Konsorcjum „Zdrowie i Uroda”

Konkrety przekonują do współpracy

Rezultaty pierwszych roboczych spotkań świadczą, że współpraca w perspektywie najbliższych lat przyniesie wymierne  efekty

Rada Programowa i członkowie założyciele, powołanego w lutym br. z inicjatywy Polskiej Organizacji Turystycznej Konsorcjum „Zdrowie i Uroda” zebrali się 18 września na konsultacyjnym spotkaniu roboczym, aby omówić pierwsze inicjatywy podjęte w celu realizacji strategii promocji tworzenia warunków efektywnej sprzedaży w kraju i za granicą produktów polskiej Turystyki Medycznej, Spa & Wellness oraz Uzdrowisk.

Ze strony Polskiej Organizacji Turystycznej w spotkaniu udział wzięli inicjator utworzenia Konsorcjum, wiceprezes Bartłomiej Walas; dyrektor Departamentu Współpracy Regionalnej Justyna Jedlińska; koordynator projektu Katarzyna Kuziemska; wicedyrektor Departamentu Instrumentów Marketingowych Magdalena Krucz.

Idea konsorcjum Zdrowie i Uroda zdobywa sobie rosnącą aprobatę. Przybywa aktywnych członków. Przekonują korzyści wynikające ze wspólnych działań. Rezultaty pierwszych roboczych spotkań świadczą, że współpraca w perspektywie najbliższych lat przyniesie wymierne  efekty.

Nowy wymiar prezentacji multimedialnej

Pod dyskusję zebranych poddany został premierowy, roboczy pokaz trzech modułów prezentacji reklamowej. Ada Krzewicka, prezes MediGroup opracowała część prezentacji obejmujący turystykę medyczną. Tematykę spa przygotował Arkadiusz Dawidowski, twórca koncepcji tego typu obiektów w Polsce, prezes Europejskiej Fundacji Spa, dyrektor zarządzający ForSpa. O materiał prezentujący ofertę uzdrowisk zadbał Jan Golba, przewodniczący Stowarzyszenia Gmin Uzdrowiskowych. Końcowa wersja prezentacji, dopracowana po konsultacjach z wszystkimi członkami Konsorcjum, wykorzystywana będzie przez zagraniczne ośrodki POT podczas branżowych imprez targowych, spotkań, konferencji, w toku pracy z  dziennikarzami i touroperatorami. To jeden z podstawowych kroków przy tworzeniu rozpoznawalnego wizerunku wyróżniającego polskie produkty w omawianym sektorze turystyki. Zastosowano nowe środki wyrazu. Wypróbowaną w światowym marketingu koncepcję budowania prezentacji multimedialnych - Prezi. Roboczą wersję otrzymają wszyscy członkowie Konsorcjum, co umożliwi rzeczową konsultację, pozbawioną emocji, które często towarzyszą  pierwszemu wrażeniu, nie zawsze obiektywnemu. Uwzględnienie uwag, a zwłaszcza dobór zdjęć, wymaga od uczestników dyscypliny w dotrzymaniu terminu, bowiem zgodnie z planem, po raz pierwszy całość prezentacji wykorzystana będzie w listopadzie podczas targów WTM w Londynie. Następnie w marcu 2014 podczas berlińskich ITB.

Trzech liderów dla trzech grup produktowych

Każdy z 14 ośrodków zagranicznych POT gotowy jest do współpracy z Konsorcjum „Zdrowie i Uroda” w zakresie targów turystycznych i podróży studyjnych. Nie będzie trudności z wytypowaniem zagranicznych targów konsumenckich, podczas których na stoisku narodowym POT będzie mógł być zaaranżowany dział poświęcony produktom firmowanym przez Konsorcjum. POT oferując powierzchnię pod Wyspę Produktową w polskiej hali targów ITB w Berlinie, oczekuje od Konsorcjum stworzenia wspólnej oferty wizerunkowo-handlowej. Uczestnicy spotkania przyjęli propozycję wyboru trzech liderów, wskazanych przez członków Konsorcjum, odpowiedzialnych za prezentacje trzech grup produktowych. Czasu jest niewiele, bo marcowe targi ITB 2014 muszą otrzymać konkretne projekty do końca października tego roku. Ciekawe propozycje popłynęły z  ośrodka POT w Brukseli. Na początku lutego, podczas XV edycji Balu Polskiego (prestiżowej imprezy charytatywnej  promującej Polskę jako kraj nowoczesny i otwarty na świat, wspierającej jednocześnie najbardziej potrzebujące dzieci dotknięte przez los) będzie okazja do prezentacji polskiej oferty „Zdrowia i Urody”. Kolejne inicjatywy - internetowy konkurs w Belgii, którego temat dotyczy polskiej oferty Spa i Wellness; ośrodek POT w Madrycie tworzy internetowy katalog obiektów; POIT w Paryżu zaprasza na targi w Paris Expo Carrousel du Louvre.

„Nie ma jak Polska” cd.

Przypomnijmy, że pod tym tytułem emitowany był w TVP1 serial, który powstał we współpracy z Polską Organizacją Turystyczną. Każdy z dziesięciu jego odcinków stanowił wędrówkę po „znanych - nieznanych” miejscach w Polsce, okraszoną szczyptą humoru, dozą suspensu i odkrywczej pasji. Serial skierowany był do odbiorców krajowych. Przez kraj wiodła telewidzów dwójka znanych i lubianych prezenterów Anna Karna i Maciej Orłoś. Program trwa dwa lata, a oglądalność pojedynczego odcinka wyniosła około miliona widzów. Będzie kontynuowany. W roku 2014 zapowiada się po 11 odcinków na wiosnę i jesień, zawsze w soboty o 11.30, czyli w weekendowym prime time. Przewidziano już, że dwa odcinki poświęcone zostaną produktowi „Zdrowie i Uroda” w Polsce, a dodatkowo, w jednym odcinku regionalnym, zaprezentuje się uzdrowisko Uniejów.

Wspólny folder - spójna wizja

Na stworzenie rozpoznawalnego wizerunku składa się również tak podstawowe narzędzie promocyjne jak folder. Jaką nadać mu formę (a raczej format) i treść? Kto będzie jego adresatem? Teorii jest wiele, nierzadko sprzecznych. Członkowie konsorcjum, grupa ludzi o odmiennych w wielu kwestiach poglądach, dążą do kompromisu. Pod dyskusję poddano kwestie formatu (klasyczne A4, rodzaj pocketbooka, czy modny, zgrabny kwadracik 205 x 205 mm). Teksty poprawne informacyjnie, zwarte, encyklopedyczne, czy dziennikarskie, lżejsze w formie, działające na wyobraźnię. Zdjęcia, co do tego panuje zgoda, nie powinny powielać maniery katalogów biur podróży, lecz być w wyrazie esencjonalne, scalające w kadrze obiekty, ludzi i emocje. Członkowie Konsorcjum zobowiązali się do wyboru obiektów, które prezentowane będą w folderze. Rolą zespołu POT będzie zespolenie materiału, i opracowanie propozycji projektu, oszacowanie kosztów wydawniczych, określenie nakładu. Sprawą istotnej wagi jest dobór tłumaczy tekstów wydań obcojęzycznych, doświadczonych, twórczych i znających dobrze krajowy rynek w segmencie Zdrowia i Urody. Dla tych, którzy wolą wariant elektroniczny, przygotowane zostaną otwarte aplikacje w trzech kategoriach: Turystyka Medyczna, Spa & Wellness, Uzdrowiska.

Dopracowane wersje prezentacji poddamy ocenie wszystkim zainteresowanych umieszczając  je na łamach Aktualności Turystycznych.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit