Kociewie - łagodna kraina

Objazdowa promocja nieznanych atrakcji

Podróżujący po Polsce autokar barwnie na zewnątrz i interesująco wewnątrz promujący Kociewie, można spotkać w aglomeracjach miejskich, których mieszkańcy są najbardziej predestynowani do bycia turystami na Kociewiu/ fot.: Kazimierz Netka

Kociewie - jeden z najbardziej urokliwych i niezwykłych regionów w Polsce - pokazuje się mieszkańcom dużych miast. Gościło w Toruniu, Bydgoszczy, Sopocie, Gdańsku. Okazuje się, że to dobry pomysł na promocję. Turyści chwalili się swymi kontaktami z Kociewiem. - Jestem „Scyzoryk” z Kielc - przedstawił się jeden z odwiedzających stoisko w Gdańsku, przy Muzeum Bursztynu. - A moja żona pochodzi z Kociewia...

Kto chciał otrzymać pamiątkę, musiał wykazać się znajomością regionu, np. powiedzieć, w jakiej części Polski znajduje się ów region albo,  jak po kociewsku nazywa się babka ziemniaczana. Pytano też o inne potrawy kociewskie, przysmaki. Kto poprawnie odpowiadał, mógł liczyć na... masaż w specjalnym fotelu. Nagrodami były też koszulki z napisem „Kociewie” w kolorze modraków (trzeba było zgadnąć, jaki to kwiat).

Dlaczego zorganizowano tę akcję promocyjną?

Zapytaliśmy o to w Lokalnej Organizacji Turystycznej „Kociewie”. - Region nasz ciągle nie jest tak znany, jak byśmy tego pragnęli - usłyszeliśmy. - Co wiedzą o Kociewiu goście, turyści i klienci? Ciągle niewiele i zawsze za mało. To dla nich (w ramach promocji zewnętrznej Kociewia) na początku wakacji ruszyła trzymiesięczna ogólnopolska akcja promocyjna. Działania realizowane są przy zaangażowaniu trzech kociewskich Lokalnych Grup Działania: Wstęga Kociewia, Chata Kociewia, Gminy Powiatu Świeckiego oraz LOT „Kociewie”. Hasło tych przedsięwzięć brzmi: Strefa relaksu, czyli Kociewie - łagodna kraina.

Widocznymi i namacalnymi działaniami w przestrzeni rzeczywistej miast są tzw. flashmoby oraz roadshowy. Opracowane fabularnie wydarzenia oraz podróżujący po Polsce autokar barwnie na zewnątrz i interesująco wewnątrz promujący Kociewie, można spotkać w aglomeracjach miejskich, których mieszkańcy są najbardziej predestynowani do bycia turystami na Kociewiu - informuje LOT „Kociewie”.

Kampanię tę skierowano głównie do mieszkańców Trójmiasta, Bydgoszczy i Torunia. Kilka z działań bezpośrednich (flashmoby) zrealizowano w Warszawie i Łodzi - dużych aglomeracjach, tym samym dających szansę na pozyskanie jak największej liczby uczestników. Miasta te są zarazem silnymi ośrodkami medialnymi, z których informacja może być dystrybuowana bezpłatnie na obszar całego kraju - uzasadniają pomysłodawcy.

Grupą docelową wszystkich działań kampanijnych są osoby preferujące spędzanie wolnego czasu w spokojnych i przyjaznych terenach, młodzież i studenci, którzy dysponują mniejszym budżetem, ale interesują ich nowe miejsca i ciekawe wydarzenia. Zdaniem organizatorów, hasło i propozycja: „Kociewie - łagodna kraina”, może zainteresować różne środowiska społeczne.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z wielu aspektów tego przedsięwzięcia - mówi Piotr Kończewski, dyrektor biura LOT „Kociewie”. - Profesjonalna kampania wizerunkowa bez wątpienia jest czymś, czego potrzeba Kociewiu. Nadal spotykamy się z brakami podstawowej znajomości naszego regionu. Zdobyliśmy też wiele wiadomości, które wykorzystamy przy organizowaniu następnych kampanii promocyjnych. Podczas wyjazdów zauważyliśmy, że goście naszych stoisk mają kłopot z prawidłowym umiejscowieniem Kociewia w geografii Polski. Często także nie wiedzą, czym właściwie jest Kociewie.

Tu można pobujać w obłokach, pomyśleć o niebieskich migdałach

Podczas akcji promocyjnej na ekranie wyświetlano obrazy, przedstawiające najróżniejsze atrakcyjne miejsca w tym regionie. Jeden z napisów informował, że na Kociewiu można pobujać w obłokach, pomyśleć o niebieskich migdałach.

Kociewie leży nad trzema rzekami: Wierzycą, Wdą i Dolną Wisłą. Bogate jest w nadrzeczne, nadjeziorne cuda przyrody oraz zasoby natury Borów Tucholskich. Posiada trzy wspaniałe fortyfikacje - zamki pokrzyżackie: Świecie, Nowe, Gniew. Na cały region, Polskę i Europę słynie pocysterski zabytek architektury: Bazylika Katedralna w Pelplinie. Niezwykłe są zbiory w Muzeum Diecezjalnym w Pelplinie - z jedynym w Polsce egzemplarzem Biblii, pochodzącej z drukarni Gutenberga. Godny obejrzenia jest też Tczew z zabytkowymi mostami, starszymi niż Wieża Eiffla, i Starogard Gdański - stolica Kociewia. Światową sławę zyskali następujący Kociewiacy: Johann Reinhold Forster, Jan III Sobieski, Kazimierz Deyna, Andrzej Grubba, Grzegorz Ciechowski, Anna Szarmach, Wojciech Cejrowski… - czytamy na stronie http://www.lot.kociewie.eu/pl/ .

Pytasz sia, gdzie Kociewiaki majó swoje dómi

To początek hymnu Kociewia autorstwa ks. Bernarda Sychty. Kociewie -krainę etniczno-kulturową Pomorza zamieszkuje około 340 tysięcy osób, stanowiących ważną grupę społeczną Polski Północnej. Zajmuje ona około 3,5 tysiąca kilometrów kwadratowych - na pograniczu dwóch województw. W pomorskim obejmuje powiaty: starogardzki i tczewski w całości oraz fragmenty powiatów: gdańskiego, kościerskiego, a także chojnickiego. W województwie kujawsko-pomorskim w granicach Kociewia znajduje się spora część powiatu świeckiego oraz fragment powiatu tucholskiego.

Jak widać, Kociewie to spory kawałek Polski. Posiada unikatowe atrakcje. Rzeczywiście pozostaje krainą jeszcze mało znaną; Biblia Gutenberga może być atutem w kampanii promocyjnej Polski za granicą. Na Zamku w Gniewie odrodziło się polskie rycerstwo i ono promuje nasz kraj nawet za oceanem - w Ameryce.

Kazimierz Netka

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit