Który region następny?

Warto brać przykład z Małopolski i Wielkopolski

Nowe logo Wielkopolski

Już po raz drugi pod patronatem marszałka wielkopolskiego rozstrzygnięty został plebiscyt „Wielkie odkrywanie Wielkopolski”. W 2009 r. nagrodę Grand Prix otrzymała gmina Chrzypsko Wielkie, teraz – Przygodzice, gdzie w Antoninie znajduje się słynny letni pałac książąt Radziwiłłów, znany m.in. z dorocznych festiwali chopinowskich. Młody Fryderyk Chopin przebywał tam dwukrotnie i koncertował.


- Pomysł na taki plebiscyt nie urodził się w Wielkopolsce, lecz w Małopolsce, w Krakowie – informuje Ewa Przydrożny, dyrektor Biura Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej. – Tam taki plebiscyt odbywa się już od jedenastu lat. Na jednym ze spotkań regionalnych organizacji turystycznych, które odbyło się w Toruniu, przedstawiciele „Gazety Krakowskiej”, inicjatorki małopolskiego plebiscytu, zachęcali pozostałe regiony do skorzystania z ich pomysłu. Tam sprawdził się znakomicie i każdego roku wywołuje zainteresowanie oraz emocje zarówno w branży turystycznej, jak i w samorządach terytorialnych. Po spotkaniu w Toruniu o krakowskiej inicjatywie została poinformowana redakcja „Głosu Wielkopolskiego”. W 2009 r. odbyła się więc pierwsza edycja naszego plebiscytu, w którym czytelnicy zgłaszają własne propozycje, a spośród nich kapituła wybiera najciekawsze, poddając je pod osąd czytelników, zachęcając ich do głosowana. Laureatami zostają miejscowości, imprezy turystyczne, bazy noclegowe i atrakcje turystyczne, które uzyskają w najwięcej głosów. Nagrodę główną w wysokości 20 tys. zł przyznaje marszałek województwa wielkopolskiego. Wiedza o Wielkopolsce zaczyna się i kończy, niestety, na stwierdzeniu, że jest to kolebka państwa polskiego, a Gniezno było jego pierwszą stolicą… Ugruntowana została m.in. dzięki szkolnym wycieczkom Szlakiem Piastowskim, który przebiega zresztą nie tylko przez Wielkopolskę, ale i przez województwo kujawsko-pomorskie, o czym nie zawsze się pamięta. Zależy nam i na tym, aby Wielkopolanie wiedzieli więcej o swoim regionie, ale i na tym, by mieszkańcy innych regionów kraju dowiedzieli się, że Wielkopolska nie jest tylko terenem tranzytowym, przemierzanym w podróży, w okresie urlopów, z południa kraju na północ i odwrotnie, ale że można tu także dobrze wypocząć i zobaczyć wiele interesujących miejsc oraz zabytków.

Laureatów plebiscytu promuje oczywiście „Głos Wielkopolski”, ale także WOT, m.in. poprzez Newsleter, który ma już ponad 2 tys. odbiorców na terenie całego kraju, własne wydawnictwa i zapraszanie ich przedstawicieli na targi oraz giełdy turystyczne. Laureaci Grand Prix przeznaczają nagrodę na promowanie własnej miejscowości. Gmina Przygodzice zamierza wydać profesjonalnie przygotowany informator o walorach turystycznych swego terenu.

(zr)


Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit