Zadanie na początek - zdefiniujmy pojęcia

Tomasz Kwiatkowski

Tomasz Kwiatkowski, dyrektor zarządzający, dyrektor ds. lecznictwa - Zakład Leczniczy „Uzdrowisko Nałęczów” S.A.

- Inicjatywa Polskiej Organizacji Turystycznej powołania konsorcjum wysunięta została we  właściwym momencie. Spotkała się z przychylnym przyjęciem, ogólną akceptacją, a przez niektórych nawet z entuzjazmem. Ta aprobująca postawa jest zrozumiała. Rynek usług uzdrowiskowych, Wellness & Spa  boryka się z trudną do przezwyciężenia słabością.  Prawdą  jest, że branża  jest  wszechstronna. Świadczymy usługi o wysokim stopniu specjalizacji z myślą o dolegliwościach pacjentów wymagających leczenia medycznego, zaspokajamy potrzeby kuracjuszy, nadto proponujemy szeroką gamę zabiegów pielęgnacyjnych, wpływających na polepszenie kondycji fizycznej, likwidujących skutki stresu i przemęczenia pracą. Prawdą  jest jednak i to, że mamy świadomość zbyt małej skuteczności w promowaniu ofert, dotarcia do wystarczająco szerokiej grupy odbiorców. Dotyczy to ośrodków prowadzących każde z osobna,  indywidualne działania marketingowe. Odnosi się też do wizerunku całej  branży. Widzimy korzyść powołania instytucji koordynującej wspólne działania w tym zakresie. Takiej, która dysponuje fachową kadrą i stosownym doświadczeniem w kreowaniu i realizacji kampanii promocyjnych, szczególnie za granicą. Potrafi skoncentrować się na skutecznym  tworzeniu warunków sprzyjających poprawie sprzedaży. Konsorcjum z udziałem Polskiej Organizacji Turystycznej może się podjąć takiego zadania. Nie jest ono łatwe. Na wstępie stajemy przed koniecznością rozwiązania zasadniczego problemu wspólnej marki. Złożą się na nią  odrębne produkty posiadane przez członków współpracujących w ramach konsorcjum. Przychodzi mi na myśl klasyczny przykład z podręczników dla handlowców. Lodówka może być z równym powodzeniem sprzedawana w Afryce i na Grenlandii. Spełnia bowiem podwójną funkcję. Mrożenia i ogrzewania. Pracujący agregat obniża temperaturę wewnątrz urządzenia, emituje zarazem ciepło na zewnątrz. My stoimy przed podobnym dylematem. Wyborem najwłaściwszego opisu produktu, wytypowaniem grup potencjalnych klientów, dopasowaniem metod marketingowych i realizowania opracowanej na tej podstawie strategii sprzedaży. Priorytety są niekiedy zasadniczo rozbieżne. Pogodzenie ich, na przykład we wspólnej kampanii, będzie prawdziwym wyzwaniem dla autorów reklam. Przypomnę zorganizowany w Nałęczowie Kongres Balneologii i Medycyny Fizykalnej z inicjatywy Zakładu Leczniczego „Uzdrowisko Nałęczów” S.A. W jego trakcie podpisana została międzynarodowa deklaracja, której założeniem było ujednolicenie terminologii, zakresu działania i obszaru, którym zajmuje się medycyna  balneologiczna. Wszystko to w celu dokonania weryfikacji z wytycznymi praktyki klinicznej. W kongresie uczestniczyli prezesi największych ośrodków zajmujących się balneologią oraz konsultanci krajowi z ośmiu krajów. Wiele trudu kosztowało zebranych ujednolicenie języka. Lekarze z tym samym wykształceniem, studiujący tę samą dziedzinę, pod pewnymi pojęciami  rozumieli zupełnie co innego. Naszym założeniem było stworzenie syllabusa dla tej dziedziny, wykazu precyzyjnych znaczeń stosowanej terminologii, abyśmy rozmawiając byli w stanie zrozumieć o czym mówimy, i o co tak naprawdę chodzi zabierającemu głos. Analogiczną sytuację mamy w przypadku początkowej fazy zawiązywania konsorcjum Nie ma innej rady, musimy rozpocząć od zdefiniowania pojęć. Krótkie hasło „Zdrowie i Uroda” jest niezwykle pojemne znaczeniowo. Nazwać nim możemy wszystkie zabiegi. Istnieje różnica w ich intensywności. Mają jednak identyczny cel. Osiągnięcie dobrostanu fizycznego i psychicznego. Metodami intensywnej terapii w placówkach leczniczych, i łagodnymi, w gabinetach odnowy Welles & Spa. Wszystkie one są elementami całości, składowymi jednego, tego samego produktu. Podchodząc praktycznie do rzeczy, każda z firm przystępując do konsorcjum będzie musiała na wstępie sama się określić. Wskazać fragment rozległego obszaru, który nosi nazwę „Zdrowie i Uroda” najbardziej reprezentatywny dla specjalności, którą rozwijają, zakresu usług oferowanych klientom. Po pokonaniu pierwszego progu, przy kolejnych nie powinniśmy mieć trudności.  Postarajmy się, przyszłość pokaże, że było warto.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit