Konferencja prasowa PTTK

Misja społeczna pobudza procesy gospodarcze w turystyce

Misja upowszechniania turystyki aktywnej pobudza turystykę komercyjną. - Czasami słyszymy wypowiadane pod naszym adresem słowa, że PTTK poprzez działalność w turystyce społecznej, turystyce kwalifikowanej rozwija ludzkie potrzeby, dzięki którym zyskuje gospodarka turystyczna - mówi Lech Drożdżyński. - W tym roku liczba uprawiających czynną turystykę wzrosła o około 15 procent. W dużej mierze dotyczy to także PTTK. W naszych obiektach turystycznych, a mamy ich w sumie 174, w tym roku odnotowaliśmy także zwiększoną frekwencję. To powód do zadowolenia, ponieważ zwiększa się tym samym pula środków, które możemy przeznaczyć na modernizację infrastruktury i bazy turystycznej.

Kanon Krajoznawczy Polski

W strukturach Towarzystwa działają dwie biblioteki - Centralna Biblioteka im. K. Kulwiecia w Warszawie oraz Centralna Biblioteka Górska PTTK w Krakowie, Centrum Fotografii Krajoznawczej w Łodzi, Centralny Ośrodek Turystyki Górskiej, Centrum Turystyki Wodnej, Ogólnopolskie Centrum Szkolenia Podwodnego oraz 26 regionalnych pracowni krajoznawczych, 16 muzeów regionalnych i kilkanaście ośrodków muzealnych.

Wartościową inicjatywą PTTK było opracowanie i upowszechnienie Kanonu Krajoznawczego Polski. Wydany w wersji CD-ROM, przekazany został placówkom oświatowym wspomagając wychowawczą misję szkół.

Ciągłej trosce o odnajdywanie właściwych drogowskazów służą organizowane przez PTTK co dziesięć lat Kongresy Krajoznawstwa Polskiego. Najbliższy, już szósty, odbędzie się we wrześniu 2010 roku w Olsztynie.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit