Wybory serca tego roku

Klucze do Edenu

Deski sali teatralnej Służewskiego Domu Kultury w Warszawie były w tym roku miejscem wręczenia statuetek „Klucze do Edenu” osobistościom, które w znaczący sposób przyczyniają się do promocji i rozwoju rynku usług spa i wellness, a także ogłoszenia wyników konkursu „Najpiękniejsze spa 2015”. Nagrody przyznaje magazyn Eden Spa&Wellness. Patronem wydarzenia jest Konsorcjum Zdrowie i Uroda utworzone z inicjatywy Polskiej Organizacji Turystycznej.

„Klucze do Edenu” wręczył nagrodzonym wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej Bartłomiej Walas. Laureaci konkursu „Najpiękniejsze spa 2015” otrzymali okolicznościowe statuetki z rąk członkiń kapituły - Beaty Sadowskiej, ambasadorki akcji, dziennikarki, popularyzatorki aktywnego i zdrowego trybu życia i Niny Soboniak z firmy Pro-SPA Consulting. Uroczystość poprowadził wydawca magazynu Eden Wieńczysław Zaczek w asyście Jarosława Kreta, pogodnej osobowości TVP.

W tematykę spa i nastrój chwili, wprowadziła laureatów i gości zaproszonych do Służewskiego Domu Kultury, krótka tragikomedia „Wiecznie młodzi”. Trójka aktorów, Halina Bednarz, Marzanna Graff i Aleksander Mikołajczak, z wdziękiem odtworzyli krótki, charakterystyczny epizod w życiu niejednego starzejącego się małżeństwa, próbującego czepiać się resztek młodości, której wiadomo, zatrzymać się nie da, ale jej odejście można opóźnić na rozmaite sposoby. Radosne chwile małżeńskich uniesień, bolesne nieporozumienia, udręki zdrowego żywienia i wymuszonej aktywności fizycznej, wreszcie oczekiwany przez widzów happy end. Kres problemom kładą - nie mogło być inaczej - zabiegi spa. Przywracają pogodę ducha i towarzyszącą jej fizyczną atrakcyjność.

Silna marka polskiego rynku usług spa

Zabiegi spa, fizyczne odświeżenie ciała i ducha, podreperowanie kondycji, weszły na stałe do sfery usług turystycznych. Stały się wymaganym standardem w hotelarstwie, elementem urlopowego i weekendowego wypoczynku. W różnych regionach Polski powstaje wiele wyspecjalizowanych, doskonale wyposażonych obiektów, świadczących usługi na wysokim poziomie. Budują one rozpoznawalną w kraju markę. – Obecnie ważnym celem jest tworzenie wspólnej marki dla klientów z zagranicy – podkreślał w swoim wystąpieniu wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej Bartłomiej Walas. – Uważam, że promujący ideę spa i styl wellness magazyn Eden oraz ośrodki, firmy i stowarzyszenia funkcjonujące w tym obszarze, są na dobrej drodze, żeby wprowadzić silną polską markę na rynki zagraniczne. Prezes Walas przypomniał o korzyściach wspólnej promocji, jakie daje przedsiębiorcom sektora spa i wellness dobrowolne uczestnictwo w utworzonym z inicjatywy Polskiej Organizacji Turystycznej, Konsorcjum Zdrowie i Uroda. Obecnie POT przygotowuje program współpracy z ministerstwem gospodarki, który pozwoliłby budować silną markę polskiego rynku usług spa i wellness na wybranych rynkach zagranicznych. Projekt podpisanego z ministerstwem gospodarki programu wszedł obecnie w fazę konsultacji. Jednym z jego elementów będzie możliwość uzyskania znacznego dofinansowania przez przedsiębiorców, którzy uznają za korzystne promowanie swoich obiektów zagranicą. Bartłomiej Walas pogratulował też osiągnięć naczelnej redaktorce magazynu Eden Katarzynie Sołtyk i wydawcy miesięcznika Eden Wieńczysławowi Zaczkowi za rozwijanie i popularyzowanie idei fizycznego odświeżania ciała i ducha oraz skupianie wokół inicjatyw czasopisma środowiska przedsiębiorców sektora spa i wellness.

Najważniejsi dzierżą klucze

Statuetka „Klucze do Edenu” wykonana przez artystę plastyka Mariusza Chrząstka symbolizuje bramę do Edenu. Przekraczają ją dwie postaci, obok wiszą klucze. Metafora odwołuje się do skojarzenia, że najważniejsi w raju są ci, którzy dzierżą klucze. W przypadku nagrodzonych, ludzie krzewiący ideę wellness, tworzący i wyposażający obiekty SPA, kreujący wyjątkowe kosmetyki i urządzenia, szkolący terapeutów, słowem ci, którzy budują od lat ten rynek w Polsce. W tym roku „Klucze do Edenu” wręczył w imieniu kapituły Bartłomiej Walas. Otrzymali je: Beata Sadowska, dziennikarska, promotorka zdrowego stylu życia, fanka biegania i dobrego odżywiania się, autorka książek o pięknym przesłaniu dobrego życia; Grażyna i Jerzy Wronowie, właściciele hotelu Manor House SPA pielęgnujący holistyczną filozofię zdrowia, twórcy unikatowej Akademii Holistycznej „Alchemia Zdrowia”; Agnieszka Sinczak, właścicielka hotelu Warszawianka w Jachrance pod Warszawą, pioniersko realizująca wyjątkową koncepcję hotelowego SPA, wytrwale promująca najnowsze idee oraz utrzymywanie najwyższych standardów. W imieniu prezeski Agnieszki Sinczak, nagrodę odebrała Elżbieta Kachniewska, dyrektor hotelu Warszawianka; Józef Dziubasik, twórca kompleksu Bania w Białej Tatrzańskiej, stoku narciarskiego, term i hotelu SPA, konkurującego z najlepszymi ośrodkami w Alpach. W jego imieniu nagrodę odebrała Beata Łapińska; Henryk de Lubicz Szeliski, właściciel Grand Lubicz Uzdrowisko Ustka realizującego ideę spa w pięciogwiazdkowym hotelu, promującego Ustkę na uzdrowiskowej mapie Polski. Nagrodę odebrał syn Łukasz de Lubicz Szeliski, dyrektor hotelu.

Najpiękniejszy, czyli jaki?

Najpiekniejsze spa 2015Do tegorocznej edycji konkursu „Najpiękniejsze Spa” zgłoszono w tym roku 163 hotele spa i day spa z całej Polski, które przez sześć miesięcy prezentowane były na portalu www.SPAeden.pl. Do finału zakwalifikowanych zostało 36 obiektów, spośród nich kapituła konkursu wybrała 12. laureatów. Wieńczysław Zaczek wytłumaczył zebranym znaczenie tytułu „Najpiękniejsze Spa”. Stanowi on dla szukających miejsca odnowy biologicznej, relaksu czy podreperowania zdrowia, wskazówkę, że obiekt polecany jest przez osoby, które w nim były i przekonały się o jego walorach. Ten rodzaj polecania wybranych miejsc przez ich bywalców jest czysto subiektywny. Słowo „najpiękniejszy” nie kategoryzuje obiektów, oddaje wyłącznie odczucia w konkretnym momencie. – Są to naprawdę wybory serca tego roku – rozwiewał ewentualne wątpliwości terminologiczne dyrektor Zaczek.

Statuetki w tym roku zostały przyznane: Bristol Art & Medical SPA z Buska-Zdroju, odrestaurowanemu historycznemu obiektowi zlokalizowanemu przy Parku Zdrojowym. Nagrodę odebrała Barbara Domosławska; Cottonina Villa & Mineral SPA Resort w Świeradowie-Zdroju, górskiej miejscowości wypoczynkowej, do której w XIX wieku najbliżej było berlińczykom, stąd wiele willi z tamtego okresu, w przeszłości było własnością zamożnych niemieckich przemysłowców. Teraz obiekty te przekształcono w najpiękniejsze ośrodki spa. Nagrodę odebrała Marta Fiedorowicz, dyrektor generalna hotelu; Dr Irena Eris Hotel SPA w Polanicy-Zdroju będący perłą w koronie sieci obiektów tej znanej marki. Nagrodę odebrała Anna Pikuła, kierowniczka marketingu hoteli spa Dr Irena Eris; Głęboczek Vine Resort & SPA w Brzozie, jeden z pierwszych obiektów łączących hotelarstwo z zabiegami spa opartymi na bogactwie polskich winnic. Nagrodę odebrał prezes sieci hoteli Grzegorz Jarzębski; Grand Lubicz w Uzdrowisku Ustka, sanatorium w standardzie pięciu gwiazdek. Nagrodę odebrał dyrektor hotelu Łukasz de Lubicz Szeliski; Hotel & Medi-SPA Biały Kamień w Świeradowie-Zdroju. Nagrodę odebrał właściciel hotelu Tomasz Korczak; Malinowy Zdrój Hotel Medical SPA w Solcu-Zdroju oferujący zabiegi z wykorzystaniem wód siarczkowych. Malinowy Zdrój jest pierwszym z sieci, powstają kolejne. Nagrodę odebrał Paweł Patrzałek, dyrektor hotelu Malinowy Zdrój; Mera SPA Hotel w Sopocie. Nagrodę odebrał Krzysztof Szkarłat, menedżer hotelu; Narvil Conference & SPA w Serocku. Nagrodę odebrała Sylwia Cichocka, menedżerka hotelu; NoNameLuxury Hotel & SPA w Łapszach Niżnych, hotel zaprojektowany przez włoskiego architekta, który zawarł w nim barwy polskiej duszy. Nagrodę odebrała Iwona Sikora, menedżerka marketingu hotelu; Pałac Żelechów SPA & Wellness w Żelechowie. Nagrodę odebrała Magdalena Majewska, menedżerka spa hotelu; Sharley Medical Clinic & Day SPA w Warszawie dbającego o ciało i ducha. Nagrodę odebrała włościanka Magdalena Bogulak.

Marzanna Graff i Aleksander Mikołajczak Wyboru swoich laureatów dokonali również internauci. Głosowanie trwało od kwietnia do końca października na łamach portalu www.SPAeden.pl. Oddano ponad 27 tysięcy głosów ważnych. Ich poprawność zweryfikowana została przez organizatorów, w taki sposób, aby wyeliminować możliwość podkręcania liczby głosów dla wybranych kandydatur przez wirtualne automaty głosujące. Nagrody przyznane w czterech kategoriach wręczył Andrzej Chmielewski, dyrektor generalny Nova Group, partner główny tegorocznego konkursu. Najwięcej głosów i miano Najpiękniejszego spa, zdobyły: w kategorii Medical spa - Hotel Unitral w Mielnie. Nagrodę odebrał Grzegorz Maciejewski, dyrektor Hotelu. W kategorii Concept SPA - Hotel Piwniczna SPA & Conference w Piwnicznej. Nagrodę odebrała Marzena Oleś, dyrektorka hotelu; W kategorii Destination SPA - Hotel Arłamów w Arłamowie. Nagrodę odebrała Matylda Krasowska, menedżerka spa; w kategorii Historical SPA - Hotel St. Bruno w Giżycku; w kategorii Day SPA - Baltica Wellness & SPA w Szczecinie.

Grono tegorocznej kapituły „Najpiękniejsze SPA 2015” tworzyli Bartłomiej Walas, wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej; Andrzej Chmielewski, dyrektor generalny Nova Group; Beata Sadowska, dziennikarka; Jarosław Kret, dziennikarz; Monika Brala, Marquard Media; Beata Sumowska i Adam Makowski, Perfect SPA; Nina Soboniak, Pro-SPA Consulting; Robert Węglarz, Alchemia Hotelarstwa oraz Katarzyna Sołtyk, redaktorka naczelna EDEN. Obowiązki sekretarza kapituły pełnił dyrektor Wydawnictwa ViMedia Wieńczysław Zaczek.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit