Promocja miast

Szczecin – Pływający ogród

Miasta są niczym wielkie firmy, które rywalizują między sobą o prymat wśród metropolii tworzących pozytywną aurę dla deweloperów, mieszkańców i turystów. Wymagania, jakie stawia w tym względzie rynek, determinują je do poszukiwania coraz bardziej atrakcyjnych form promocji. Dlatego zlecają specjalistom tworzenie ujednoliconego i konsekwentnego systemu identyfikacji wizualnej, którego realizacja powinna być sprawnie zarządzana.

   Przy kreacji nowego wizerunku miasta ważne jest zdefiniowanie miejsca i korzystne przedstawienie jego atutów.

Stolica Pomorza Zachodniego kojarząca się Polakom z portowym oknem na świat, wakacjami i słońcem, a ostatnio z regatami „The Tall Ships Races” ogłosiła w kwietniu projekt Baltic Neopolis Szczecin - wizję rozwoju do 2050 roku, której celem jest znalezienie się w gronie najbardziej kreatywnych miast Europy.

   Informację o projekcie nagłośniły dwie konferencje prasowe: w hali Międzynarodowych Targów Szczecińskich oraz w Centrum Prasowym PAP w Warszawie. Na obydwu prezentacjach owej bezprecedensowej wizji nowej marki Szczecina stawili się jej „ojcowie”: Piotr Krzystek, prezydent Miasta Szczecina, Piotr Wachowicz, dyrektor Biura Promocji i Informacji Szczecińskiego Magistratu oraz Wojciech Mierowski i Mariusz Przybyła reprezentujący agencję Brand Nature Access (BNA), która na zlecenie miasta opracowała koncepcję jego promocji.

   Miasto ma być promowane jako nowoczesne Baltic Neopolis, transgraniczne miasto basenu Morza Bałtyckiego, największa i najnowocześniejsza marina w tym rejonie północnej półkuli, konglomerat wysp, kanałów, zatok i plaż tworzący Floating Garden - Pływający ogród. Ów ogród to metafora miejsca dobrze zaprojektowanego, przestronnego, przyjaznego, zielonego, otoczonego wodą, w którym chce się i lubi przebywać.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit