Kołobrzeg – nadrzędny cel

Najpierw współpraca, a z konkurencją sobie poradzimy

Adam Hok nie lubi narzekać i krytykować innych. Szuka porozumienia, korzysta z dobrych wzorów i pomysłów, bo to stwarza przyjazne warunki rozwoju

- Turystyka jest wspólną sprawą regionu – mówi Adam Hok, promujący miasto Kołobrzeg i zachęcający do współdziałania różne podmioty z branży turystycznej. Jest prezesem Fundacji Kołobrzeg Polskie Centrum SPA (PCS), jednym z inicjatorów powołania Lokalnej Organizacji Turystycznej w Kołobrzegu (LOT), a od niedawna  członkiem rady programowej Konsorcjum Zdrowie i Uroda przy Polskiej Organizacji Turystycznej (POT).

W branży hotelowej i turystycznej działa dopiero od pięciu lat. - Nie miałem doświadczenia w tej dziedzinie - wcześniej pracowałem w dużych firmach  związanych z  branżą logistyczną. Wiem jednak, że jak się chce coś zrobić, coś osiągnąć, to trzeba działać, stąd tyle inicjatyw - mówi Hok, dyrektor generalny Hotelu Zdrojowego Pro-Vita w Kołobrzegu. Dodaje, że nie lubi narzekać i krytykować innych. Lepszym rozwiązaniem jest szukanie porozumienia, korzystanie z dobrych wzorów i pomysłów, bo to stwarza przyjazne warunki do rozwoju firm.

To właśnie ta idea przyświecała powołaniu Lokalnej Organizacji Turystycznej oraz Fundacji Kołobrzeg Polskie Centrum SPA, założonej w 2010 roku przez 10 hoteli i ośrodków o najwyższych standardach usług. – Kołobrzeg jest naszym nadrzędnym celem, dzięki wspólnej promocji wszyscy odnosimy korzyści – mówi Hok.

Fakty mówią, że tu tkwi potencjał!

Członkowie Fundacji PCS mają swobodę działania. Nie wszyscy muszą akceptować każdy pomysł. Czasami do przedsięwzięcia włącza się część członków, a inni tylko podglądają, ale po trzech latach działalności widać, że współpraca układa się i coraz więcej pomysłów „wypala”. Rok temu nikt nie wierzył, że uda się Kołobrzeski Maraton. Tymczasem dzięki współpracy ze Stowarzyszeniem „Kołobrzeg Morzem Sportów” impreza zakończyła się sukcesem i  przyciągnęła setki uczestników, bardzo zadowolonych z organizacji imprezy. To Fundacja jako pierwsza w czerwcu 2010 roku zaproponowała akcję „Kołobrzeg za 50 procent”. Dzięki niej miesiące nie kojarzące się z nadmorskim wypoczynkiem, zyskały na popularności i znalazły amatorów niemal tylu, co w sezonie letnim. – Nie wszyscy turyści  w Polsce  kojarzą Kołobrzeg z całoroczną bazą noclegową, a tymczasem my mamy potencjał! Kołobrzeg nie jest drugorzędną miejscowością nadmorską, jest najsilniejszy! Według danych GUS w 2011 roku w powiecie kołobrzeskim udzielono aż 3,5 mln noclegów – wylicza prezes Fundacji. Jej członkowie odnoszą też inne korzyści – przez wspólne zakupy energii obniżyli koszty o 15-20 proc. Wymieniają się doświadczeniami, by uniknąć kosztownych pomyłek, na przykład przy zakupie drogiego systemu zamków do drzwi, czy wymianie zużytych wykładzin lub sprzętów gastronomicznych. Dodatkowo, gdy w jednym hotelu brakuje miejsc, bez problemu skierują gości do swoich konkurentów. Znika nieufność, można sobie pomagać, dzielić się know-how, pomóc ciekawym ludziom znaleźć  interesującą pracę.

U podstaw powołania kołobrzeskiej LOT było utworzenie sojuszu gmin, na co dzień bezpośrednio konkurujących ze sobą, na rzecz stworzenia regionu, który jednoznacznie będzie się kojarzył z aktywną turystyką i wypoczynkiem. Przekonanie do banalnej wydawałoby się prawdy, że turystyka to wspólna sprawa regionu, zajęło trochę czasu, ale w końcu udało się.

Pytany o Konsorcjum Zdrowia i Urody, utworzonego z inicjatywy POT Adam Hok mówi, że być może to pierwsza branża w turystyce, której uda się skonsolidować: - Możemy się promować w ramach produktu „Health & Beauty”, stanąć razem na targach, a nie każde miasto, miasteczko i województwo oddzielnie. Klienci mają łatwiejszy i większy wybór.

Tajemnica sukcesu Hotelu Zdrojowego Pro-Vita

Zarządzany przez dyrektora Hoka Hotel Zdrojowy Pro-Vita cieszy się dużym uznaniem gości, a także samych pracowników, czego wyrazem są wysokie miejsca w rankingu „Najlepsze miejsca pracy Polska 2013” organizowanym przez międzynarodową firmę badawczą Great Place To Work Institute oraz Złoty Standard w obsłudze klientów. To, co w badaniach podkreślają goście, to znakomita atmosfera, gościnność i serce. - To buduje naszą przewagę nad konkurencją – nie kryje Hok. I dodaje: - Nie chcemy być miejscem noclegowym. ProVita to firma, która zostawia pewną wartość na rynku, wnosi wartości do biznesu.

Hotel stawia na profilaktykę zdrowia pracowników różnych firm. - Spotykam się regularnie z pracownikami HR i przekonuję, że zdrowie ich pracowników to również sprawa pracodawcy. Szerzymy ideę work-life balance, czyli równowagi pomiędzy życiem osobistym a zawodowym. Dzisiejsze pokolenie Y nie wyobraża sobie tylko pracy dla pracy. Oni chcą pracować, ale nie chcą, aby praca była najważniejszą częścią ich życia. Chcą cieszyć się swoimi pasjami, rozwijać swoje zainteresowania i mieć czas dla siebie – dzieli się spostrzeżeniami rozmówca, wyjawiając zarazem swoje zawodowe credo: - Chcemy być kojarzeni z ideą wellness. Welleness to nie jest dodatek do SPA, to filozofia działania i funkcjonowania w życiu. Jako nieliczni zajmujemy się propagowaniem tej idei w firmie i na rynku.

Adam Hok prywatnie: żonaty, dwoje dzieci: córka 4 lata, syn roczek

Zamiłowania: profilaktyka zdrowia, życie w harmonii, muzyka, koncerty, pływanie i jazda na rowerze

Ulubiony region Polski: Kołobrzeg!

Ewa Dubois

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit