 2008 roku. Podstawowa idea akcji to zaproponowanie rabatu 50% na usługi turystyczne oraz przedłożenie turystom unikalnego programu turystycznego. Wszystko po to, byśmy mieli nie tylko najtaniej w ciągu roku, ale i najciekawiej. To pierwsza akcji marketingowa wykorzystującą pomysł wyprzedaży w promocji miasta. Dziś kopiują ją już dziesiątki innych miast. Każdego roku uświadamiamy naszym gościom, że do Poznania można i warto wracać, odkrywając przy każdej wizycie zupełnie nowe atrakcje. Wiemy, że nasz projekt doczekał się już stałych klientów.

- Listy są już zamknięte. Ilu partnerów zgłosiło chęć udziału w tej edycji?

Listy partnerów zamykamy na około dwa tygodnie przed akcją. Musimy mieć czas na przygotowanie materiałów, ale chcemy też, by oferty nie pojawiały się na 5 minut przed akcją, aby nasi goście świadomie wybierali spośród ofert naszych partnerów i mieli po temu czas. A jest z czego wybierać. Tegoroczna, szósta edycja akcji to już oferta blisko 180 partnerów!

- Wybór zatem będzie duży, zapowiada się prawdziwa mozaika ofert. Jakich atrakcji możemy spodziewać się w tym roku?

- Staramy się co roku przygotowywać na czas naszej akcji nowe, często wcześniej niedostępne atrakcje. W tym roku gwiazdą będzie między innymi, do niedawna jeszcze tajny, bunkier atomowy prezydenta Miasta Poznania. Zbudowano go na przełomie lat 50-tych i 60-tych. Bunkier zachował się do dziś z oryginalnym wyposażeniem. Oferujemy także kilkanaście innych tras spacerowych – mamy tematyczne spacery po Poznaniu z przewodnikami, którzy także poprowadzą nietypowymi trasami – mrocznym Poznaniem, Poznaniem śladami słynnych poznaniaków, wzdłuż Warty czy śladami architektury wzorowanej na innych miastach europejskich. Do tego dokładamy zwiedzaniem Starego Browaru, Centrum Wycieczkowego LECH, Stadionu Miejskiego, Międzynarodowych Targów Poznańskich, Fary Poznańskiej, Zamku Cesarskiego, wycieczkę autobusową dla dzieci z British Council. Tradycyjnie już organizowany jest Weekend Forteczny, czyli zwiedzanie jednego z poznańskich fortów w towarzystwie setek pasjonatów, którzy zadbają o to, by na forcie nie zabrakło obozu wojskowego, broni, żołnierzy w starych mundurach. Oferta forteczna w tym roku jest wyjątkowo bogata. Przez dwa dni dla turystów udostępnione będą łącznie aż 4 różne forty! Więcej informacji o programie turystycznym na naszej stronie www.poznanzapolceny.pl

- To również święto kulinarnych wojaży. Przyzna Pan, że na wielkopolskim stole jest z czego wybierać… Będzie smacznie?

- Oferta kulinarna to prawdziwe wyzwanie, przede wszystkim organizacyjnie. Do wyboru mamy 63 restauracje, prezentujące wszystkie rodzaje kuchni – jest zatem wielkopolska kuchnia z kaczką, pyzami i modrą kapustą, szare kluchy i pyra z gzikiem, ale i kuchnia fusion, sushi, francuska, włoska, amerykańska. Możemy zjeść także w najmniejszej restauracji w Polsce, albo z restauracji, w której będziemy musieli zaufać wszystkim naszym zmysłom poza wzrokiem, bo podają tam dania w absolutnej ciemności.

- „Poznań za pół ceny” cieszył się również sporym zainteresowaniem na targach ITB. Nie jest to zatem impreza wyłącznie dla Polaków… Czy akcja przyciąga obcokrajowców?

Około kilkunaście procent odwiedzających to turyści zagraniczni. Sami jesteśmy zaskoczeni ich liczbą, ale z myślą o nich wprowadziliśmy do programu turystycznego także spacery z komentarzem po angielsku i niemiecku. Akcja promowana jest od kilku lat w Berlinie, w tym roku także w Irlandii i we Włoszech, gdzie przy okazji przypominamy o tym, że reprezentacje tych krajów grały u nas podczas UEFA EURO 2012. Strona główna akcji prowadzona jest w 5 językach: polskim, angielskim, niemieckim, hiszpańskim i włoskim.

- Ilu osób spodziewacie się Państwo w stolicy Wielkopolski w te dni?

- Rok rocznie naukowcy z Katedry Turystyki Uniwersytetu Ekonomicznego przygotowują nam raport skuteczności akcji. Dzięki temu wiemy, że w zeszłym roku 150 partnerów sprzedało 75 tysięcy usług. Jestem pewien, że tegoroczny wynik 178 partnerów projektu będzie większy i spodziewamy się 90 tysięcy osób biorących udział w akcji.

- I na koniec, dlaczego warto wziąć udział w przedsięwzięciu?

- Akcja to przede wszystkim znakomita promocja dla ofert partnerów, którzy biorą w niej udział. Naszą stronę internetową odwiedza rocznie 800 tysięcy osób. Tyle osób przegląda na przykład menu restauracji. Nie ma drugiej okazji do takiej promocji. Wielu partnerów dzięki zwiększonemu obrotowi zarabia nawet więcej niż zwykle, ale nie to jest najważniejsze. Ważne jest to, że możemy się pokazać ze swoją ofertą, a my pokazujemy nasze miasto przez pryzmat naszych partnerów. Wszakże to ich oferta jest najważniejsza, to dzięki niej Poznań jest ciekawy. Warto z nami pracować także dlatego, że udział w akcji jest bezpłatny.

- Dziękuję za rozmowę.

Sławek Rapior

 


Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit