Promocja marki Małopolski na ITB

Czytelna symbolika Koralowego Wehikułu

Szymon Bartosik z MOT i hostessa z Airberlin zapraszają do Koralowego Wehikułu / fot.: Archiwum MOT

Szczęściu trzeba pomagać. Małopolska ma to szczęście, że za symbol swej marki obrała koral, element tradycyjnego stroju ludowego, skupiający – jak w soczewce – całe bogactwo i różnorodność atrakcji, jakie region oferuje turystom. A pomaga, bo promując się na zagranicznych targach turystycznych, konsekwentnie realizuje przygotowaną uprzednio strategię komunikacji marketingowej, dzięki czemu zwiększa szanse zbudowania spójnego wizerunku regionu.

- Spójność obrazu marki Małopolski, która związana jest od pewnego czasu z czerwonym koralem,  dopełniały jednolite, „koralowe” stroje obsługi stoiska i obecnych reprezentantów regionu oraz  „koralowa” okładka wydawnictwa promocyjno-informacyjnego czy czerwone, owalne (jak koral - oczywiście) ulotki rozdawane pasażerom Koralowego Wehikułu – wyjaśnia prezes Małopolskiej Organizacji Turystycznej, Leszek Zegzda. - Postawiliśmy również na wizerunek korala  w nowym logotypie naszej organizacji i serii gadżetów promocyjnych.

Chwytliwa marketingowo podróż w czerwonej kuli…

Skoro targi turystyczne, to oczywiście chodzi o podróżowanie. A jak mozolne i wyczerpujące jest „podróżowanie” po samych targach ITB – wie każdy, kto choć raz spróbował zwiedzić wszystkie stoiska rozlokowane na rozległych terenach targowych w Berlinie, podczas tej, uznawanej za jedną z najważniejszych na świecie imprez branży turystycznej. I właśnie te dwa elementy znalazły się u podstaw niebanalnej kreacji przygotowanej przez Agencję Promocji Miast i Regionów dla Małopolskiej Organizacji Turystycznej.

Dlatego na tegorocznych targach ITB zaprezentowano kolejną interpretację motywu korala - tym razem w formie… mobilnej. Koralowy Wehikuł to pojazd z „nadwoziem” w kształcie ogromnej, czerwonej kuli. Jego obsługa zachęcała zwiedzających ITB do zajęcia miejsca w środku i udania się w symboliczną podróż do Małopolski. Wśród pasażerów Koralowego Wehikułu była między innymi minister Sportu i Turystyki Joanna Mucha, wizytująca polskie stoisko narodowe oraz Rafał Szmytke, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej. Pasażerowie zabierani byli na pokład Wehikułu z różnych punktów zajmowanej przez polskie stoisko hali targowej i zawożeni „prosto do Małopolski”, czyli na stoisko regionu. Tam otwierane były uchylne drzwi kapsuły, gości witała hostessa w kostiumie stewardessy, a reprezentanci MOT obdarowywali ich sznurem drewnianych korali. Także podczas samej przejażdżki pasażerowie odbywali swoistą podróż po najciekawszych małopolskich zakątkach. Na zamontowanym wewnątrz wehikułu ekranie wyświetlany był animowany spot video oraz pokaz zdjęć prezentujących zarówno te flagowe, jak i mniej znane atrakcje regionu. Trudno o bardziej sprzyjające warunki odbioru przez zwiedzających przekazu o Małopolsce – w niezwykłym pojeździe, mogąc choć na chwilę odpocząć po trudach zwiedzania rozległych targów ITB.

… i realny wojaż - samolotem do Małopolski

Partnerem akcji Małopolski na ITB były niemieckie linie lotnicze airberlin.com. Nieprzypadkowo, bo są one operatorem połączeń Berlin - Kraków i znacząco te połączenia rozwijają (loty dwa razy dziennie). Taki partner ma bardzo duże znaczenie w promocji turystycznej zwłaszcza w odniesieniu do rynku niemieckiego. Region staje się bowiem w szczególny sposób bliższy potencjalnemu niemieckiemu turyście, skoro można się tam dostać korzystając z rodzimych linii lotniczych. To zarazem kolejny wymiar hasła „Podrzucimy Cię do Małopolski”, odnoszący się wprost do dostępności regionu.

-----------------------------------

Pomysłodawcą i realizatorem niestandardowej promocji regionu podczas ITB 2012 była Agencja Promocji Miast i Regionów (www.apmir.org), pomysłodawca koralowej promocji Małopolski.

Elżbieta Tomczyk-Miczka

 

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit